najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Razgovor s promotoricama kompanije Discovery
Robert Jukić,Friday 27 May 2005

Filmski razgovori obično su vezani za velika imena, za slavne autore i zvijezde. Rijetko se govori o onima (ili s onima) koji rade u pozadini i omogućuju promociju filma i njegovu vezu s publikom. Razgovaramo upravo s dvije simpatične osobe iz domaćeg distributerskog filmskog castinga.
Ivana Perić i Biljana Savičić rade u marketingu distributerske kuće Discovery koju je prošle godine web stranica www.film-mag.net proglasila za najboljeg kinodistributera. Navedimo samo neke filmove u njihovoj distribuciji: 'Izgubljeni u prijevodu', 'Divlja prostranstva', 'Magdalenine sestre', '21 gram', 'Napad na policijsku stanicu 13', 'Kuća letećih bodeža', 'Marija milosti puna'... Ivana i Biljana organiziraju i osmišljavaju premijere, od kojih je, primjerice, vrlo zahtjevna bila premijera filma 'Mi nismo anđeli 2'. O tome što danas znači biti nezavisni filmski distributer na hrvatskom tržištu, razgovaramo s Ivanom i Biljanom.



Q: Predstavite se ukratko. Kako ste i kada počele raditi u Discoveryju?
Ivana: Film me oduvijek zanimao, tako da me posao promocije te odnosa s javnošću u jesen 2003. u Discoveryju doista obradovao. Uskoro ću postati i diplomirana novinarka….
Biljana: Sve o filmu i (ne)ukusu filmske publike, te stanju na video tržištu naučila sam radeći u videoteci Pauk, tako da sam otprilike znala u što se upuštam ljeta 2003. I ja sam studentica, uporno 'studiram' na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu…

Q: U čemu se sastoji vaš posao?
I: U druženju ugodnom s novinarima, osmišljavanju reklama, radu na tzv. pressbooku filmova, izradi kataloga, organizaciji svečanih premijera, čitanju scenarija…
B: Osmišljavanju reklamnih kampanja, što je definitivno timski rad (Ivana i ja se, srećom, odlično nadopunjujemo), media planiranju, sudjelovanju u izradi svih promotivnih, odnosno, reklamnih materijala, izradi videokataloga te DVD i VHS covera, provjeravanju DVD-a….

Q: S kojim sve medijima surađujete i kako se predstavnici medija ponašaju u ovom poslu?
I: Suradjujemo sa svim medijima, od tiskovina do televizija….…i dosada smo sa svima zadovoljni...
B: …naravno da na odluku gdje, kako i koliko često ćemo se oglašavati utječe i ciljana skupina… U promociju filma mediji se uključuju i kao pokrovitelji filma, a meni osobno svakako je bila najdraža ona filma 'Honey'… uz napomenu da mi to nije ujedno i najdraži film.



Q: Uključeni ste u organizaciju filmskih premijera. Opišite što to znači. Što morate sve napraviti od poziva uzvanicima do domjenka poslije projekcije?
I: Pri odabiru datuma održavanja premijere svakako moramo voditi računa o tome da se istovremeno ne igra kakva bitna nogometna tekma. Nakon što se odabere mjesto i vrijeme održavanja (najčešće je to Broadway Tkalča) osmišljavamo izgled i tekst pozivnice, smišljamo koga ćemo pozvati….
B: ..organiziramo catering jer nakon dobrog filma svi vole nešto fino pojesti i popiti te popričati o filmu, a najdraže su nam premijere filmova na kojima nam gostuju i akteri filma. Treba izabrati i voditelja(icu) i osmisliti kratki scenarij premijere, osigurati VIP redove, što je u pravilu najveća gnjavaža….Trudimo se osmisliti što zanimljivije pozivnice, a najdraži su nam radovi oni za premijeru filma 'Zapravo ljubav' te 'Fahrenheit' zbog u šali najavljene političke diskusije nakon projekcije koju su, čini se, svi ozbiljno shvatili….

