najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

FILM: NOĆNI BRODOVI, drama by Ada Jukić
Ada Jukić,Thursday 08 March 2012

Noćni brodovi, Studio dim, 2012.
Trajanje: 101 min.
Color: Color
Format:
Zvuk: Dolby Digital
Redatelj: Igor Mirković
Glume: Ana Karić, Radko Polič, Lana Barić, Pero Kvrgić
Noćni brodovi - IMDb

'Moglo bi biti bolje' kaže na kraju ženski glas u off-u koji nas je nekim bajkovitim tekstom i uveo u film. Složila bih se s tim. Moglo je biti bolje. I trebalo je biti.

Da je ta ljubavna staračka priča ostala u okvirima realnosti ili bar izbjegavala svaku moguću priliku da nas iz realnosti prebaci u voluntarizam izuzetnih okolnosti, imala je više mogućnosti postati 'nešto izuzetno'. Ovako ostajemo u dilemi. Počevši od dileme da li je to susret ljudi koji su se prije pola stoljeća poznavali i voljeli ili nisu. Prvo nas (ženska strana) navede na zaključak da jesu, ali da se (bar muškarac) toga ne sjeća, pa se pomirimo s tim da je ta veza fikcija (čitaj Ljermontova), pa onda prihvatimo mogućnost da je taj književni lik postojao, ali to nije bio ovaj starac, pa nas onda taj starac (kad smo na tu dilemu već zaboravili) uvjerava da je to ipak bio on.

U literarno imputiranom filmu koincidiraju realistički i naturalistički elementi svakodnevice (staračkog doma idealiziranog smještajem u Maksimirskom perivoju i humanim odnosom osoblja, iako se spominju novčani i živčani problemi štićenika) i romance (ljubavne staračke priče ceste, kojom se par bjegunaca pokušava približiti moru (Crikvenica, pa Rijeka). Ostarjeli Mercedes na prodaju upali 'od prve', a problemi s rikvercom dovedu do nekoliko 'slijepih scena' među kojima se ističe ona s antipatičnim autostoperom i nepotrebnom scenom maloljetničkog nasilja te socnostalgičarskog poljoprivrednika na rubu civilizacije koji tjera europske vrapce. Na vrhu liste neuvjerljivosti je komercijalno nezamislivo besplatno gostoprimstvo u hotelu s nekoliko morskih zvjezdica.



Scenarij (na kojem je uz redatelja radio i pisac literarnog predloška) zaplitao je film gdje se mogao mirno odvijati i portretirati složenije likove staraca, napose protagonista. Jer mi o njima ne saznamo dovoljno. Glavni muški lik (B. Polič) bio je glazbenik (svirač saksofona), ali za protagonisticu (Ana Karić), uz to što je bila supruga i majka, ne znamo čime se bavila cijeli život. Ili mi je to promaklo? Helena čita njemački časopis, pa bi to ukazivalo na neku akademsku karijeru, ali taj njemački možda je ipak residuum zanimanja za Burdu, a ne sjećanja na gimnazijska predavanja. Do kraja ne saznamo ni od čega boluje glavni starac koji povremeno klone ili drhti, a jednom čak i prilegne da dođe k sebi. Njega čeka (neznano koja) operacija, ali to može biti i zbog noge (koju privržena starica masira) ili srca, a tko zna, možda je i tragični rak u pitanju.

Voluntarizam odnosa detalja i globalne slike i mogućih i nemogućih situacija ili jednostavno puštanje slobodnih rubova filma koji nisu vezani čeličnom logikom ili kauzalitetom, upućuju na to kako je moglo biti bolje. Helena, koja u hotel ulazi neugledno obučena, kad hoće, može odjenuti elegantnu haljinu i preobraziti se u damu (za hotel i ples), što povremeno i čini. U sceni sa sendvičima starac pokušava (u slobodna demokratska vremena) unovčiti putovnicu, žalosno predstavljajući lik koji je već desetljećima 'izvan stvarnosti'. Reakcija njegova sugovornika neprimjerena je vremenu u kojem je sve za prodaju (dok neki stranci s upitnom reputacijom raspolažu sličnim putovnicama, no možda do njih nisu došli kupovinom . Pa kad nije dobio traženih šest, već samo tri sendviča, očekujemo da vidimo putnike kako ih jedu (baš zgodno, uz dječaka ih ima troje), ali sendviči su već zaboravljeni. Sve su to sitnice, ali kad se nakupe, kao u životu, tako i filmu, određuju da li nam se ta osoba (ili film) sviđa ili bismo radije gledali neki drugi film...

U proteklih nekoliko mjeseci imali smo priliku vidjeti još dva filma 'ceste prema moru' u regionalnom filmskom svijetu. Slovenski 'Izlet' (2011.) Nejca Gazvode s mlađim suputnicima (i novijim autom) prikazan je prošloga ljeta u Puli, a mladenački hrvatski 'Odredište nepoznato' (2010.) Ines Šulj i Vjerana Vukašinovića domogao se projekcije u jednom zagrebačkom multipleksu. Činjenica je da je Mirkovićev film snimljen u hrvatskoj-srpskoj-slovenskoj koprodukciji (ne baš tim redosljedom) i to po europskoj inicijativi prekogranične suradnje. Izbor glumaca također je slijedio ovu regionalnu koprodukcijsku sinergiju. Film je računao s efektom vrhunskog castinga i, doista, o glumcima, sve najbolje. Ali pitanje je kakve bi oportunitetne efekte postigli u povoljnijem filmskom okružju.

A što se života u staračkom domu tiče, podsjetimo na dokumentarac Ante Babaje 'Dobro jutro' (2007.), snimljen iz osobne redateljske i krajnje životne perspektive.


Ada Jukić, 07 03 2012
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet 3. Festival hrvatskog animiranog filma: 29 animiranih filmova u konkurenciji 3. FHAF-a! (p)
bullet Blitz CineStar želi svim gledateljima približiti domaći film i podržati hrvatsku kinematografiju (p)
bullet VIDEONALE 14 - Call for Entries (p)
bullet 5. Sisački eko film festival - SEFF (p)
bullet Predstava 'Picasso' u pulskom INK-u (p)
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet Pula 2012: Otvoren natjecaj za pulski doFuraj svoj film (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet RAF 2012: Otvorena 11. Revija amaterskog filma (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Filmski programi u kinu Tuškanac: Frankofonija (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 942
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt