najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

FILM: UMJETNIK, drama / komedija by Ada Jukić
Ada Jukić,Friday 02 March 2012

The Artist, La Petite Reine, 2011.
Trajanje: 100 min.
Format: 1,37:1
Color: Black and White
Zvuk: Dolby Digital | DTS (as Datasat Digital Sound) | SDDS
Redatelj: Michel Hazanavicius
Glume: Jean Dujardin, Bérénice Bejo, John Goodman, James Cromwell, Penelope Ann Miller, Missi Pyle, Beth Grant, Ed Lauter, Joel Murray, Bitsie Tulloch, Ken Davitian, Malcolm McDowell, Basil Hoffman, Bill Fagerbakke, Nina Siemaszko
Umjetnik - IMDb

Oscarom razvikani 'Artist' nije mi se svidio ni nakon nepotpunog upoznavanja, a ovo je mišljenje o njegovoj prvoj (boljoj?) polovici, jer ga nisam gledala do kraja (zbog kihanja kolege na novinarskoj projekciji, koji ni zbog prehlade nije htio propustiti priliku vidjeti nijemi film o kojemu svi govore). Francuski film koji glumi američki film toliko se svidio američkoj filmskoj Akademiji, da je postavio pozitivnu predrasudu pred svjetsku publiku i kritiku.

U filmu koji glumi nijemi film ima zvuka, čak je i originalna glazba nagrađena Oscarom. Već sam naslov upućuje na 'artističku dimenziju' redateljskog i scenarističkog pristupa, a beskompromisni izbor 'crno-bijelog' izdanja kompenziran je komercijalnom potporom, između ostalog, svjetskog glumačkog castinga.

Francuska priča o usponu i padu zvijezde američkog nijemog filma djeluje tipski kao ilustracija poglavlja iz filmske povjesnice, a ne prikaz pojedinačne (makar izmišljene) osobe ili sudbine. Umjesto jedinstvenog prikaza specifičnih okolnosti glumačke karijere slomljene novim tehničkim mogućnostima filmske industrije, film tehničkim tretmanom subjektivizira uopćeni primjer nestalnosti medijske slave.



'Artist' (pretenciozan i naslovom) koristi mehanički pogon i akademski vokabular kako bi uvukao publiku u subjektivno stanje pogođenog lika. Priča o usponu i padu filmskih (i drugih) zvijezda, odnosima s konkurencijom, osobito mladim kolegama koji ih sustižu i prestižu u slavi, poznata nam je iz vrhunske filmske literature. To što se događa bivšoj filmskoj zvijezdi, onaj šok koji mora doživjeti kad izblijedi slava i pažnja publike, vidjeli smo prije i u boljim prikazima. Dovoljno je da izdvojimo samo jedan naslov. Wilderov 'Bulevar sumraka' prezentira izuzetan lik protagonistice (i cijelog konteksta) kao žrtve sličnih okolnosti i izgubljene slave, dok nas Artist poklušava dirnuti šablonom.

Odnos situiranog kolege prema mladoj glumici u usponu, njezin odnos prema njemu, kao situiranom, oženjenom muškarcu, njegov odnos prema ženi u rutinskom braku, odnos producenata prema hirovitoj zvijezdi i zvijezdi u padu, sve je to rutina koju tehnička izvedba filma pokušava osvježiti. Zvijezda nijemog filma sasvim se dobro osjeća u holivudskom loncu i dobronaklono ponaša na vrhuncu slave, a onda, na silaznoj putanji karijere, prožme ga (utemeljeno!) ogorčenje zbog čeličnih zakona show businessa. Samo je slučaj odgodio njegovu avanturu s mladom obožavateljicom, za koju kao holivudsku miljenicu kaže da je 'Novo meso'.

Crno-bijela partitura 'Artista' koristi subjektivne slikovne i zvučne podloge, površnu duhovitost, grotesku, patetiku i druge raspoložive instrumente zabavnog i dirljivog potencijala, kako bi se svidjela i onima koji joj u pravilu ne bi trebali biti skloni. Simbol tog dopadljivog pristupa je hiperdresirani psić kojim glavni lik manipulira sentimentom obožavatelja. Ne možeš mu odoliti, a ipak ne možeš zamisliti jadniju od zabavne pseće sudbine.

Holivud i Akademija imaju potrebu iznenaditi i izaći iz vlastitih okvira. Varietas delectat. Bilo zbog 'želje za promjenom' ili prilagodbe promjeni, Oscar povremeno izlazi izvan kriterija kojer je sam (prije) postavio. Sad su Akademici radikalno iznenadili one koji misle da znaju kako treba izgledati film koji im se može svidjeti. I ne bez rizika. Pitanje je može li se ovaj obrazac razviti u novu formulu ili će ostati 'slijepo crijevo' u crno-bijeloj tehnici.


Ada Jukić, 02 03 2012
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1637
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt