________________________________

________________________________

ZagrebDox 2012: Petak (p)
press / ZagrebDox,Thursday 01 March 2012

Petak na ZagrebDoxu: premijere filmova 'Nije ti život pjesma Havaja' i 'Veliki Dan'

Petak na ZagrebDoxu donosi dvije premijere: film 'Nije ti život pjesma Havaja' Dane Budisavljević koji je na rasporedu u 19 sati u dvorani broj 3, o zagrebačkoj, četveročlanoj obitelji koja se okuplja za istim stolom nakon četiri godine; potonji film progovara o potrebi da nas prihvate naši bližnji. Film 'Veliki Dan' autora Đure Gavrana vodi vas u svijet vjenčanja, pratimo proces vjenčanja - od trenutka odluke para da se vjenča pa do samog Velikog dana. Film je na rasporedu u 20 sati u dvorani broj 5.

U 14 sati na rasporedu su tri kratka filma Danske filmske škole: 'Knjiga o Miri' o knjižničarki Miri koja živi u predgrađu grada Linköpinga u Švedskoj te svakoga dana piše svoj blog, fotografira samu sebe u raznim glamuroznim izdanjima i učitava svoje fotografije na internet. Film 'Albertova zima' prati osmogodišnjeg Alberta čija majka boluje od raka i prima kemoterapiju no on ne voli pričati o tome te film 'Xy anatomija jednog dječaka' koji donosi intimnu studiju šestorice homoseksualnih dječaka. Može li netko biti djevac i gay, a da mu se pritom sviđaju djevojke?

Program ADU Dox – filmovi studenata Akademije dramske umjetnosti na rasporedu su u 17 sati u dvorani broj 1. Film 'Vatra' Tonćija Gaćine slijedi skupinu dobrovoljnih vatrogasaca iz Dalmatinske zagore, dok 'Sve što znam o ribama' autorice Andree Buče govori o danima koje se svode na preživljavanje. Film 'Gospođa Vladlena' autorice Nede Radić progovara o istoimenoj gospođi rođenoj u jeku Drugog svjetskog rata. Roditelji su joj poginuli i odrasta bez njih u Zagrebu te ju odgaja baka, no tu Vladlenine patnje ne prestaju nego tek počinju. Film 'Maja, Sean i Kaja' autora Ivana Mokrovića priča životnu priču Maje Bohač, simpatične i tople sredovječne gospođe koja živi sama u svom malom pitoresknom stanu na Savici.

U 18 sati u dvorani broj 5 na rasporedu je autorska retrospektiva međunarodno priznatog filmaša i umjetnika Jaya Rosenblatta . Prvi u nizu od pet kratkih filmova je lirski i ponekad zastrašujući film 'Bojim se da je tako' koji se temelji na pjesmi američke autorice Jeanne Marie Beaumont u kojoj svaki stih sadrži pitanje koje nosi odgovor iz naslova filma. Film 'Četiri pitanja za rabina' prati potragu jedne žene za identitetom, smislom i pravdom, a 'Samo sam htio biti netko' vraća nas u 1970-e u život Anite Bryant koja je djelomično zaslužna za pravo na vlastitu vjeroispovijest i, igrom slučaja, prava homoseksualaca. 'Tmina dana' kolaž je je crno-bijelih snimki popraćenih diskretnom filmskom glazbom i glasom izvan kadra dok 'Vlak D' govori o starcu koji razmišlja o svom životu i kako je samo brzo protekao.

U 20 sati u dvorani broj 2 na rasporedu ZagrebDoxa je film 'Tvrđava' iz regionalne konkurencije. Nakon napada na New York na zračnim putovanjima znatno je pojačana kontrola, što je rezultiralo mnogo strožim provjerama ljudi, dokumenata i prtljage. Pozorna kamera redateljsko-snimateljskog dvojca Martine Parenti i Massima D’Anolfija bilježi dramatičnost tih pojačanih mjera.

U sklopu programa Kontroverzni Dox u 22 sata u dvorani 4 bit će prikazan film 'Samostvoreni' engleske konceptualne umjetnice Gillian Wearing, koja je odabrala sedam pojedinaca za sociološki i psihološki eksperiment. Svi oni, naime, morali se suočiti sa sobom i percepcijom koju o njima imaju drugi.

Petak na ZagrebDoxu završava projekcijama u 23 sata: film 'Mjesto moje malo' iz međunarodne konkurencije autorice Tatiane Huezo prati nevjerojatnu priču o Cinqueri, mjestu u San Salvadoru koje je tijekom 12-godišnjeg građanskog rata doživjelo strašnu sudbinu: uništeno je ratnim razaranjima, a većina stanovnika je poginula. No, pokazujući dirljivu ljubav prema životu, preživjeli su se po završetku rata vratili u grad, ponovo sagradili kuće i nastavili živjeti. Tako su uskrsnuli svoj skoro mrtvi grad. U svojem prvom cjelovečernjem dokumentarcu Tatiana Huezo prati nevjerojatnu priču o Cinqueri.

Popratna događanja u petak uključuju radionicu MEDIA deska koja će se održati u 12 sati u Festivalskom centru. Aktivnosti MEDIA deska u Hrvatskoj bitni su instrumenti naobrazbe, informiranja i umrežavanja hrvatskih filmskih profesionalaca. Organiziranjem radionice čiji će naglasak biti na natječajnim prijavnicama za televizijsko prikazivanje te i2i Audio-visual za razvoj projekata nastojat će se upoznati sve zainteresirane s mehanizmima financiranja i strategijama prilikom ispunjavanja određenih prijavnica.

U 17 sati pak u Festivalskom centru održat će se predstavljanje Danske filmske škole. Danska filmska škola osnovana je 1966. godine. Pod pokroviteljstvom je danskog ministarstva kulture kao umjetnička škola i od svog osnutka na jednom od svoja četiri odjela, Odjelu za televiziju, odgaja generacije vrsnih, svjetski prepoznatih dokumentarista. Detaljnije infomacije o istoj svi posjetitelji saznat će od predstojnika Odjela za televiziju Arnea Broa i redatelja i nastavnika škole Torbena Simonsena, ujedno člana mladog žirija ZagrebDoxa.

0%