najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Razgovor s dobitnikom Oscara za zvuk, Kirkom Francisom by Tihoni Brčić
Tihoni Brčić,Friday 03 July 2009



"Oscara držim u WC-u"

Otkačenom gospodinu Kirku Francisu u košulji s cvjetnim uzorcima i s lulom u ustima rijetko bi tko dao 62 godine, a još manje ga povezao sa dobitnikom prestižnog Oscara. Naime, ovaj simpatični čovjek sa sjedom bradom i očima punim života bio je mikser zvuka filmskih avantura Jasona Bourna - "Bornove nadmoći" i "Bournovog ultimatuma", a za potonje je okrunjen nagradama Oscar i BAFTA. Gospodin Francis boravio je u Zagrebu preko vikenda, vodeći s kolegom Benjamin Dunkerom izvrsno posjećenu radionicu o zvuku. Nakon neobaveznog razgovora koji je tematski varirao od Steve Martina do Pabla Picassa, nismo mogli odoljeti a ne upitati ga što on misli o dobivenim nagradama...



- Nagrade su poput hemeroida - prije ili kasnije svaki guzonja ih dobije. Oscara držim u WC-u za goste, daje mi određeni kredibilitet. Prije Oscara, kada bi nešto predložio redatelju lagano bi me odje***. Nakon Oscara, moj prijedlog bi saslušao, a ponekad i prihvatio.

Zaduženi ste za snimanje svih zvukova i zvučnih efekata na snimanju. Kada smatrate da je zvuk u filmu savršen?

- Najbolji zvuk u filmu, bez obzira da li je to glazba, efekt ili dijalog, je onaj koji se niti ne primjećuje, već savršeno upotpunjuje film. To je poput sna u koji gledatelji ulaze kad gledaju film. Zvuk je njegov bitan sastojak i podređen je slici.

Kako je raditi na "velikim" filmovima?

- Veliko ne znači bolje nego veće, kao što ni manje ne znači bolje već samo manje - kvaliteta je bitna! U malom filmu samo jedna osoba se bavi zvukom, dok u velikom to uključuje mnogo ljudi iz raznih razloga - vrijemena, budžeta, sindikata, egoa... uvijek egoa - da se postigne izvrstan zvuk. Recimo, za "Bournovu nadmoć" naknadno se snimala završna scena i to 9 dana prije test projekcije. Nema šanse da bi na niskobudžetnom filmu jedan mikser zvuka uspio snimiti produkcijske zvukove, obraditi ih i montirati u tako kratkom roku. U svakom slučaju ne bi mogli priuštiti mene!



Da li ste zagovornik analogne ili digitalne tehnologije?

- Svi više volimo analogni zvuk budući smo analogna bića. No, digitalna tehnologija omogućava nam da, recimo, napravimo CD za 5 minuta!

Kako gledate na mogućnost da se putem blu-raya zvuk dostavlja u nekompresiranom formatu u kućna kina, pružajući gledateljima identičnu kvalitetu zvuka kao i kod vas u studijskim uvjetima.

- Izvrsno je da se to može izvesti... i da si ljudi to mogu priuštiti. Poznati novinar A.J. Liebling jednom je rekao: 'Sloboda medija postoji samo ako ga posjedujete'. Nisam tehnološki štreber - posjedujem samo minumum opreme, ali najbolje.

S kojim redateljem imate zanimljivo iskustvo?

- Clint Eastwood nije baš ljubitelj tehničkih stvari i priprema koje iziskuju. Tako smo jednom prilikom došli na set, no scenu je već snimio i ostavio nas je zatečene budući nismo još niti postavili mikrofone, na što je Eastwood odmahnuo rukom: 'Nema veze, idemo dalje'.



Glumci nekad ne žele nosti radio mikrofone za vrijeme snimanja, budući imaju ugovore o naknadnom studijskom snimanju dijaloga. Da li je Matt Damon jedan od njih?

- Matt je prvoklasni frajer, prava je zvijezda i nije bilo apsolutno nikakvih problema s njim. Što se za Christian Balea i njegovog incidenta na snimanju "Terminatora: Spasenja" ne bi moglo reći.

U "Bournovom ultimatumu" dojmljiva je scena borbe između Bourna s kolegom ubojicom, gdje je dominirao sirovi zvuk bez glazbene podloge. Da li ste to vi predložili?

- Nije bilo potrebno, shvatili su i sami da je tako očigledno najbolje.

Kolika vam je kreativna sloboda?

- Ovisi o tome s kim radite. Općenito, što je veći budžet, manja je sloboda. Kapitalizam je pokretač današnjeg svijeta pa se moram prilagoditi kako bi prehranjivao obitelj. Da mogu birati između smješka na mom licu i umjetnosti, birao bi smješak. Recimo, "L.A. Povjerljivo" je dobar film, no raditi na njemu bilo mi je grozno iskustvo koje bi uvijek radije zamijenio dolaskom u Zagreb, za koji nisam plaćen niti centa. Star sam i želim umrijeti sa smješkom na licu.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt