________________________________

________________________________

ZagrebDox 2012: Velike pečate 8. ZagrebDoxa osvojili 'Povratci' i 'Jedan dan na Drini' (p)
press / ZagrebDox,Saturday 03 March 2012

Velike pečate 8. ZagrebDoxa osvojili 'Povratci' i 'Jedan dan na Drini'!

Večeras je u Movieplexu službeno zatvoren 8. ZagrebDox: Veliki pečat u međunarodnoj konkurenciji osvojio je poljski film 'Povratci' Krzysztofa Kadlubowskog, a u regionalnoj konkurenciji bosanskohercegovački film 'Jedan dan na Drini' Ines Tanović. Mali pečat za najbolji film autora ili autorice do 35 godina starosti osvojio je danski film 'Oporuka' Christiana Sønderbya Jepsena, a nagradu Movies That Matter meksički film 'Mjesto moje malo' Tatiane Huezo. Novo ovogodišnje priznanje, Nagrada mojoj generaciji, pripalo je nizozemskom filmu 'Ljudi koji sam mogao biti, a možda i jesam' Borisa Gerretsa.

Zagreb, 3. ožujka – Svečanom dodjelom nagrada večeras je u Movieplexu zatvoreno osmo izdanje ZagrebDoxa. Posjetitelje je odmah pozdravio direktor ZagrebDoxa Nenad Puhovski: ‘Na samom početku obećali smo vam da ćemo festival pokušati napraviti malo boljim, širim, svestranijim, i mislim da smo se približili tom cilju – posjećenost je veća, a gledatelji zadovoljniji. Ono što je najvažnije, gledatelji su punili dvorane, a nakon projekcija razgovarali su i komentirali filmove. Sretni smo i ponosni na ovaj festival, ali imamo snage i volje napraviti i još bolji’.

Ove godine na ZagrebDoxu prvi je put dodijeljena Nagrada mojoj generaciji i to po izboru osnivača i direktora festivala Nenada Puhovskog filmu autora svoje generacije. Prvi je dobitnik dokumentarac 'Ljudi koji sam mogao biti, a možda i jesam' Borisa Gerretsa. 'Nagrada se dodjeljuje filmu koji nadilazi granice između profinjene vizualnosti i jednostavne tehnologije, faktografskog i fikcionalnog, promatrača i promatranog; jednom riječju - za sjajan film', obrazložio je svoj izbor Nenad Puhovski.

Odluku o nagradi Movies that Matter, koja se dodjeljuje filmu koji na najbolji način promiče ljudska prava, donio je žiri u sastavu: Nadežda Čačinovič, sveučilišna profesorica i predsjednica P.E.N.-a, Taco Ruighaver, direktor fondacije Movies That Matter, te Zdravko Grebo, sveučilišni profesor i NGO-aktivist. Žiri je posebnim priznanjem nagradio njemački rad 'Loše vrijeme' redatelja Giovannia Giommia, koji je gostovao na festivalu i nagradu posvetio junakinjama filma, ženama otoka Banishanta. Glavna nagrada dodijeljena je meksičkom filmu Tatiane Huezo 'Mjesto moje malo'. 'Ovaj prekrasno snimljen film na poetičan način govori o životu stanovnika gradića u ruralnom području El Salvadora po završetku građanskog rata. Prikazujući njihov težak život i suočavanje s bolnim sjećanjima i ratnim traumama, autorica ih izbjegava vidjeti samo kao žrtve, već ih portretira i kao snažne, pa i radosne osobe', kao obrazloženje žirija navela je Nadežda Čačinovič.

Mali pečat, koji se dodjeljuje najboljem filmu autora ili autorice do 35 godina starosti, prema odluci članova mladog žirija – redatelja Piotra Zlotorowicza, redatelja i nastavnika Danske filmske škole Torbena Simonsena i studenta diplomskog studija dokumentarne režije na ADU-u Jadrana Puharića – pripao je danskom filmu 'Oporuka' Christiana Sønderbya Jepsena. Nagrada je dodijeljena 'filmu u kojem su se autori vrlo realistično stopili s pričom i povezali s likovima', kako je službeno objasnio žiri. Posebna priznanja u kategoriji dodijeljena su litavskom filmu 'Šangaj Banzai' Jurate Samulionytea i poljskom filmu 'Decrescendo' Marte Minorowicz.

U regionalnom žiriju našao se Krzysztof Gierat, direktor Krakovskog filmskog festivala, te redateljice Marianna Kaat i Vanja Sviličić. Posebnim priznanjima nagradili su dva hrvatska dokumentarca: 'Bosanoga (sasvim slučajna smrt)' Morane Komljenović, koja je zahvalila žiriju što su joj nagradom pokazali da nije bila u krivu što je dulje vrijeme po Rijeci naganjala duhove, te filmu 'Nije ti život pjesma Havaja' Dane Budisavljević, koja je nagradu posvetila roditeljima. Veliki pečat u regionalnoj konkurenciji dodijeljen je bosanskohercegovačkom filmu 'Jedan dan na Drini' Ines Tanović. 'Ono što na prvi pogled djeluje kao obična reportaža prerasta u filmsko remek-djelo. Ne samo što prikazuje tragičnu povijest rata u Bosni već i svjedoči o šokantnim posljedicama svih ratova', pojasnio je Krzysztof Gierat u ime regionalnog žirija. Ines Tanović zahvalila je ZagrebDoxu, Nenadu Puhovskom i žiriju koji je nagradom udahnuo život njezinu filmu te skrenuo pozornost na fokus filma: rješavanje ratnih zločina.

Naš renomirani redatelj Tomislav Radić predsjedao je međunarodnim žirijem, koji je uz njega sačinjavao glavni urednik časopisa 'DOX' Truls Lie i redatelj Alexander Gutman. Žiri je proglasio pobjednike u međunarodnoj konkurenciji: posebnim priznanjem nagrađen je poljski film 'Paparazzi' Piotra Bernasa i latvijsko-gruzijski film 'Ramin' Audriusa Stonysa, dok je Veliki pečat osvojio poljski rad 'Povratci' Krzysztofa Kadlubowskog. 'U samo sedam minuta kratki film 'Povratci' donosi sve što treba: slika bez riječi kazuje cijelu priču. Dokumentarni film iz zbiljskoga života govori o svečanosti državnoga sprovoda na Varšavskom aerodromu bez potrebe za pripovjedačevim glasom koji bi objasnio zbivanja u slici', u ime žirija izjavio je Tomislav Radić.

Nakon dodjele nagrada prikazan je film 'Veliki dan' Đure Gavrana. U nedjelju, 4. ožujka od 14 do 22 sata bit će prikazan poseban program Best of Fest koji uključuje nagrađene filmove. Cijena ulaznica za svih pet projekcija u jednoj od dvorana iznosi 35 kuna. Nagrada za najbolji film po ocjeni publike bit će dodijeljena u 20 sati u dvorani 3. Sponzor nagrade publike je Hrvatski Telekom.

Jedan dan na Drini - [zagrebdox.net]

0%

bullet 3. Festival hrvatskog animiranog filma: 29 animiranih filmova u konkurenciji 3. FHAF-a! (p)