najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

DVD: ŽENA KOJOJ SAM ČITAO, drama by Ada Jukić
Robert Jukić,Thursday 17 September 2009

The Reader, Mirage Enterprises, 2008. / 2009., Discovery
Trajanje: 119 min.
Format: 1,85:1
Zvuk: 5.1 Dolby Digital
Jezik: engleski
Podnaslovi: hrvatski
Redatelj: Stephen Daldry
Glume: Kate Winslet, Ralph Fiennes, Jeanette Hain, David Kross, Susanne Lothar, Alissa Wilms, Florian Bartholomäi, Friederike Becht, Matthias Habich, Frieder Venus, Marie-Anne Fliegel, Hendrik Arnst

Prijevod naslova filma izravnije upućuje na središnji, kontroverzni ženski lik. Iako je 'Čitač' (The Reader) onaj koji priča o sebi i ženi kojoj je čitao, ipak je u središtu priče ta 'Žena' i ona čini ovu, zapravo ljubavnu priču u koju je položena priča o (ne)čovječnosti, osobitom pričom. Film potiče pitanja koja nas ne ostavljaju na miru.



Zločin je teže razumjeti nego osuditi ga. Iako ni osuditi zločin, u strogoj pravnoj proceduri (kao što nam film ilustrira), nije jednostavno. Ne radi se o osudi djela koje nije smjelo biti učinjeno. Prosuđuje se da li je zlodjelo učinjeno protiv zakona i to onih koji su u vrijeme kad je djelo učinjeno bili na snazi, što na neki način implicira mogućnost društvenog konteksta u kojem je dopušten određeni vid zločina ili nepravde. Nacistička vladavina primjer je režima koji je ozakonio zločin, progon Židova, a praktični razlozi isključili su mogućnost potpune i katarzične sankcije svih koji su sudjelovali u njemu, uključujući i one koji su sve znali i nisu ništa učinili. Kako osuditi masovni zločin? Umjesto toga, procesuiraju se pojedinačni i izdvojeni slučajevi.

Razumjeti zločin tim je teže, što to pokušava onaj tko nije izvršio (i, u paradigmi, nije u stanju izvršiti zločin), dakle, zločincu oprečna kategorija. Da li uopće treba pokušavati razumjeti zločin ili ga je dovoljno kazniti? Ovo pitanje izrijekom postavlja u filmu jedan mladi čovjek, student prava. Drugi mladi čovjek, upravo to pokušava, potaknut sjećanjem na vezu koju je imao s optuženicom.



Slučajni susret petnaestogodišnjeg školarca i sredovječne privlačne kondukterke, krajem pedesetih godina u Njemačkoj s još vidljivim ožiljcima rata, razvija se u ljubavnu čaroliju koju samo takav razmak godina i iskustva može rasplamsati. Osobitost ovog putenog odnosa je intelektualni užitak. Mladić čita svojoj ljubavnici djela svjetske literature, a ona ih povezuje u dojmljive edukativno-erotske kompozicije. Neki detalji upućuju na pukotine u moralnoj mreži junakinje (dok gola sjedi s maloljetnim ljubavnikom u kadi, koji joj čita iz 'Ljubavnika Lady Chatterly'), ali ćemo njene moralne ordinate tek kasnije upoznati. Poslije (jednostranog) prekida veze, koji samo teenager može tako tragično doživjeti i preboljeti, Michael studira pravo i, u okviru jednog seminara, prati suđenje čuvaricama u koncentracijskom logoru. Među njima je i Hanna...



S aspekta suda relevantno je pitanje da li je osoba koja je počinila zločin bila svjesna da ga čini. Ali, što učiniti s fanaticima koji ubijajući ili puštajući da ubijaju, imaju uvjerenje da to čine zbog općeg dobra? Ili oni mehanizmi poslušnosti koji predano izvršavaju svoje dužnosti i kad su protiv općih principa čovječnosti i pravičnosti? Kako prosuditi nekoga tko na 'radnom mjestu' bez grižnje savjesti može nauditi tisućama, a onda pomoći bolesnom neznancu?

Pratimo nekoliko vremenski i prostorno precizno određenih razdoblja života glavnoga junaka (koji se i pored duljine i intenziteta uloge, doima kao epizodist u odnosu na misteriozni lik junakinje), a blokovi sjećanja izmjenjuju se prema njegovim asocijacijama. Od Berlina sredine devedesetih, vraćamo se u njegov rodni gradić 1958. godine, pa sveučilišni Heidelberg nemirnih šezdesetih. U jednoj od najmučnijih scena posjećujemo napušteni koncentracijski logor, a jednim povodom dospijemo i do Amerike. Doslovni kraj, koji zaokružuje priču junaka od početne konstatacije da je osoba koja se 'ne otvara drugima', pa i onima koji su mu najbliži, predstavlja scena u kojoj se povjerava kćerki.

Film, bez sumnje, u prvi plan ističe glumački virtuozitet (što je, uostalom, prepoznala glasačka mašinerija Oscara & drugih Svjetskih nagrada, vidi Kate Winslet), ali i s aspekta režije i produkcije, izuzetno dojmljivo djelo (ne bez nekih previda i propusta).

DVD dodaci: dokumentarac o snimanjui filma.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt