Logo


Naslov članka: @BetaSkroz: prva predstava na svijetu koja interaktivno spaja Twitter, Instagram i Soundcloud (p)
Podnaslov:
Autor:
Wednesday 07 September 2011 - 22:27:58

@BetaSkroz: pustolovine u mikrosociologiji


18. rujna premijeru će imati @BetaSkroz, prva predstava na svijetu u kojoj će scenska izvedba uživo i ona na društvenim mrežama biti jednakopravne izvedbene strategije. Twitter, Instagram i Soundcloud u njoj će biti ravnopravni govoru, scenskom pokretu i glazbi. Predstava se, naime, neće tek 'prenositi' na tim servisima, već će izvođači u njoj sudjelovati svojim fizičkim i - digitalnim identitetima, pred publikom na internet sceni i onoj u jednom zagrebačkom stanu. Birajući hoće li predstavu pratiti iz gledališta, posredstvom vlastitog računala ili smart telefona, na aplikacijskim, web sučeljima ili pak onom posebno kreiranom za ovaj projekt, publika će istovremeno birati i kut pogleda na jedno od različitih lica izvedbe, koja su međutim u stalnoj interakciji i jedno nužno mijenja drugo.

U kakvom suodnosu zapravo egzistiraju fizički i digitalni identitet (i) pojedinca? Vrijede li pravila mikrosociologije performativnog identiteta Ervinga Goffmana1 jednako u digitalnom i u fizičkom svijetu? Kako nas je u svom nedavnom tekstu podsjetio Cory Doctorow (Google Plus forces us to discuss identity2), teorija da su naši životi 'najbolji' kad ih živimo jednim identitetom; kad nas na isti način doživljavaju i bake i partner, i šefovi i djeca – prilično je kontroverzna. Kako ti identiteti mogu postojati usporedno u onome što Nissenbaum3 naziva kontekstualnim integritetom? Ali – jednako važno – može li se sve to ispitati predstavom, živom izvedbom? Odgovore na sva ta pitanja pokušat će pronaći projekt @BetaSkroz, uz potporu T-Mobilea i Radija 808, a uz medijsko pokroviteljstvo Gadgeterije i Netkoracije.



@BetaSKroz derivat je istraživanja u maksimalizaciji rizika izvedbe – podjednako izvođača, autora i publike, započetog još 2009. godine u okviru Kulture promjene zagrebačkog Studentskog centra. Prvakinja nacionalnog baleta, Edina Pličanić i publicist, te glazbenik Ante Perković, riskirali su okušavajući se u dotad im nepoznatoj formi scenskog izraza, i razvili s nama niz zadataka kao okosnicu buduće izvedbe. No, koje će od tih zadataka, kako, kojim redom i tko izvesti, saznajemo slučajnim odabirom - tijekom same izvedbe.

Predstava nastaje formiranjem prostora privatnosti, kao jedinog čvrstog uporišta u javnom prostoru izvedbe, a slijedom teze Tima Etchellsa da nas investicija izvođača uvlači u izvedbu4

1 Presentation of self in everyday life, Anchor Books,1959.
2 http://www.guardian.co.uk/technology/blog/2011/aug/30/google-plus-discuss-identity
3 Nissenbaum, H, Privacy as contextual integrity. Washington Law Review, 2004
4 'investment (is) the line of connection between performer and their text or their task. When it works it is private,
and often on the very edge of words. Like all the best performance it is before us, but not for us. (...) investment
draws us in. Something is happening – real and therefore risked – something slips across from the private world
to the public one – and the performers are 'left open' or 'left exposed'.
[Tim Etchells, On Risk and Investment, Certain Fragments, Routledge, 1999.],


U drugom dijelu istraživanja, rizik je dodatno povećan činjenicom da su izvođači i publika lokaciju izvedbe saznavali samo 2 sata prije početka iste, u prostorima, poput jazz bara, kino dvorane ili galerije. Predstava je 2010. uvrštena i u dubrovački program festivala Perforacije.

U @BetaSkroz svim se navedenim rizicima tog istraživanja pridodaje i onaj istovremenog izvođenja digitalnih i 'analognih' identiteta svih uključenih – od autora, preko izvođača do publike.

@BetaSkroz: pustolovine u mikrosociologiji
koncept: Nora Krstulović & Vedran Peternel
autori: Petra Hrašćanec, Nora Krstulović, Ante Perković & Vedran Peternel
tehnolška potpora: Kevin Liew
powered by: T-Mobile & Radio808
medijski partneri: Radio808, Gadgeterija & Netokracija
produkcija: Skroz
home: http://skroz.in
off-line: jedan stan u Zagrebu
Twitter: https://twitter.com/#!/BetaSkroz/vol1
Instagram: Skroz
SoundCloud: BetaSkroz
ulaznice: skroz@skroz.in


SKROZ je umjetnički kolektiv čiji rad nije ograničen jednim medijem, umjetničkom granom ili žanrom. Riječ je o grupi autora koja timski djeluje bez ostatka (pa otud i ime kolektiva – SKROZ), u situacijama u kojima je autorstvo produkt kolektivnog rada, ili onima u kojima je granicu pojedinačnog autorskog djelovanja nemoguće odrediti. Osnovale su ga 2005. redateljica Nora Krstulović i dramaturginja Maja Sviben, a SKROZ danas uključuje veći broj suradnika iz različitih umjetničkih područja te potpisuje niz predstava i performansa poput: ‘Brutalno, skroz’, ‘Ponedjeljkom, soba 303′, ‘Pop, skroz’, ‘Tamo i natrag’, ‘Tinta, let i topla voda’, ‘Opera za tri lipe’, ‘TV Skroz’, ‘SKROZ’, te radova u drugim medijima, naročito na internetu.

skroz@skroz.in
http://skroz.in


Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.12361 )