najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Razgovor s protagonistom i autorima dokumentarnog filma 'Solo'
Razgovarala Ada Jukić,Tuesday 23 December 2008

Premijera dokumentarca 'Solo' Tomislava Žaje i Davora Švaića u kinu Europa 11. prosinca 2008.
Dokumentarac SOLO oduševio publiku

Razgovor sa Šimom Stipaničevim



Pitanje: Kakva su Vaša prethodna plovidbena iskustva? Film naznačuje Vaš kontakt s morem u uvodnoj sceni u kojoj upravljate drvenim brodom (gajetom?) po mirnom moru uz obalu. Ali da li ste prije samostalne plovidbe jedrilicom preko Atlantskog oceana poduzimali zahtjevnije jedriličarske rute i koliko ste time stekli samopouzdanja?

Odgovor: Vezan sam uz more od najranijeg djetinjstva tako da su mi mornarske vještine usadili još moji roditelji. S 18 godina počeo sam profesionalno raditi na jedrilicama i motornjacima kao skiper i u raznim transferima brodova po Mediteranu i Atlantiku u tih 6-7 profesionalnih godina sam skupio više od 30 000 nautičkih milja, uz nebrojene nastupe na raznim regatama, od olimpijskih klasa do maksikrstaša.
Prije regata preko Atlantika dvije godine sam se intenzivno pripremao na Atlantiku i Mediteranu na zahtjevnim regatama i rutama, a o tim pripremama najviše sam pisao u svojoj knjizi «Ocean i sam».



Pitanje: U filmu povjeravate da Vam je nepovjerenje okoline i nerazumijevanje Vaše potrebe za izazovom najteže 'padalo'. Da li je Vaša želja da napravite tako težak pothvat, zapravo, potreba da se dokažete u toj sredini, a ako je tako, jeste li u tome uspjeli? Kako se sada Vaša sredina danas odnosi prema Vama?

Odgovor: To je nalakše objasniti kao inat ili dišpet kako mi kažemo u Dalmaciji. To je nešto što te tjera da ostvariš svoj hir samo zato što me drugi nisu ozbiljno shvaćali kada sam pričao o tome. Istina, bilo je puno mojih prijatelja koji su mi vjerovali i davali podršku pa sam lako zaboravljao sve one zlonamjernike koji su sumnjali u mene i potcjenjivali me.

Pitanje: Na brodu ste bili sami, bez izravnog kontakta s kopnom i drugim ljudima, ali na nekoliko mjesta postavljene kamere pratile su sve što radite. Vi ste s kamerama, zapravo, komunicirali kao sa suputnikom. Vi im se obraćate i povjeravate probleme, i u trenucima obeshrabrenosti i očajanja. Koliko su Vam pomogle kamere u naporima samoće i uvjeta plovidbe. Možete li zamisliti svoj put bez njih?

Odgovor: Naravno da mogu zamisliti svoj put bez kamera i zasigurno bi mi bio lakši jer snimati se na jednoj takvoj regati je uistinu obaveza. Baratati s kazetama, baterijama, punjačima, nepropusnim kućištima, kadrovima, mikrofonima i svime ostalim što je potrebno da bi snimka bila dobra. No, danas bi mi bilo žao da se nisam cijelo vrijeme puta prisiljavao snimati. Jednostavno to shvatiš kao obavezu prema sebi i svim onim ljudima koji te prate i koji se vesele tvojim uspjesima.



Pitanje: Sedamdesetak minuta filma predstavlja izbor iz dvadesetak sati snimljenog materijala. Kako ste zadovoljni odabirom sekvenci i da li ste sudjelovali u izboru? Da ste sami scenarist, što biste u filmu izostavili ili dodali?

Odgovor: Potpuno povjerenje sam dao Tomislavu Žaji i Davoru Švajiću što se tiče odabira kadrova, scenarija, montaže... Mislim da su napravili odličan posao i osobno ne bih ništa mijenjao. U nekim trenucima sam im pomagao s kronologijskim redoslijedom snimki, a neki kadrovi mi nisu bili dragi, pa sam ih zamolio da izađu iz filma. Ipak je to film o meni i predstavlja moj karakter kojim izlazim u javnost. Donekle sam morao imati uvid i kontrolu onoga što rade.

Pitanje: Koliko je trajao i kako je izgledao vaš povratak iz Brazila? U filmu pratimo Vašu vožnju domaćom autocestom, s brodom na prikolici. Kako ste dospjeli do autoceste A1?

Odgovor: Ja sam se iz Brazila vratio avionom preko Lisabona direktno za Zagreb. Sve brodove s kojima smo sudjelovali u regati ukrcali smo na jedan teretni brod koji ih je vratio nazad u Francusku. Nakon dva mjeseca otišao sam u Lorient kombijem i oteglio svoj brodić nazad u Tribunj na prikolici.

Pitanje: Što sada radite? Ima li to veze s izvedenim pothvatom ili se spremate za neki novi podvig?

Odgovor: Stalno imam neke nove ideje i planove. Neke su mi se izjalovile zbog ove globalne financijske krize, ali još sam pun volje za plovidbom i nekim novim iskušenjima. Trenutno radim na jednom projektu iz kojega bi trebao nastati putopisni serijal u desetak epizoda. Radnja će se odvijati na brodu kojeg ću ja biti zapovjednik, a početak i kraj ekspedicije će biti u Hrvatskoj. Vjerujem da sam ovim prošlim pothvatom zaintrigirao našu javnost i da će mi ubuduće biti barem malo lakše ostvarivati svoje ideje.



Razgovor s redateljem i scenaristom Tomislavom Žajom i Davorom Švajićem

Pitanje: Kad ste se upoznali s podvigom Šime Stipaničeva? Da li je snimanje filma bilo uključeno u projekt ili su snimljeni materijali potaknuli ideju o oblikovanju filma?

Tomislav Žaja: U prosincu 2007. nazvao me prijatelj iz Splita koji radi kao skiper i spomenuo mi je da ima prijatelja koji se nedavno vratio s regate preko Atlantika Mini Transat, tijekom koje je s više kamera montiranih na brod zabilježio svoje putovanje. Rekao sam da mi to zvuči zanimljivo i odlučio upoznati Šimu. Kad sam vidio djeliće iz snimljenog materijala, i što je još važnije, kad sam vidio kakav je Šime čovjek, odmah sam odlučio početi raditi na tom projektu bez obzira na nepostojanje bilo kakvih financijskih sredstava. Nakon toga sam razgovarao s kolegom Davorom Švaićem kojega sam upoznao sa Šimom i koji je odreagirao na isti način. Šime je u međuvremenu razgovarao sa Studijem Dim i oni su nam se također bez rezerve pridružili u putovanju u nepoznato. Tako smo počeli montirati i s vremenom dosnimavati materijale za budući film, a s vremenom se projektu počelo priključivati sve više naših kolega koji su svi s jednakim entuzijazmom (po principu, ako ikad bude nekih novaca od toga - dobro, a ako ne - opet dobro) gotovo godinu dana stvarali ovaj film.

Davor Švajić: O Šiminoj avanturi čitao sam krajem prošle godine, a početkom 2008. došao sam u kontakt s materijalom snimljenim tijekom njegove "odiseje". Snimanje materijala bilo je predviđeno u sklopu Šiminog projekta jedrenja preko Atlantika. Nakon što smo upoznali Šimu i pregledali snimljeni materijal, Žaja i ja smo vidjeli kako tu postoji emocija, priča - materijal od kojeg bi se mogao napraviti film.

Pitanje: Kakva je suradnja bila s (jedinim, SOLO) protagonistom? Je li svaki odabrani kadar filma rezultat konsensusa ili ste imali potpunu autorsku slobodu?

Tomislav Žaja: Suradnja sa Šimom bila je jedna od najugodnijih i najinspirativnijih suradnji sa protagonistom nekog od mojih dosadašnjih dokumentaraca. Nadam se da se to vidi i osjeća u filmu. Osim toga, da parafraziram završnu rečenicu iz filma Casablanca - «bio je to početak jednog divnog prijateljstva». U montaži smo imali potpunu slobodu, a Šimu smo često znali konzultirati i često puta smo uvažavali njegove odlične ideje i vrlo konstruktivne sugestije, jer smo ga od početka smatrali koautorom i koproducentom filma.

Pitanje: Kakva je suradnja bila s (jedinim, SOLO) protagonistom?

Davor Švajić: Fantastična! Šime je i kao protagonist i kao autor bio "vjetar u krmu".

Pitanje: Je li svaki odabrani kadar filma rezultat konsensusa ili ste imali potpunu autorsku slobodu?

Davor Švajić: Imali smo potpunu autorsku slobodu, što je značilo da sami možemo odabrati materijal i s njime raditi što god hoćemo, dok god se Šime s time slaže. ) Šalim se; sami smo pričali priču, no bili bismo naivci da smo mislili kako to možemo napraviti bez Šime. Teško da bi brod bez Šime sam prejedrio Atlantik ili da bismo mi bez Šime napravili dobar film.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt