Logo


Naslov članka: New York se 'perforirao' – i traži još! (p)
Podnaslov:
Autor:
Saturday 19 March 2011 - 22:31:35

Velik interes publike i medija

Otvorenje festivala je rasprodano, interes publike ostaje velik, te se izvedbe prikazuju i po 2 puta, te u većim dvoranama – neupitno je: Perforacije osvajaju njujoršku publiku. A kako je završio prvi dio festivala, redaju se osvrti u američkim medijima.


Apollinaire Scherr: „Dimchev razumije “performans” u najširem mogućem smislu. Sadrži sve što čovjek čini da bi se osjetio živim.“

Financial Times nazvao je temu predstave Ive Dimčeva – tužnu sagu starećeg drag queena – „specijalnošću New Yorka“, međutim, Apollinaire Scherr je naglasila da je bugarski umjetnik publici koja je očito navikla na motiv predstave uspio predstaviti dodatan segment te tematike, nazvavši ga zvjeri na pozornici koja nanovo uspostavlja profil stare dive u spektaklu impulsa i zadrški, čineći „opipljivom“ glad, i istovremeno zaziranje od stavljaja svog subjekta pod svijetla reflektora. U trenu kada performer naoko napušta stage, te se zatim na njega vraća za nekoliko minuta, Apollinaire ustanovljava olakšanje u publici – „Mi želimo svoj pun sat s Lilly Handel, koliko god ona bila mučna ili predmet ismijavanja.“




Max Berlinger: „ovo je nezavisna umjetnost u svojem najprovokantnijem obliku!“

I Out magazine se „zapalio“ za Dimčeva - Max Berlinger kaže da je umjetnik uspio slomiti gard publike dok ju je konfrontirao temama starenja, blijeđenja ljepote, seksualnih uloga i posebice konzumacije: umjetničke i seksualne. Guillaume Boulez, iz Wild Magazinea, također se osvrnuo na konzumaciju, naglasiši kako je „ova impresivna izvedba, dio godišnjeg hrvatskog festivala Perforacije, nastala na ideji ljudskog tijela kao subjekta fizičke i estetske konzumacije.“


Diplomacija uz bok festivalu

Hrvatska diplomacija prepoznala je u festivalu potencijal prezentiranja hrvatske izvedbene scene, te je redovit gost festivala, a također je priredila i dva domjenka, za goste festivala nakon izvedbe BadCO-a, skupine koja će Hrvatsku, nakon nastupa u New Yorku, prezentirati i kao službeni predstavnik na venecijanskom bijenalu, te je Marijan Gubić, generalni konzul RH u New Yorku, primio organizatore i hrvatske umjetnike s festivala u hrvatskom veleposlanstvu u New Yorku, gdje je festivalu ponuđena široka podrška i u buduće i izraženo zadovoljstvo zbog postojanja ovakvih inicijativa, te je skupini Artless poklonjena i hrvatska zastava koja je sudjelovala i u predstavi izvedenoj u sklopu programa.

Nakon izvedbe predstave „Proklet bio izdajica svoje zemlje“ u reiji Olivera Frljića, hrvatski veleposlanik pri Ujedinjenim narodima, Ranko Vilović, je naglasio zadovoljstvo zbog postojanja ovakvih festivala: „Sjedeći u publici nisam mogao razaznati sjedim li u Ljubljani, Zagrebu ili New Yorku, sudeći prema reakcijama publike koja je odgovarala na svaki poziv izvođača. Tenzije prikazane na pozornici u odnosima nacija iz naše regije mogu se u biti shvatiti kao metafora za nešto što mogu shvatiti ljudi odasvud, a dinamici doprinosi i prikazana tenzija i u međugeneracijskom, ne samo međunacionalnim odnosima.“


Festival traje do 21. ožujka, kada se nakon 12 predstava festivalska cjelina zaključuje teorijom, uz raspravu o stanju umjetnosti na Balkanu.


linkovi na tekstove:
http://www.ft.com/cms/s/2/70b7c192-50ba-11e0-9227-00144feab49a.html#axzz1Gt70iLhq
http://www.popnography.com/2011/03/prepare-for-perforations.html
http://thewildmagazine.com/blog/lili-handell-by-ivo-dimchev-at-la-mama-theater-nyc/


Autor članka je F.I.L.M
( http://www.film-mag.net/article.php?article.10925 )