________________________________

________________________________

Predstavljen Zgraf 11 - Zagreb će biti preplavljen dizajnom (p)
press / Zgraf,Tuesday 13 March 2012

Zagreb preplavljen dizajnom

Jedanaesto izdanje Međunarodne izložbe grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija – Zgraf počinje otvorenjem Glavne izložbe u Domu HDLU-a 15. ožujka i traje do 5. travnja. Iznimno bogat program koji osim izložbi sadrži i teorijska predavanja međunarodnih i domaćih stručnjaka u području dizajna najavila je predsjednica ULUPUH-a Ivana Bakal riječima:

"Ovaj Zgraf svojevrsni je dokaz nemjerljivosti ljudske kreacije i snage volje. Oskudna sredstva i sve manja sponzorstva ne samo da nisu umanjila opseg izložbe, nego su ga obogatile vrlo inventivnim manifestacijama poput EduZgraf-a, kao i ostalim bogatim popratnim događanjima od kojih svakako treba istaći izložbu Niklausa Troxlera."

Egle Vošten, izvršna direktorica, predstavila je prisutnima program te najavila svečano otvorenje u Domu HDLU-a u četvrtak u 20 sati na kojoj će se obznaniti i pobjednici jedanaestog Zgrafa prema odluci Međunarodnog ocjenjivačkog suda. Spomenula je i otvorenje izložbe dobitnika Grand prixa Zgrafa 10 Niklausa Troxlera koja će se odviti dan kasnije, u petak u Muzeju suvremene umjetnosti također u 20 sati. "Članovi međunarodnog ocjenjivačkog suda održat će u programu Zgraf/Riječi, i predavanja tijekom kojih ćemo imati priliku čuti njihova iskustva i razmišljanja vezana uz dizajn." Predstavljanje programa zaključila je riječima: "Možemo slobodno reći da će Zagreb u narednih 3 tjedna biti preplavljen dizajnom."

Gost teoretičar jedanaestog Zgrafa Dejan Kršić odmah je napomenuo da će ovu priliku iskoristiti da se osvrne na društvenu i političku dimenziju Zgrafa: "Ne bi govorio o estetici, stilovima, lijepom i dobrom oblikovanju nego o društvenim uvjetima i ulozi tog dobrog dizajna. Dizajn se kontinuirano mijenja - potrebno je preispitivati ne samo Zgraf, tema je svojevrsni poziv na akciju. Osobnu ali i kolektivnu, ULUPUH-a i HDD-a kao strukovnih udruženja, ali i društva u cjelini." Dotaknuo se i Nacionalne strategije dizajna koja je pala u zaborav te problema prostora kojim ovakve manifestacije uvijek oskudijevaju: "Temeljni problem je još uvijek nepostojanje primjerenog i dostupnog prostora za takve izložbe, pa gostuju u MUO, Domu HDLU, Gliptoteci i slično. Užasna je pogreška što zgrada Ferimporta nije postala Muzej dizajna nego se izvode ove akrobacije s prenamjenom u Muzičku akademiju - mada je svakome odmah moralo biti jasno da jedna takva stakleno-metalna zgrada nije primjerena takvim glasnim sadržajima. Muzej dizajna bi se tu lijepo vezao uz MUO i SPU i stvorio logičan, tematski i sadržajno povezan niz institucija (nedaleko je i Studij dizajna koji se u perspektivi iz tih prilično skučenih prostora mogao također preseliti u neku od zgrada u bloku."

