Logo


Naslov članka: Razgovor s promotoricama kompanije Discovery
Podnaslov:
Autor:
Friday 27 May 2005 - 16:27:36



Q: Predstavite se ukratko. Kako ste i kada počele raditi u Discoveryju?
Ivana: Film me oduvijek zanimao, tako da me posao promocije te odnosa s javnošću u jesen 2003. u Discoveryju doista obradovao. Uskoro ću postati i diplomirana novinarka….
Biljana: Sve o filmu i (ne)ukusu filmske publike, te stanju na video tržištu naučila sam radeći u videoteci Pauk, tako da sam otprilike znala u što se upuštam ljeta 2003. I ja sam studentica, uporno 'studiram' na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu…

Q: U čemu se sastoji vaš posao?
I: U druženju ugodnom s novinarima, osmišljavanju reklama, radu na tzv. pressbooku filmova, izradi kataloga, organizaciji svečanih premijera, čitanju scenarija…
B: Osmišljavanju reklamnih kampanja, što je definitivno timski rad (Ivana i ja se, srećom, odlično nadopunjujemo), media planiranju, sudjelovanju u izradi svih promotivnih, odnosno, reklamnih materijala, izradi videokataloga te DVD i VHS covera, provjeravanju DVD-a….

Q: S kojim sve medijima surađujete i kako se predstavnici medija ponašaju u ovom poslu?
I: Suradjujemo sa svim medijima, od tiskovina do televizija….…i dosada smo sa svima zadovoljni...
B: …naravno da na odluku gdje, kako i koliko često ćemo se oglašavati utječe i ciljana skupina… U promociju filma mediji se uključuju i kao pokrovitelji filma, a meni osobno svakako je bila najdraža ona filma 'Honey'… uz napomenu da mi to nije ujedno i najdraži film.



Q: Uključeni ste u organizaciju filmskih premijera. Opišite što to znači. Što morate sve napraviti od poziva uzvanicima do domjenka poslije projekcije?
I: Pri odabiru datuma održavanja premijere svakako moramo voditi računa o tome da se istovremeno ne igra kakva bitna nogometna tekma. Nakon što se odabere mjesto i vrijeme održavanja (najčešće je to Broadway Tkalča) osmišljavamo izgled i tekst pozivnice, smišljamo koga ćemo pozvati….
B: ..organiziramo catering jer nakon dobrog filma svi vole nešto fino pojesti i popiti te popričati o filmu, a najdraže su nam premijere filmova na kojima nam gostuju i akteri filma. Treba izabrati i voditelja(icu) i osmisliti kratki scenarij premijere, osigurati VIP redove, što je u pravilu najveća gnjavaža….Trudimo se osmisliti što zanimljivije pozivnice, a najdraži su nam radovi oni za premijeru filma 'Zapravo ljubav' te 'Fahrenheit' zbog u šali najavljene političke diskusije nakon projekcije koju su, čini se, svi ozbiljno shvatili….

Q: Koliki je utjecaj filmske premijere na gledanost filma?
I: Ukoliko je riječ o atraktivnim naslovima, jasno je da će se mediji raspisati o svemu oko filma i o samom filmu, a prisutnost TV kamera na svečanoj premijeri svakako utječe na broj kino gledatelja…Jedan od najdražih gostiju jest Zoran Cvijanović, a posebno nas se pristupom dojmio redatelj Srđan Dragojević.
B: …najveći je problem što kamere zanimaju samo poznata lica, tako da je njihova prisutnost zapravo proporcionalna broju poznatih faca koje će moći upitati štogod o novim ljubavima, novim albumima i sl.
Kvaliteta filma nije presudna, kao ni komentari 'običnih' smrtnika…

Q: Kako Discovery dolazi do tako dobrih filmskih naslova? Je li nezavisnost domaćeg distributera u odnosu na strane major filmske kompanije prednost ili prepreka koju treba savladati pri odabiru?
I: Sve zasluge glede kvalitete odabranih naslova pripadaju našem direktoru Igoru Rakoniću, a nezavisnost naravno ima svojih dobrih i loših strana…
B: Prednost je velika kreativna sloboda, a nedostatak što je potrebno uložiti puno više truda u uvjeravanje publike da je riječ o vrhunskim naslovima za koje vjerovatno do sada nisu čuli. Da, i manji budžet je veliki nedostatak nezavisnosti…



Q: Koji su vaši filmovi bili najgledaniji prošle godine? Što mislite zašto?
I: Najgledaniji naslovi bili su filmovi koji su svojom kvalitetom zaslužili nominacije za prestižne filmske nagrade, a to su 'Lost in Translation', '21 Grams', 'Love Actually', 'Kajmak i marmelada'….
B: Ujedno su to i naslovi o kojima se puno pisalo, filmovi koji su imali snažne reklamne kampanje (Love Actually) te 'Kajmak i marmelada' prvenstveno zbog megapopularnog Branka Đurića Đure….

Q: Koliko distribucija filma u kinima utječe na prodaju DVD-a i VHS-a?
I: Rezultati gledanosti filmova u kinima u nas većinom nisu dostupni videotekarima (spašava ih 'Hollywood' koji ih objavljuje), ali filmovi čije je kinoprikazivanje popraćeno jakim reklamnim kampanjama svakako su atraktivniji naslovi za videotržište…
B: Naime, i videotekaru je puno lakše rentati film za kojeg su svi već čuli, negoli potpuno nepoznat film. Međutim, i videopremijere imaju svoju draž i mogu imati solidan rental u videotekama…

Q: Kako se odlučuje o tome koji film neće ići u kina, već biti izravno objavljen na DVD-u?
I: Ovisi o budžetu, rezultatima u svijetu, castingu, razdoblju u kojem bi se trebao prikazivati itd. Naime, kod nas, potpuno suprotno od SAD-a, najkvalitetniji kinoprogram je zimi…
B: Često se dešava da u tom periodu gledatelji mogu izabrati između mnoštva sličnih naslova, tako da najčešće odabru one najpoznatije. Rezultati gledanosti u SAD-u sve se rijeđe preklapaju s rezultatima u nas, a forsirati istovremeno 5 naslova koji imaju istu ciljanu publiku u vremenima kad je kinogledanost u padu doista nema smisla….

Q: Što mislite zašto se piratska izdanja mogu gotovo javno prodavati?
I: Jednostavno – radi nefunkcioniranja pravne države…
B: …te nedovoljno truda i volje da se piratstvo suzbije, a danas je štošta dostupno putem interneta…



Q: Vi ste dosta spustili cijene svojih DVD-a, a novinska izdanja još su im više spustila cijenu. Mogu li DVD-ovi biti još jeftiniji, odnosno, gdje je granica?
I: I distributeri, i videotekari, i tiskovine smisljaju 1001 način kako bi opstali i uspješno poslovali…
B: a snižene cijene su rezultat trenutnog stanja na tržištu. Forsiranjem previsokih cijena čak ni puno moćniji distributeri, uz konstantan pad prometa u videotekama, ne mogu postići željeni rezultat. Veliki problem su i prije spomenuti pirati….

Q: Koje filmske naslove 'Discovery' najavljuje za ovu jesen i iduću godinu?
I: Jesen donosi najnovije uratke cijenjenih redatelja Anga Leeja (Brokeback mountain), Jima Jarmuscha (Broken Flowers), Fernanda Meirellesa (Constant gardener), Danisa Tanovića (L' Enfer) te Stevena Soderbergha (Che)…
B: Također planiramo ostvariti reviju sve popularnijeg azijskog filma koja će uključiti nove filmove velikana Hayao Miyazake-ja te Kim Ki Duka. Videoprogram donosi mnoštvo naslova među kojima ističemo 'Napad na policijsku postaju 13', 'Kuću letećih bodeža' te 'U dobrom društvu'...



Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.789 )