Logo


Naslov članka: ZAGREBAČKA PREMIJERA OPERE 'IL CAMPANELLO' U BIVŠOJ KINOTECI by Ada Jukić
Podnaslov:
Autor:
Saturday 04 June 2011 - 02:02:02



Vedra, slikovita jednočinka koja može protresti predrasude prema operi kod onih koji još nisu (postali) njeni ljubitelji, a još više kod onih koji operu ne vole jer je ne poznaju.
Jedna od sedamdesetak opera slavnoga Gaetana Donizettija koja se, s malim pjevačkim i instrumentalnim ansamblom i praktičnom scenografijom, može izvesti na bilo kojoj pozornici mogla bi promovirati operu diljem 'videospotovskih generacija' ili starijih poklonika televizije koji ne zalaze u kazališta s opernim repertoarom.



Predrasuda prema operama kao ozbiljnom i teškom glazbenom materijalu manje je za nju pogubna od predrasude da je 'zastarjela' i neuvjerljiva u našem reality show (business) vremenu. Vrhunske izvedbe velikih opera, međutim, potvrđuju ih kao aktualnu i potentnu glazbenoscensku formu, ali zahtijevaju veliki financijski i izvođački pogon. 'Male' opere, koje redateljskim i scenografskim pristupom mogu biti svedene na 'portabl' mjeru, mogu 'prodrijeti' u širi glazbeni prostor i potaknuti zanimanje za dublja i duža operna istraživanja. 'Il Campanello', primjerice, zgodan je povod da se (po)zabavimo velikim opusom Donizettija, u kojem susrećemo niz tragičnih lica (Lucia di Lammermoor, Anna Bolena, Maria Stuarda...), ali i 'golicavih' veselih priča (Eliksir ljubavi, Don Pasquale...).

Zagrebačka premijera 'Il Campanella' održana u bivšoj Kinoteci u Kordunskoj (sljedeći dan u Puli, u INK-u), svježa je i duhovita izvedba prilagođena našem vremenu, prostoru i razumijevanju prosječnog opernog konzumenta, realizirana u glazbenom talijanskom izvorniku i prevedenim govornim dionicama, aktualiziranog sadržaja, s asocijacijama na današnje društvene i komunikacijske note. Glazbena izvedba ansambla 'rasla je' tijekom predstave, dok je glumačka bila od početka 'na visini'. Što se castinga tiče, uočljiva je bila 'nespremnost' Ronalda Brausa da se 'postara' za ulogu ostarjelog mladoženje, dok Ozren Bilušić izgleda 'zrelije' za svoju donjuansku ulogu. Na čelu živog komornog orkestra bio je živahni Vladimir Kranjčević, a publika je entuzijazmom generirala premijernu atmosferu u premijerno nekonvencionalnom prostoru. Očekujemo nove izvedbe i na mjestima na kojima se opera najmanje može očekivati.

Ada Jukić, 03 06 2011



Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.11666 )