Iskustvo prošlih Zgrafova pokazalo je potrebu za uključivanjem studentskih radova, pa je novina ovogodišnjeg Zgrafa, a ujedno i realizacija ranijih težnji program EduZgraf. Predstavila ga je jedna od dvije voditeljice EduZgrafa Ivana Meštrov." Fokus programa je stavljen na međunarodnu studentsku izložbu pod naslovom Krenimo od početka, koja će se otvoriti u subotu, 17. ožujka, u 20 sati u Galeriji PU Studentskog centra, s bogatim popratnim programom i gostovanjem mnogih studenata iz regije. Izložba je rezultat natječajnog poziva kroz koji smo željeli propitati forme dizajnerske edukacije danas. Naslov izložbe je parafraza međunarodnog manifesta grafičkih dizajnera First Things First, objavljenog 1964. godine i revidiranog 2000. godine, koji sukladno s promjenama u polju oglašavanja, grafičkog dizajna, gospodarstva i kulture, preispituje sve goruće dileme unutar struke i poziva na redefiniranje prioriteta kroz poticanje diskusije između obrazovnog sektora, dizajnerske prakse i institucija podrške. Na izložbi sudjeluje 58 autora s 81 radom, svi redom studenti na odsjecima za vizualne komunikacije i grafički dizajn. Ponajviše ih je iz Zagreba i Splita, ali zahvaljujući podršci kolega iz Sarajeva, Beograda, Ljubljane, na izložbi sudjeluje i mnogo studenata iz regije. Zanimljivost su i dva projekta studenata iz Irana i Finske. Specifičan postav izložbe, koji će u potpunosti transformirati naličje predvorja Kina SC (Galerije PU), je mišljen i ostvaren u suradnji s produkt dizajnericama, studenticama zagrebačkog studija dizajna."

Ulaz na kompletan program Zgrafa 11 besplatan je!

ZGRAF 11
Međunarodna izložba grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija
Danas je jučer bila budućnost
15.03.-05.04.2012.

GLAVNA IZLOŽBA ZGRAF 11
15.03. – 05.04.2012.
Otvorenje: 15.03.2012. u 20 sati
Dom HDLU-a, Trg žrtava fašizma bb
Glavna izložba trijenalna je međunarodna izložba s područja grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija koja obuhvaća REVIJU i TEMU. Revija je redovita međunarodna selektirana izložba realiziranih radova s područja grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija. Obuhvaća radove realizirane u razdoblju od 1. ožujka 2008. do 31. siječnja 2012.
Tema je međunarodna problemska izložba koja obuhvaća radove realizirane i koncipirane kao idejna rješenja ili nastale posebno za ovu priliku. Tema jedanestog Zgraf-a nosi naziv DANAS JE JUČER BILA BUDUĆNOST, a predstavljena je kroz križaljku izabranih pojmova čije kombinacije predstavljaju moguće polazne točke u istraživanju rješenja novih socijalnih utopija: društvo, moderno, zajedničko, blagostanje, otvorenost za sve, odgovornost, samoinicirani, mogućnosti. (ovdje možete staviti križaljku)
Izložba ostaje otvorena do 5. travnja 2012. Radno vrijeme od utorka do petka u razdoblju od 11 do 19 sati, subotom i nedjeljom od 10 do 14 sati. Ponedjeljkom zatvoreno.

SAMOSTALNA IZLOŽBA DOBITNIKA GRAND PRIX-a ZGRAF 10
NIKLAUS TROXLER: SLIKA I ZVUK
16.03. – 05.04.2012.
Otvorenje: 16.03.2012. u 20 sati
Muzej suvremene umjetnosti, NO galerija
Švicarski dizajner Niklaus Troxler dobitnik je Grand Prixa Zgraf 10. U sklopu programa Zgraf 11 u Muzeju suvremene umjetnosti otvara se samostalna izložba na kojoj će biti izloženi autorovi plakati.
Niklaus Troxler je grafički dizajner, ilustrator i organizator renomiranog Willisau Jazz festivala. Jedan je od svjetski najpriznatijih grafičkih dizajnera te dobitnik mnogobrojnih nagrada i priznanja (New York Art Directors Club, European Art Directors Club, New York Directors Club, Tokyo Directors Club…). Njegovi se plakati nalaze u prestižnim zbirkama uključujući i njujoršku MoMA-u, a izlagani su na izložbama u New Yorku, Mexicu, Caracasu, Berlinu, Parizu, Tokiju, Pekingu, Varšavi.
Izložba ostaje otvorena do 5. travnja 2012. Radno vrijeme od utorka do nedjelje 11-18 sati, subotom od 11-20 sati. Ponedjeljkom zatvoreno. Ulaz slobodan.

ZGRAF / RIJEČI

16. i 17. 03.2012.
Muzej suvremene umjetnosti, dvorana Gorgona
Program Zgraf / riječi uključuje predavanja međunarodnog ocjenjivačkog suda koja će se održati u dvorani Gorgona zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti. Ulaz na programe se ne naplaćuje.

16.03.2012.
17 sati
Boris Ljubičić Dizajn koji trebamo
Dizajn se u hrvatskom jeziku naziva i kulturom oblikovanja. Mnogi dizajneri mijenjaju redoslijed riječi i oblikuju kulturu. Dizajn je sam po sebi kultura pa mi se to čini manje potrebnim, a ponekad i nepotrebnim. Potrebno je upravo kultivirati nekulturu, koja je najčešće svima samorazumljiva, a za koju nitko ni ne očekuje da bude predmetom dizajna. Dizajner je odgovoran za prostor i vrijeme, a u slučaju Hrvatske potrebno je dizajnirati gotovo sve, od osnovnog vizualnog identiteta države i njenih institucija, do svakog proizvoda u gospodarskim ili poduzetničkim projektima. Među njih spadaju i neprofitabilni projekti čija je komunikacija velika i javno potrebna, a nitko ju ne pokreće. Također, to su i masovni mediji, koji svojim dizajnom oplemenjuju ili nagrđuju okolinu. Kad radimo dizajn koji nije posebno naručen niti plaćen, a koji nam je potreban, povećavamo ukupnu masu dizajniranih sadržaja i popravljamo stanje svijesti, kao i udio kulture u Hrvatskoj, pa i Europi, koje smo odavna dijelom.

18 sati
Rick Poynor Začudno: nadrealizam i grafički dizajn

Nadrealizam, kao pokret 1920ih i 1930ih godina, bio je usmjeren pretežno na književnost, slikarstvo, fotografiju i film. Međutim, kako se utjecaj pokreta širio, nadrealističke ideje i slike snažno su utjecale na primijenjene stvaratelje slika, a posljedice nadrealizma već su do 1960ih bile vidljive u grafičkim komunikacijama. Ovo predavanje istaknut će prisutnost često previđene alternativne grafičke tradicije koja traje i danas. Pokazat će da i grafički dizajn ponekad može biti mjestom susreta s čudnovatim, fantastičnim i začudnim, na kojemu je moguće doživjeti potresnu ljepotu, čarolije i čuda koja nadrealisti nazivaju “veličanstvenim”.

17.03.2012.

17 sati
Barbara deWilde Moj život u knjigama
Predavanje Barbare deWilde, Moj život u knjigama, posvećeno je autoričinom dizajnu knjiga i interakcijskom dizajnu. Barbara deWilde grafička je dizajnerica više od dvadeset pet godina. Njezin je rad kao dizajnerice knjiga i časopisa revolucionarizirao izdavačku industriju, no i same su knjige utjecale na njen život i dizajn. Predavanje neće biti kronološko, već tematsko: ljubav, strast, gubitak, krvoproliće, smrt i što dolazi sljedeće.

18 sati
Niklaus Troxler Slika i zvuk
Umjetničku slavu stekao je dizajniranjem plakata za jazz koncerte koje je u posljednjih četrdeset godina organizirao u svom rodnom gradu Willisauu. Njegovi vizualno zaigrani plakati odražavaju vrijeme i osjećaje prema glazbi. Osim jazz plakata biti će prikazani i neki od najvažnijih plakata za različite kulturne manifestacije koje nisu vezane uz jazz. Međutim, kako sam kaže: “Plakat mora zvučati! Uvijek se trudim postići dijalog između zvuka i slike.”

