Logo


Naslov članka: Premijera dokumentarnog filma 'Damjanova soba' u Dokukinu Croatia (p)
Podnaslov:
Autor:
Monday 27 June 2011 - 23:41:22

NOVO U DOKUKINU: DAMJANOVA SOBA, Jasna Krajinovič, Belgija / Slovenija, 73’

DOKUMENTARAC IZ PRODUKCIJSKE RADIONICE BRAĆE DARDENNE U DOKUKINU

Od ove subote, 2. srpnja 2011., u Dokukinu pogledajte belgijsko –slovenski dokumentarac 'Damjanova soba' slovenske redateljice Jasne Krajinovič, koji stiže iz produkcijske radionice višestruko nagrađivanog belgijskog dvojca, braće Dardenne, proslavljeni svojim nagrađivanim igranim hitovima poput ‘Dijete’, ‘Lornina šutnja’ i posljednjim ‘Dječak s biciklom’, da spomenimo samo neke. Ovaj dugometražni dokumentarac prati Damjana, koji je zbog ubojstva, od svoje šesnaeste godine u maloljetničkom zatvoru u Celju. Sada ima 20 godina, napokon se vraća u kuću svoje bake i djeda i želi okrenuti novi list, ali problem postaje društvo koje ga je žestoko stigmatiziralo.

Težak, a istodobno osjetljiv dokumentarni portret bezobzirno i nepovratno izgubljene mladosti, a između redaka i oštra kritika društva na margini.



Redateljica Jasna Krajinovič o svom je filmu rekla sljedeće: 'Mislim da sam tijekom snimanja puno razmišljala o smislu te riječi 'soba', koji također može ukazivati na unutarnji prostor ili zidove koji nas dijele od ostatka svijeta; kao 'camera obscura’ u kojoj su zabilježene fotografije i sjećanja s kojima živimo. Film počinje Damjanovim putem kući, no zatim zamijenjuje neku drugu 'sobu' za svoju ćeliju. Očekivali bismo osjećaj slobode, ali umjesto toga pojavljuju se nevidljivi zidovi tišine i tabua. Oboje smo samo željeli ukazati na to.'

Film je nagrađen nagradom 'Zlata ptica' 2009. godine, godišnjom nagradom koja se dodjeljuje za izniman doprinos slovenskoj kulturi.

režija i scenarij: Jasna Krajinovič
fotografija: Jorge Leon
montaža: Rudi Maerten
glazba: DJ Umek
produkcija: Jean-Pierre & Luc Dardenne


‘Ponekad njegovo lice doslovno "napravi” film. To nije kontrolirani izražaj kao u klasičnom Hollywoodu tradiciju sternbergovski, nego lice poniženog, društveno otuđenog dvadesetogodišnjaka, koji je autentičan odgovor na gorku stranu života.’
Simon Popek, Delo

‘Izbijaja na površinu filma sukob čovjeka i okoline u kojem su ljudi krhki, ranjivi, nesigurni, nestabilni i nedefinirani entiteti.’
Andrej Šprah, KINO!


Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.11859 )