najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

KULTNI FILM: ČUDO U MILANU, filmska klasika by Ada Jukić
Ada Jukić,Thursday 29 October 2009

Miracolo a Milano, Ente Nazionale Industrie Cinematografiche (ENIC), 1951.
Trajanje: 100 min.
Format: 1,37:1
Zvuk: Mono
Redatelj: Vittorio De Sica
Glume: Emma Gramatica, Francesco Golisano, Paolo Stoppa, Guglielmo Barnabò, Brunella Bovo, Anna Carena, Alba Arnova, Flora Cambi, Virgilio Riento, Arturo Bragaglia, Erminio Spalla, Riccardo Bertazzolo

Iz začudnog ciklusa talijanskih neorealista u Kinu Tuškanac, u organizaciji HFS tijekom listopada 2009., izdvajamo De Sicino 'Čudo iz Milana'.



Usklični naslov neorealizma zapravo je bajka. Film tako počinje (Nekoć je bilo...), s djetetom u kupusu, a završava letom beskućnika na metlama u nebo. Zapravo i naslov 'Čudo...' upućuje na ono što se rijetko ili uopće ne događa u stvarnosti, pa bila ona i neorealistična.

Bajka s dobrom vilom i željama koje se mogu ostvariti predstavlja okrilje za nadrealno realističku sliku života sirotinje u postratnom talijanskom predgrađu, bajka rasterećuje tragičnu priču o beskućnicima i nepodnošljivu predstavu stvarnosti čini podnošljivom.



Još jedan element doprinosi podnošljivosti (neo)realističkog prikaza, a to je duhovitost koja dotiče i parodiju (vidi scenu licitiranja cijene zemljišta u kojoj se glasovi ubundanih bogataša preobražavaju u lavež ili pijev vojnih starješina koji se spremaju na udar na gomilu).



Bajkovita je i dobrota glavnoga junaka, koja ničim nije potaknuta ni opravdana. Oni za koje se žrtvuje ili s kojima se solidarizira (u pravilu) ne zaslužuju njegovu dobrotu.

Glavni junak, neka vrsta neorelističkog 'Idiota' uspijeva od tih kontradiktornih jadnika i bijednika, od tih trpnika bez volje, organizacije i inicijative, izvući ono najbolje, gotovo do idealiziranog pojma 'narodnih masa' zbog kojih se skladaju himne i gine na domoljubnim projektima. U raspjevanoj povorci ljudi koji su uspjeli sklepati svoje kućice na 'ničijoj zemlji' (na kojoj je od početka postavljen natpis vlasnika (pandan današnjim jumbo plakatima), izražavaju se najbolje osobine koju masa može imati, solidarnost, vitalnost i optimizam, koji se ruše u prvoj sljedećoj prilici u kojoj se sukobljuju pojedinačni interesi.

Najbolje 'ljudsko biće', koje teško može formulirati svoju želju koju nebeska golubica može ispuniti, je 'domestica', kućna pomoćnica u 'dobrostojećoj obitelji' beskućnika, čiji poslodavci tijekom filma pokazuju duhovite poduzetničke inicijative (otac obitelji 'proriče' sudbinu supatnicima, to jest sugrađanima bespravnog naselja u kojem su smješteni, i lažnim nadama iz njih izvlači posljednje, to jest nepostojuće novčiće), a gospođa u jednoj od antologijskih scena naplaćuje ulaznice za razgledavanje zalaska sunca na svome teritoriju



Najrealističnije su prikazani 'obični, mali Ljudi', sirotinja koju redatelj ne amnestira zbog položaja u kojem trpe niti jednoznačno osuđuje. Ljudi su takva mješavina grubosti, gramzljivosti, zavisti, gluposti, ali i otvoreni za dobre inicijative.

Mali ljudi su, na najblažoj razini vlastite negativnosti, oni koji 'odobravaju' izrabljivače, ne samo spremnošću da vjeruju da je s njima moguć sporazum, već diveći se onima koji ih gaze. Skupina bijednika koji pozdravljaju raskošno obučene žene pred Operom pokazuju onu istu (još jaču, jer su razlike nesrazmjerne) blagonaklonost prema povlaštenima, kao današnja medijska javnost u odnosu na celebreties.

Ilustracija njihove mentalne strukture su, njihovom stanju neprimjerene, želje za stvarima kad im se pruži prilika da ostvare ono što im je do sada bilo nemoguće (vidi masivni ormar u gužvi prisilne selidbe kao realizaciju želje jedne beskućnice ili kraljevsku opravu gubitnice 'iz boljeg društva' kojoj je to, uz druge nasušne potrebe, prioritet).



De Sica se izruguje institucijama, od vlasti i vojske u službi 'debelog kapitala', a i izaziva (u onim vremenima, u onim okolnostima!) i vjerske predodžbe. Dva 'nebeska redara' redundantno interveniraju na Zemlji (Bog zna kako opravdano, ali ipak daleko od anđeoske popustljivosti), a metle kao prijevozno sredstvo za odlazak na nebo asociraju na alternativne sile i prilike koje prevratnički reagiraju na ograničenja zemaljske (ne)stvarnosti.

Ada Jukić
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt