Logo


Naslov članka: Premijera video performansa 'Dva muškarca i jedna žena' u kinu Europa 31. ožujka 2010. (p)
Podnaslov:
Autor:
Thursday 01 April 2010 - 19:40:32

Dva muškarca i jedna žena hodaju ulicom (Ilicom, Zagreb). Oni se pojavljuju svaki iz svog pravca iz vlastite pozicije. Muškarci su neodjeveni. Žena je u samom početku ogrnuta crnom dugom košuljom. Na glavi ima crni šešir, na nogama crne cipele sa malom potpeticom ( kasnije skida košulju) Muškarci i žena se iz svojih pravaca u jednom trenutku sastaju u središtu ulice i nastavlju zajedničko hodanje. Žena se nalazi u sredini. Povremeno se drže za ruke. Završavaju hodanje svaki u svom smjeru.

Uličnim performansom pri čemu je konkretni prostor urbana ulica Ilica kao sastavni dio socijalnog života ulice u kojem bi se trebala „izgubiti“ razlika između umjetnika, publike ili slučajnih prolaznika, željeli smo preobraziti utilitarni prostor ulice u umjetnički prostor, gdje smo spojili sva svoja dosadašnja iskustva zrelih umjetnika koji su se znali kroz svoju umjetnost i istkanost života susprostaviti svim ideologijama, raznim političkim preobrazbama društva, sačuvati individualnost i beskrajnu hrabrost, te neumornim ukazivanjem na ljudska prava i poštivanje različitosti ukazati na prave vrijednosti jedne ljudske egzistencije. Uključivanje treče osobe ima jak emocionalni naboj koji ukazuje na značaj praiskonske ljudske bliskosti kroz koji se nazire osjećaj zdravog kolektivnog.



Odabirom filma kao medija polazimo od Gotovca Lauera kao simptoma modernog svijeta koji je mimezis ili brisani trag filmske produkcije slika, te Delimar čija je „živa slika“ neminovnost njenog erosa. Božić – ratnik je najjači poznavatelj ljudske duše.

Ovo je film „umjetnika“ koji u svojem radu koriste fascinaciju kao pristup urbanoj postmodernističkoj kulturi masovnih medija. Govor umjetnika u prvom licu ponovno će biti izravno bez posredovanja „umjetničkog djela“ sa željom da se naglasi individualnost i etika potrebnija no ikada. Koncentracija na subjekt kao autobiografski i narcistički smisao spojena od dvije (tri) osobe u jednu jedinstvenu energiju dala nam je „nemoguću“ razinu ljudske svijesti koja se dogodila u preobraženom umjetničkom prostoru ulice Ilice.

Djelovanje u tom zadanom prostoru imalo je značaj umjetničkog čina koji je ukazao na sve istine i iskrenosti naše egzistencije.


Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.8151 )