19 sati
Film: Niklaus Troxler - Jazz u Wilisau
Život s jazzom i grafičkim dizajnom
Angelo A. Lüdin and Barbara Zurcher
75 minuta
Film prikazuje fascinantan portret međunarodno priznatog švicarskog grafičkog dizajnera i jazz menadžera, dobitnika mnogih nagrada. Od 1975. do 2009. godine organizirao je poznati festival jazza u malom švicarskom gradu Wilisauu. Troxler uživa međunarodni ugled kao dizajner i jazz stručnjak. Njegovi legendarni plakati mogu se vidjeti u njujorškoj MoMA-i, ali i na ovicima LP-a poznatih glazbenika poput Maxa Roacha, Davea Hollanda ili Rayja Andersona. Privatni razgovori, izjave uglednih prijatelja, dojmovi iz svakodnevnog života i materijali iz privatne arhive međusobno isprepleteni čine zvučnu, šarenu slikovnu kompoziciju.
EduZgraf
EduZgraf je obrazovni program i kreativna platforma, prvenstveno namijenjen domaćim i međunarodnim studentima/icama dizajna i vizualnih komunikacija, te dizajnerima/icama na profesionalnim počecima. Program se sastoji od tri dijela: EduZgraf studentska izložba, EduZgraf stručne radionice i EduZgraf večeri. EduZgraf se održava u prostorima Galerije PU i Teatra &TD (Studentski centar u Zagrebu, Savska cesta 25), Galerije Ulupuh (Tkalčićeva 14) i Galerije Permanenta (Preradovićeva 44/1). Program se održava u suradnji s Kulturom promjene Studentskog centra u Zagrebu.

OTVORENJE EDUZGRAFA

15.3. 2012.
17 sati
Studentski centar, Galerija PU (predvorje Kina SC)
Huda Smitshuijzen AbiFarès Monumentalna arapska tipografija za suvremeni javni prostor
Eduzgraf program započinje predavanjem naslova Monumentalna arapska tipografija za suvremeni javni prostor Hude Smitshuijzen AbiFarès, renomirane dizajnerice, osnivačice Fondacije Khatt za arapsku tipografiju, koja se nalazi u Amsterdamu. Tema predavanja je uloga pisanja i suvremene reprezentacije arapskog pisma u već izgrađenom okolišu, što predstavlja usko polje interesa ove dizajnerice. Razmotrit će se simbolička uloga arapske tipografije kao poveznice između grada, građenja i vizualne kulture, kao i ispitati i argumentirati važnost koju tekst i tipografija mogu imati u stvaranju angažiranog i kulturno održivog javnog prostora, kako na Bliskom Istoku tako i drugdje. Više o Khatt Fondaciji pogledajte na http://www.khtt.net/ .

EDUZGRAF MEĐUNARODNA STUDENTSKA IZLOŽBA KRENIMO OD POČETKA
17.03.-05.04. 2012.
Otvorenje: 17.03.2012. u 20 sati
Međunarodna studentska izložba Krenimo od početka predstavlja presjek nacionalnih i internacionalnih (pretežito regionalnih) studentskih radova s područja grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija. Naslov izložbe je parafraza međunarodnog manifesta grafičkih dizajnera First Things First, objavljenog 1964. godine i revidiranog 2000. godine, koji, sukladno promjenama u polju oglašavanja, grafičkog dizajna, gospodarstva i kulture, preispituje sve goruće dileme unutar struke i poziva na redefiniranje prioriteta kroz poticanje diskusije između obrazovnog sektora, dizajnerske prakse i institucija podrške.
Danas kada grafički dizajn i vizualne komunikacije neizostavno oblikuju naš okoliš, edukacijski proces u tom polju nameće se kao jedan od bitnih prostora propitivanja njihovih uloga i društvenih prioriteta. Komunikacijski aspekt nepresušno je polje eksperimenta i stvaranja novih alata i značenja, što istovremeno otvara i pitanje odgovornosti i utjecaja dizajna. Stoga, namjera ovog poziva je propitati načine, forme i ciljeve projekata, te realizirati nastale unutar formativnog razdoblja dizajnera. Teme nisu striktno određene jer je upravo selekcijski i izložbeni proces prilika za istraživanje i sučeljavanje s temama, pristupima i naglascima novih dizajnerskih praksi.
Izložba ostaje otvorena do 5. travnja 2012. Radno vrijeme od ponedjeljka do petka od 12 do 20 sati, subotom od 10 do 14 sati. Ulaz je slobodan.

