najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

KAZALIŠTE: TAMNO I NATRAG by Julija Vuljanko
Julija Vuljanko,Friday 02 March 2012

TAMNO I NATRAG
ZKM 16.02.2011.
Izvođači: Pravdan Devlahović, Ana Kreitmeyer, Danijel Ljuboja, Nikolina Pristaš, Zrinka Užbinec
Redatelj: Goran Sergej Pristaš
Dramaturgija: Ivana Ivković, Tomislav Medak
Softver: Daniel Turing

Tamno i natrag. Već je sam naslov izazvao zbunjenost jer nije tamo, nego tamno. Dok mi se ta igra riječi učinila simpatičnom, žao mi je što ne mogu reći isto za predstavu, koja je u meni potaknula nesuglasje i zato mi je trebalo ovoliko da nešto o njoj stavim na ovaj imaginarni tj. elektronički papir. Moram krenuti citiranjem najave predstave: “predstava Tamno i natrag predstava je opsesije, opsesije gledanja, opsesije stvaranja odnosa između gledatelja i gledanog, opsesivne potrage za materijalnošću nevidljivog, neprikazanog i nesadržajnog” te “repertoar prikazanog u ovoj predstavi uvjetovan je prevođenjem filmskih procedura, načina filmske proizvodnje u teatar”.



Nastala kao nastavak projekta Odgovornost za viđeno kustoskog projekta Što, kako i za koga/ WHW za 54. Venecijansko bijenale, ova predstava teži odgovoriti na sve te zahtjeve koje si sama postavlja kao vlastitu opsesiju, ali i pokazati gledatelju da ni film ni kazalište nisu definitivno određeni mediji, da se pozicija gledatelja mijenja skupa s promjenom gledanog te da osim prikazanog i ono neprikazano ima svoje postojanje. Recepcija uvjetuje svako kazališno, a i filmsko stvaranje i jasno mi je da je ona uvijek zanimljivo polazište prevrednovanja ova dva medija. Time što ne želi shvatiti ni film ni kazalište kao medije, nego kao samo prikazivanje (želju za prikazivanjem i potrebu za biti prikazanim), smatram da je ova predstava otišla izvan granica shvaćanja običnog gledatelja. Bez uvoda tj. čitanja programa, ova je predstava zbir zvukova, bljeskova, nedefiniranih likova i odličnog teksta “Grupno uživanje” Tomislava Gotovca. Predstava se sastoji od više dijelova koji su naizgled povezani samim medijem i “pripovjedačem”. Tako je prvi dio predstave projekcija izvođača koji grade scensku instalaciju i pripremaju se za predstavu dok “glas” govori o arhitekturi koja nestaje, koja gubi stalnost i u koju se čovjek ne uklapa, a izvođači se kreću u mraku skoro pa nevidljivi gledateljima. Drugi dio je potpuni kontrast u kojem izvođači prelaze u stanje u kojem nalikuju djeci koja bacaju svoje loptice bez ikakvog cilja, forme ili sadržaja, a njihovo sadašnje i prošlo vrijeme postaju jedno povezujući pozornicu i projekciju, za čije je potrebe Daniel Turig razvio interaktivni softver. Kako njihova uloga nije definirana tako ni oni ne postoje u nekakvom logičnom slijedu događaja već samo kao pokreti željni promatranja. Predstava kulminira u trenutku kada izvođači, koji su i glavni “glumci” i statisti, snimaju u mraku zvukove i svoje svlačenje infracrvenom (?) kamerom ili mobitelom te bivaju projecirani na ekranu i promatrani od strane publike koju istovremeno promatraju i snimaju. Koliko god bila interdisciplinarna i inovativna predstava nije pristupačna, likovi i izvedbe su preforsirane i cjelokupni dojam ostavlja neku nedovršenost i preveliku količinu nabacanih informacija.

Predstavu Tamno i natrag možemo promatrati s dva aspekta ili prigodno imamo dvije točke percepcije. Prva je ova čista fizička, perceptivna s koje će malo tko razumijeti i doživjeti ovu predstavu. Druga točka je ona s koje promatramo, vrednujemo i promišljamo ovaj tekst i izvedbu te jedino tako dolazimo do onoga što bi ova predstava trebala biti i u ovoj percepciji stvari ( tj. izvođači, izvedba, tekst ) sjedaju na svoje mjesto. Zanimljivo da ova predstava koja između ostalog propituje svrhu nabacanog sadržaja bez forme, istim takvim postupcima otuđuje svog promatrača i ostavlja na njega blijedi utisak izvedbe, koji jedino daljnjim promišljanjem može biti popravljen.


Julija Vuljanko


http://www.zekaem.hr/
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt