Animafest 2012: Press konferencija (p)
press / Animafest,Thursday 22 March 2012

Svjetski festival animiranog filma – Animafest Zagreb
29. svibnja – 3. lipnja 2012. / kratkometražno izdanje
Kino Europa, kino Tuškanac, Movieplex

Objavljeni su programi konkurencije kratkometražnog izdanja Animafesta 2012. i dobitnici nagrada Vijeća festivala te je najavljen bogat program u čast sjajnih i jubilarnih 40 godina Animafesta

Uz najavu proslave jubilarnih i sjajnih 40 godina Animafesta, na današnjoj novinarskoj konferenciji održanoj u maloj dvorani kina Tuškanac čelni ljudi festivala - producentice Olinka Vištica i Vjera Matković te umjetnički ravnatelj Daniel Šuljić - predstavili su natjecateljske programe festivala i dobitnike nagrada koje dodjeljuje Vijeće Animafesta. Nagradu za životno djelo Vijeće je dodijelilo pioniru japanskog nezavisnog animiranog filma Yojiu Kuriu, publicist, pisac, autor stripova i filmova Olivier Cotte nagrađen je za poseban doprinos proučavanju animiranog filma, dok je posebno priznanje dobila Zagrebačka škola animiranog filma, koja je zajedno sa svojim predstavnicima direktno odgovorna za osnivanje Animafesta i njegovo pozicioniranje među najvažnije svjetske festivale animiranog filma.

Kalendarski prvi dan proljeća donio je i prve vijesti vezane uz Svjetski festival animiranog filma – Animafest Zagreb koji će se održati od 29. svibnja do 3. lipnja u kinima Europa, Tuškanac i Movieplex. Na konferenciji za novinare održanoj u maloj dvorani kina Tuškanac producentice festivala Olinka Vištica i Vjera Matković te umjetnički ravnatelj Daniel Šuljić iznijeli su rezultate međunarodnih selekcijskih komisija, čiji su članovi tijekom veljače pregledavali i birali filmove za festivalske programe konkurencije, a zatim su predstavili nagrade koje dodjeljuje Vijeće Animafesta i najavili bogat program filmova izvan konkurencije i popratna događanja.

"Za sudjelovanje u festivalskom programu prijavljeno je 1.715 filmova iz 72 zemlje. Selekcijska komisija Velikog natjecanja u sastavu: Marco de Blois, programer i kustos animiranih filmova u Kvebečkoj kinoteci u Kanadi, Duscha Kistler, dugogodišnja umjetnička direktorica Međunarodnog festivala animiranog filma Fantoche u Švicarskoj, i Vanja Hraste, programska kustosica Hrvatskog filmskog saveza, odabrala je 32 filma u Veliko natjecanje i 26 u Veliku panoramu. Selekcijska komisija Studentskog natjecanja u sastavu: Vanja Andrijević, producentica i direktorica Bonobostudija iz Hrvatske, Andrea Martignoni, kompozitor i dizajner zvuka iz Italije, i Miloš Tomić, multimedijalni umjetnik i animator iz Srbije, odabrala je 33 filma u Studentsko natjecanje, 21 film u Studentsku panoramu i 26 radova u Natjecanje namjenskih filmova. Selekcija filmova za Natjecanje filmova za djecu još je uvijek u tijeku i bit će poznata početkom travnja. Članovi selekcijske komisije Studentskog natjecanja i Namjenskih filmova dodijelili su nagradu umjetničkoj akademiji Turku iz Finske, istaknuvši je kao svojevrsnu oazu animiranog filma na dalekom sjeveru", iznijela je Vjera Matković podatke vezane uz natjecateljske programe Animafesta i članove komisija koje su ih birale.

"Domaću javnost i gledatelje zasigurno će razveseliti podatak da se među 138 autora filmova iz programa konkurencije našlo i sedam domaćih autorica i autora. Simon Bogojević Narath (Cvijet bitke) i Marko Meštrović (Zašto slonovi?) natjecat će se u Velikom natjecanju, Dalibor Barić (Nova hipi budućnost) u programu Velike panorame, Petra Zlonoga (Lisica) u Studentskoj panorami i Alen Vuković (Koko i duhovi) u programu Namjenskih filmova. S norveškim filmom Prekrižene haringe u Studentskom natjecanju sudjeluju hrvatske autorice Ivana Bošnjak i Lea Vidaković", dodala je Vjera Matković.

Nakon što su okupljeni pogledali kratki film u kojem su nas članovi selekcijskih komisija upoznali s objašnjenjima svojih odluka, obratio nam se i umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić: "Kao i na svakom dosadašnjem izdanju Animafesta Veliko natjecanje predstavlja creme-de-la-creme svjetske dvogodišnje produkcije, filmove među kojima žiri bira dobitnika Gran prixa i drugih nagrada, a tu se nalazi i miljenik publike, dok natjecanje studentskih filmova predstavlja izbor najboljih filmova nastalih u raznim obrazovnim ustanovama. Koliko je jak program Velikog natjecanja ilustrira i činjenica da su filmovi velikana i dobitnika glavnih nagrada na minulim Animafestima, poput Kōjia Yamamure i Regine Pessoe, uvršteni u programe Panorame, koje nam daju dublji i širi uvid u raznolikost i bogatstvo animacije, upoznaju nas s različitim pristupima tematikama i prikazuju bogatstvo tehnika animacije."

"Uvijek sam uzbuđena kada na prvoj novinarskoj konferenciji predstavljamo programe nadolazećeg festivala, koji uvijek radimo s velikim poštovanjem i svjesni činjenice da se radi o jednom od najvažnijih svjetskih festivala animiranog filma", počela je obraćanje okupljenima producentica Animafesta Olinka Vištica. "Ove godine tom osjećaju pridonosi sjajan jubilej, naime, Animafest slavi 40 godina postojanja. Upravo zbog toga Vijeće Animafesta odlučilo je posebnim priznanjem nagraditi Zagrebačku školu animiranog filma i njene predstavnike jer su direktno odgovorni za osnivanje i afirmaciju Animafesta diljem svijeta. Posebna mi je čast pozdraviti autore i pripadnike Zagrebačke škole animiranog filma koji su danas ovdje s nama: Borivoja Dovnikovića Borda i Zlatka Boureka", dodala je Vištica.

Članovi Vijeća Animafesta: Darko Kreč (predsjednik), Pavao Štalter, Vesna Dovniković, Milan Blažeković, Marko Meštrović, Željko Sarić i Nikica Gilić dodijelili su nagradu za životno djelo jednom od najvažnijih japanskih umjetnika animacije, pioniru nezavisnog animiranog filma i jednom od prvih japanskih animatora koji se proslavio i na Zapadu: Yojiu Kuriu. "Yoji Kuri pripadao je tzv. japanskoj grupi trojice animatora, jap. Sannin no Kai - ostali članovi bili su Yanagihara Ryohei i Manabe Hiroshi - koja je ekvivalentna trojici tenora sa Zapada. Yojia Kuria zvali su Pavarotti, a mi ga gotovo možemo nazvati i kumom Animafesta jer je bio prisutan na sastanku ASIFA-e kada je Zagrebu dodijeljena licencija za osnivanje Animafesta. Toplo preporučujem gledanje programa filmova toga velikana koje ćemo prikazati u programu Majstora animacije", pozvala je Vištica te predstavila još jednog dobitnika nagrade Vijeća Animafesta: publicista, pisca, autora stripova i filmova Oliviera Cottu, koji je nagrađen za poseban doprinos proučavanju animiranog filma.

Okruglo rođendansko izdanje bit će obilježeno opsežnim programima međunarodne i domaće animirane produkcije koji slave pobjednike dosadašnjih festivalskih izdanja uz podsjetnik na radove doajena Zagrebačke škole crtanoga filma koji su direktno odgovorni za nastajanje i međunarodnu afirmaciju Animafesta te brojne raznovrsne popratne programe. Umjetnički ravnatelj Daniel Šuljić posebno je istaknuo programe 3D stereoskopskih umjetničkih filmskih produkcija i nove talijanske animacije i program radnog naslova Strange fruits koji će predstaviti vrhunski izbor filmova izvrnutog i čudnog humora, filmova koji se pojavili u posljednjih nekoliko godina i zavladali kao pravi stilski val na animacijskoj sceni.

0%

Glasova: 1577