EDUZGRAF RADIONICE
16.03. – 19.03. 2012.
U sklopu EduZgraf stručnih radionica pozvali smo dizajnera Dejana Dragosavca – Rutu, dizajnera i vizualnog umjetnika Igora Kuduza i kolektiv Blender.hr, koji se u svojoj praksi dotiču pitanja alternativnih komunikacijskih i društvenih potencijala vizualnih komunikacija. Radionice koje su osmislili za tu priliku fokusirat će se na sudjelovanje grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija u javnoj sferi te tražiti puteve odgovorne i dijaloške komunikacije.
Eduzgraf radionice su:
*Cjenjkanje za mandarine, Kada grafički dizajn susreće komunikacijski i sociokulturni prostor glavne gradske tržnice, voditelj: Dejan Dragosavac-Ruta, mjesto održavanja: Galerija Ulupuh, termini: od 16. do 19. 03. 2012. 10-13 sati
*Blender - 3D u besplatnom, slobodnom, otvorenom i kolaborativnom okruženju, vodi:
kolektiv BlenderHR (Željko Blaće, Miroslav Brozović, Tomislav Čorak, Nenad Pantić i Damir Prebeg), mjesto održavanja: Galerija Permanenta, termini: 16.03. (12:00-16:30), 17.03. (11:00-15:30), 18.03. (12:00-16:30), 19.03. (po dogovoru - vjerojatno od 16 do 17h)
*Nestati: Identiteti prostora i alati vizualnih komunikacija, voditelj Igor Kuduz, mjesto održavanja: Galerija Ulupuh, termini: od 16. do 19.3. 2012. 10-13 sati.

20.03. 2012.
PREDSTAVLJANJE EDUZGRAF RADIONICA
19.00 sati
Nakon intenzivnih radionica koje će se odvijati paralelno s prvim tjednom Zgrafa, studenti dizajna iz Hrvatske i regije imat će priliku, zajedno s voditeljima, dizajnerom Dejanom Dragosavcom – Rutom, dizajnerom i vizualnim umjetnikom Igorom Kuduzom i kolektivom Blender.hr, osmisliti finalnu, javnu, zajedničku prezentaciju u prostorima Galerije Ulupuh, koja će potencijalno preuzeti različite forme, od izložbe do izlaganja ili akcije, ovisno o rezultatima radionica.
Izložbena prezentacija radionica ostaje otvorena do 5.4.2012. Radno vrijeme od ponedjeljka do petka 10-17 sati (četvrtkom do 20 sati), subotom od 10-13 sati. Nedjeljom zatvoreno. Ulaz je slobodan.

EDUZGRAF VEČERI
EduZgraf večeri prostor su susreta, neformalnog druženja, kao i razgovora, debata, namijenjeni za najširu publiku.
17.3. 2012.
OSOBNI ZNALAC
21.00 – 22.00 sati
Studentski centar, Teatar &TD (kafić)
Programski format Osobnog znalca omogućuje maloj skupini zainteresiranih pojedinaca, koji su se prethodno predbilježili za razgovor, da u jednosatnom razgovoru iz prve ruke saznaju o praksi i djelovanju renomiranog dizajnera/ice ili teoretičara/ke. Za tu priliku pozvali smo niz osobnih znalaca, stručnjaka/kinja s područja grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija, koji će sa svojim sugovornicima podijeliti "čašicu znanja" o dizajnu. Broj mjesta ograničen je na maksimalno pet sudionika/ica po gostu.

19.03. 2012.
REGIONALNE PERSPEKTIVE STUDIJA DIZAJNA
19.00 sati
Program je zamišljen kao susret studenata/ica i/ili profesora s područja grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija, koji se školuju ili djeluju na visokim obrazovnim institucijama u Hrvatskoj i u široj regiji. Kroz razgovor i popratno predstavljanje radova dotaknut će se specifičnosti njihovih studijskih programa, načina rada i budućih projekata.

OFF ZGRAF
OFF ZGRAF
15. 03. od 21 sat, Gjuro 2
Nakon što svečano otvorimo Glavnu izložbu u Domu HDLU-a, pozivamo vas na tulum u Gjuru 2 (Medveščak, 2) gdje ćemo uz cjelonoćno druženje i ples proslaviti početak Zgrafa 11. Ne propustite priliku za odličnu zabavi te neformalni uvod u bogati ovogodišnji program.

17.03.2012. u 22 sata
Muzički salon SC i EduZgraf predstavljaju indie electro plesaonu Magenta Terorista!
Studentski centar, Teatar &TD
Nema prave studentske izložbe bez vrhunskog tuluma. Za ovu priliku pripremili smo poseban program u suradnji s Muzičkim salonom SC-a.Tri mjeseca nakon što su rasplesali velesajamsku publiku na 8. Velesajmu kulture Magenta Teroristi se vraćaju na mjesto zločina, u legendarni bar Teatra &TD, 17. ožujka u 22 sata. Indie electro, coldwave, italo disco, minimal synth, glo-fi / chillwave, wtch house, chiptune, pa tako do dugo u noć...

Otvorenje izložbe WOW Best of European design and Advertising Awards 2011
21.03. – 13.04.2012.
Otvorenje: 21.03.2012 u 14 sati
Centar za dizajn, Draškovićeva 45
Organizator: HGK – Centar za dizajn
Art Directors Club of Europe (ADC*E) neprofitna je organizacija europskih klubova kreativaca koja djeluje u dvadeset dvije zemlje. Klub je osnovan 1990. godine s ciljem promoviranja izvrsnosti u europskom dizajnu i oglašavanju.
Svake godine ADC*E dodjeljuje nagrade za “Najbolje od najboljeg” među radovima koji su već nagrađeni u zemljama iz kojih potječu.
Tako se 8. srpnja 2011. u Barceloni sastao žiri u kojem se našlo više od pedeset vrhunskih kreativaca iz cijele Europe te dodijelio nagrade. Među više od devet stotina radova pristiglih iz dvadeset pet europskih zemalja, dodijeljen je jedan Grand Prix, trideset dva Zlata i sto šezdeset i osam Nominacija.
Na ovoj izložbi, u organizaciji Centra za dizajn i hrvatskog ADC-a, a pod pokroviteljstvom Večernjeg lista, prikazani su svi nagrađeni radovi ADC*E Awards 2011, te radovi članica koje su osvojile zlatne medalje na nacionalnim ADC festivalima.
Posebno su izloženi radovi hrvatskih autora nagrađenih na nacionalnom ADCC natječaju 2011. godine.
Izložba je otvorena radnim danom od 10 do 16 sati, četvrtkom od 10 do 18 sati. Subotom od 10 do 14 sati. Ulaz slobodan.

Organizator: ULUPUH
Partneri: MSU, HDLU, Kultura promjene SC, Studij dizajna, DVK, HGK Centar za dizajn, AICA, HDD (staviti logiće)
Pokrovitelji: ICOGRADA, MKRH, GRAD ZAGREB, ProHelvetia, BRITISH COUNCIL, Veleposlanstvo Kraljevine Nizozemske
Sponzori: Printera, Igepa Plana papir, Greenstudio, Fed, Zagreb montaža grupa, HPK, Web2print, Offset.hr, Kopito, Cerovski, Hotel Palace, BBDO Zagreb, Paprenjak, Press cut, Kunsttrans, Croatian Art Project, Segra, Koart, MO Elektrogradnja
Medijski pokrovitelji: Jutarnji list, Globus, T-portal, Zarez

0%