Q: Koliki je utjecaj filmske premijere na gledanost filma?
I: Ukoliko je riječ o atraktivnim naslovima, jasno je da će se mediji raspisati o svemu oko filma i o samom filmu, a prisutnost TV kamera na svečanoj premijeri svakako utječe na broj kino gledatelja…Jedan od najdražih gostiju jest Zoran Cvijanović, a posebno nas se pristupom dojmio redatelj Srđan Dragojević.
B: …najveći je problem što kamere zanimaju samo poznata lica, tako da je njihova prisutnost zapravo proporcionalna broju poznatih faca koje će moći upitati štogod o novim ljubavima, novim albumima i sl.
Kvaliteta filma nije presudna, kao ni komentari 'običnih' smrtnika…

Q: Kako Discovery dolazi do tako dobrih filmskih naslova? Je li nezavisnost domaćeg distributera u odnosu na strane major filmske kompanije prednost ili prepreka koju treba savladati pri odabiru?
I: Sve zasluge glede kvalitete odabranih naslova pripadaju našem direktoru Igoru Rakoniću, a nezavisnost naravno ima svojih dobrih i loših strana…
B: Prednost je velika kreativna sloboda, a nedostatak što je potrebno uložiti puno više truda u uvjeravanje publike da je riječ o vrhunskim naslovima za koje vjerovatno do sada nisu čuli. Da, i manji budžet je veliki nedostatak nezavisnosti…



Q: Koji su vaši filmovi bili najgledaniji prošle godine? Što mislite zašto?
I: Najgledaniji naslovi bili su filmovi koji su svojom kvalitetom zaslužili nominacije za prestižne filmske nagrade, a to su 'Lost in Translation', '21 Grams', 'Love Actually', 'Kajmak i marmelada'….
B: Ujedno su to i naslovi o kojima se puno pisalo, filmovi koji su imali snažne reklamne kampanje (Love Actually) te 'Kajmak i marmelada' prvenstveno zbog megapopularnog Branka Đurića Đure….

Q: Koliko distribucija filma u kinima utječe na prodaju DVD-a i VHS-a?
I: Rezultati gledanosti filmova u kinima u nas većinom nisu dostupni videotekarima (spašava ih 'Hollywood' koji ih objavljuje), ali filmovi čije je kinoprikazivanje popraćeno jakim reklamnim kampanjama svakako su atraktivniji naslovi za videotržište…
B: Naime, i videotekaru je puno lakše rentati film za kojeg su svi već čuli, negoli potpuno nepoznat film. Međutim, i videopremijere imaju svoju draž i mogu imati solidan rental u videotekama…

Q: Kako se odlučuje o tome koji film neće ići u kina, već biti izravno objavljen na DVD-u?
I: Ovisi o budžetu, rezultatima u svijetu, castingu, razdoblju u kojem bi se trebao prikazivati itd. Naime, kod nas, potpuno suprotno od SAD-a, najkvalitetniji kinoprogram je zimi…
B: Često se dešava da u tom periodu gledatelji mogu izabrati između mnoštva sličnih naslova, tako da najčešće odabru one najpoznatije. Rezultati gledanosti u SAD-u sve se rijeđe preklapaju s rezultatima u nas, a forsirati istovremeno 5 naslova koji imaju istu ciljanu publiku u vremenima kad je kinogledanost u padu doista nema smisla….

Q: Što mislite zašto se piratska izdanja mogu gotovo javno prodavati?
I: Jednostavno – radi nefunkcioniranja pravne države…
B: …te nedovoljno truda i volje da se piratstvo suzbije, a danas je štošta dostupno putem interneta…



Q: Vi ste dosta spustili cijene svojih DVD-a, a novinska izdanja još su im više spustila cijenu. Mogu li DVD-ovi biti još jeftiniji, odnosno, gdje je granica?
I: I distributeri, i videotekari, i tiskovine smisljaju 1001 način kako bi opstali i uspješno poslovali…
B: a snižene cijene su rezultat trenutnog stanja na tržištu. Forsiranjem previsokih cijena čak ni puno moćniji distributeri, uz konstantan pad prometa u videotekama, ne mogu postići željeni rezultat. Veliki problem su i prije spomenuti pirati….

Q: Koje filmske naslove 'Discovery' najavljuje za ovu jesen i iduću godinu?
I: Jesen donosi najnovije uratke cijenjenih redatelja Anga Leeja (Brokeback mountain), Jima Jarmuscha (Broken Flowers), Fernanda Meirellesa (Constant gardener), Danisa Tanovića (L' Enfer) te Stevena Soderbergha (Che)…
B: Također planiramo ostvariti reviju sve popularnijeg azijskog filma koja će uključiti nove filmove velikana Hayao Miyazake-ja te Kim Ki Duka. Videoprogram donosi mnoštvo naslova među kojima ističemo 'Napad na policijsku postaju 13', 'Kuću letećih bodeža' te 'U dobrom društvu'...

email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt