Logo


Naslov članka: KINO: STRELLA, drama by Robert Jukić
Podnaslov:
Autor:
Tuesday 12 January 2010 - 21:34:45

Filmovi u ograničenoj distribuciji zanimljiviji su od onih u redovnoj. U okviru ciklusa Queer Momenti prikazan je grčki film 'Strella' koji svojom ekstremnom tematikom i nije baš pogodan za standardnu kino publiku. Queer filmovi već su po svojoj definiciji prilično šokantni filmovi, a autor 'Strelle' ide čak i korak dalje. Kombinirajući klasičnu grčku tragediju i mitologiju s nekim suvremenim životnim svjetonazorima ušao je u područje iracionalnog kao i teško shvatljivog i prihvatljivog erotizma. Neke implikacije odnosa glavnih junaka teško da se mogu razumski prihvatiti, jer na djelu kao i u mitologiji na djelu neka viša božanska sila manipulira sa seksualnošću glavnih likova.



Yiorgos (Yannis Kokiasmenos) je proveo skoro petnaest godina radi zločina kojeg je počinio u rodnom selu. Nakon izlaska iz zatvora u opskurnom hotelu gdje privremeno noći upoznaje djevojku s kojom započinje vezu. Već homoseksualno nabrijan iz zatvora neće mu teško pasti veza s transvestitom Strellom (Mina Orfanou) koja(koji) prihode dopunjuje povremeno se prostituirajući. Yiorgos upoznaje svijet transvestita koji žive kao i sav ostali normalni svijet i imaju svoja posebna pravila ponašanja. Eventualna zamjerka filmu mogla bi biti na činjenicu kako se transvestiti odlično uklapaju u suvremeno grčko društvo i nemaju nikakvih neugodnosti. I sve bi to bilo jedna lijepa 'Love Story' da u odnosu Yiorgosa i Strelle ne postoji jedna kvaka.



Glavni junak će brzo shvatiti kako Strella nije neki transvestit kojeg je slučajno upoznao, već njegov vlastiti sin koji ga je planski namamio u ljubavnu klopku. I u toj točki nestaje sva sličnost s grčkom tragedijom i mitologijom (podsjetimo se Edipa kojem su Bogovi namjenili tragičnu sudbinu), jer nakon početnog šoka Yirgos će prihvatiti novonastalu situaciju i uklopiti u šareno društvo 'žena u muškim tijelima'. 'Strella' je izuzetno vizualno dojmljiv film bez obzira na provokativnu tematiku. Nadrealni lajtmotiv s vjevericom koji se ponavlja u filmu mogao bi se tumačiti i time kako su likovi u filmu svojevrsni zatočenici u vremenko životnoj kutiji (ili kavezu) koje s distance promatra neko božansko biće. Iz takve zamke nema izlaza, tako da je suživot zbog opstanka neophodan. Jedan od najboljih filmova, ne samo s queer tematikom, koji je prikazan u hrvatskim kinima.


Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.7564 )