najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Razgovor sa Sašom Božićem, redateljem predstave 'O prijeteljstvu'
Robert Jukić,Friday 12 March 2010

Premijera predstave eseja 'O prijateljstvu' Saše Božića u Teatru &TD 17. ožujka 2010.!
Studentski centar u Zagrebu

1. Vaša predstava, kao što i sam naslov kaže, govori o prijateljstvu. Zašto baš o prijateljstvu? U današnjoj hijerarhiji gospodarskih i egzistencijskih problema, čini se da su potisnuta pitanja složenih ljudskih odnosa. Što je utjecalo na to da se 'sada i ovdje' pozabavite temom prijateljstva?

Ja se u predstavi ne bavim samo prijateljstvom, već i odnosom filmskog i kazališnog medija te mogućnostima kazališta kao medija da danas o bilo čemu progovori pa i o samome sebi. Odluka da se bavim enigmom prijateljstva, vrlo je intimna i jest nešto što sam poželio istražiti već prije par godina. Također sam svjestan da kazalište kojim se ja bavim, možda jest elitističko i na prvi pogled neopterećeno recentnim ekonomskim i socijalnim trenutkom. No, čini mi se: samo naizgled. Naime, upravo u trenucima socijalnih kriza (a bojim se da je ova dugotrajna) ljudske relacije transformiraju i nadam se i transgresiraju zadane socijalne zadatosti. Govoriti u današnjem trenutku o prijateljstvu po meni etički je subverzivan čin, kako spram socijalnog konteksta, tako i spram medija kazališta samog. Naime danas, hrvatsko kazalište ( ono dobro, dakle nezavisno) doista voli sebe nazvati političkim, no političko kazalište također je pitanje žanra, a bojim se da u tom kontekstu kasnima za europskim valom nekih 15 godina. Suvremeno europsko kazalište ispitalo je granice političkog teatra prije nekih 10 godina i sa valom pomodnosti političkog kazališta, kao i uvijek, pomalo kaskamo.





2. U predstavi važnu ulogu imaju dva filma potpuno različitih filmskih osobnosti, Bergmanova 'Persona' i Fellinijev 'Satyricon'. Na koji način tema prijateljstva povezuje te filmove i te velike filmske autore?

Bergmanov film Persona minimalistička je studija misterije ženskog prijateljstva, dok Federico Felini u svojoj maestralnoj obnovi antičkog Rima, pristupa muško-muškom prijateljstvu u namjerno fragmentiranim slikama eksplozivnog semanticiteta. U smislu rodne problematike možemo promatrati Bergmanov film kao izrazito mizoginičan spram žena, dok Fellini u Satyriconu ne pristupa samo muško-muškom prijateljstvu. Moj je interes za ta dva filma bio interes za načine na koji oba filma tretiraju određenu temu ( prijateljstvo), a ne njihov interes za temu samu.


3. Zašto 'film' u 'kazalištu'?

Kazalište kojim se bavim odredio bih kao esejističko. Esejističko u smislu da problematizira neke izvankazališne sadržaje u mediju kazališta, dakle reprezentacije. Npr. u sljedećem projektu koji radim u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, tema će biti religija, točnije odnos religije i govora, religijskog govora. Film me kao prvenstveno plesnog umjetnika zanima, kao polje fenomenalno suptilne koreografije. Točnije moja je tvrdnja da su i Satyricon i Persona, nevjerojatno složene koreografske partiture.


4. Sudjelujete u plesnim projektima. Kako su povezani ples i prijateljstvo?

Ples je naglašeno socijalan, i to socijalan u smislu da doista ispituje moduse socijalizacije: koliko možemo osjetiti, prepustiti se, vjerovati drugom tijelu? Je li naša komunikacija primarno verbalna i kako komuniciramo drugim sredstvima, sredstvima percepcije, tjelesnosti, izmjene energija, etc.


5. Potiče li pojam istospolnog prijateljstva automatski seksualne konotacije?

Pojam istospolno se u mom pojašnjenju predstave pojavljuje naprosto jer je u Hrvatskoj rodna problematika teorijski toliko zakržljala da se distinkcija roda i spola, još uvijek jako teško pronalazi u jeziku. Naime pojam istorodnog prijateljstva kod nas ne postoji. Prema tome sama predstava ne ulazi dublje u pojmove seksualnosti, iako se oni kao značenjski reperi u predstavi pojavljuju.


6. Kako izabirete suradnike na projektu? Prijateljstvo ili audicija?

U hrvatskoj plesnoj umjetnosti nema dovoljno produkcijskih, niti financijskih sredstava za profiliranje audicija kao sredstva odabira suradnika. No, one mi i nisu drage. Moje iskustvo rada u Europi govori mi da se i vani ljudi pronalaze po nekim zajedničkim interesima za art, koji ne moraju nužno biti i prijateljski.


7. Da li je nakon prijateljstva u Vašem teatru u planu kao predstava i neki drugi interaktivni ljudski odnos?

Kao što sam spomenuo, sljedeći projekt kojim se bavim jest pitanje religijskog govora, točnije možemo li danas uopće u-vjeriti nekoga u nešto. Radi se o tekstu The Church Young Jean Lee, mlade newyorške autorice, koji će imati hrvatsku praizvedbu u svibnju u Muzeju suvremene umjetnosti.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt