najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Koncert Gudačkog orkestra Fronesis - Koncert na gradilištu buduće Muzičke akademije (p)
press / MSU,Thursday 01 March 2012



Giorgio Andreotta Calò
(početak-kraj)
Koncert na gradilištu buduće Muzičke akademije
(U prigodi zatvaranja izložbe Tišine gdje stvari napuštaju sebe u No galeriji MSU-a)

Zagreb, Trg maršala Tita / Nedjelja 4. 3. 2012.
Direktni prijenos od 20 do 22 sata na Trećem programu Hrvatskog radija, Musica viva

Gudački orkestar Fronesis pod ravnanjem maestra Mladena Tarbuka
Skladbe: Blagoje Bersa: Idila, aranžman za gudački orkestar: Pavle Dešpalj / Stanko Horvat: Koral, za gudače / Krešimir Seletković: Lacrimae, za gudače



Djelo Giorgia Andreotta Calò složenog je karaktera i zadobiva definitivni oblik odabirom mjesta na/u kojem umjetnik intervenira – arhitektura, urbani ili prirodni krajolik, spomenik…
U Zagrebu se umjetnikova pozornost zaustavila na goloj strukturi od armiranog betona bivše zgrade Željpoha (Ferimporta) na Trgu maršala Tita. Neodlučnost u pogledu namjene prazne lokacije krajem devetnaestog stoljeća, teška i mučna izgradnja zgrade šezdesetih godina i polemike slijedećih dekada, proturječni učinak zakona o zaštiti izgradnje u centru grada i nove kontroverze koje prate njezino uključivanje u projekt novog sjedišta Muzičke akademije, čine ovaj relikt živućim paradoksom i izvanrednim svjedokom složene povijesne i simboličke stratigrafije.

Za Andreotta Calò nijedno istraživanje o pojedinom lokalitetu nikada nema samo dokumentarne ili evokativne ciljeve, nego uvijek želi iznijeti na svjetlo točke frakture i refleksije vremenskog kontinuuma. U njegovoj akciji, bilo da se ona uniformno proteže kroz vrijeme, bilo da predviđa faze različitog intenziteta, sve je proces, iako se proces ne poklapa potpuno s akcijom. Proces je zapravo sredstvo koje, pretpostavljajući trajanje kao konstitutivni faktor, omogućuje očitovanje djela kao izranjanje.
Projekt Andreotta Calò pod naslovom (početak – kraj) predviđa da umjetnik iskoristi cijelo trajanje izložbe „Tišine gdje stvari napuštaju sebe“ kao razdoblje za fizičko i mentalno „zauzimanje" lokaliteta te, uz suradnju hrvatskog dirigenta i kompozitora Mladena Tarbuka, oblikovanje i organizaciju akcije s kojom će se izložba zatvoriti: koncert u izvedbi gudačkog orkestra u bivšoj zgradi Ferimporta u obnovi.

(početak – kraj)
Dvije suprotnosti što označuju granice vremenskog odsječka.
Granice nametnute geometrijskim arhitektonskim nacrtom te zgrade na Trgu maršala Tita, izgrađene poput velike ćelije, zatvorenice same sebe, birokracije i ograničenja koje je sama proizvela, izgradila, kojih se ne uspijeva osloboditi. Sadržava u sebi cijeli niz događaja, svjedoči im, u stalnom je povratku u ništavilo, u tišinu, u nepokretnost nepokretnog dobra.
Razbiti tišinu gestom, gestom što rađa zvuk, glazbu, što pomiče zrak ustajao i zgusnut od napuštenosti. Ta glazba reaktivira i evocira vrijeme, događaje što su se nanizali u tom vremenskom odsječku od pedeset godina.
Još je tu, stoji nepokretna i tiha, gleda na cestu, usidrena u temelje, nikako da se smjesti, a opet, na svom je jedinom mogućem mjestu. Poput kreštava, neskladnog tona, ona je točka diskontinuiteta, mjesto gdje se rađa djelo.
Giorgio Andretta Calò
Rim, 14. siječnja 2012.

Kustosi: Ilari Valbonesi i Alessio Fransoni
Koordinator za MSU: Tihomir Milovac
Izložba je ostvarena u suradnji s Talijanskim kulturnim institutom u Zagrebu.

Pokrovitelji: Ministarstvo za kulturna dobra i aktivnosti Republike Italije i Veleposlanstvo Republike Italije

Donator: Privredna Banka Zagreb

Izložbu su poduprli: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport grada Zagreba, Regija Veneto-Uprava za kulturnu aktivnost


Zgrada Ferimporta na Trgu maršala Tita, Zagreb
Zemljišna čestica na kojoj se sada nalazi samo kostur zgrade Ferimporta ostala je posve prazna na prijelazu iz devetnaestog u dvadeseto stoljeće, vremenu kad je trg iznova koncipiran – bila je to monumentalna nova koncepcija što je u središte trga postavila Hrvatsko narodno kazalište arhitekata Ferdinanda Fellnera i Hermana Helmera, otvoreno 1895, i Muzej primijenjene umjetnosti prema projektu Hermanna Bolléa, koji na južnoj strani graniči s tom česticom.

Početkom pedesetih godina taj prazni teren namjenjuje se izgradnji uredske zgrade, pa razna poduzeća iskazuju interes da investiraju u tu središnju gradsku zonu. Koncesiju 1957. godine dobiva industrija željeza i arhitektu Stanku Fabrisu povjerava zadaću da projektira zgradu. Njegov je projekt posve na liniji diktata poslijeratnog modernizma u stilu Miesa van der Rohea: struktura od armiranog betona i neprekinuta staklena fasada.

Radovi su započeti 1961, završeni 1964. Od prvog predstavljanja projekta i tijekom njegove provedbe ne smiruju se polemike između zagovornika i protivnika ovog upada čistog internacionalnog stila u tkivo devetnaestostoljetnog grada. Uslijed tih polemika, još prije nego što je zgrada dovršena, osniva se Zavod za zaštitu kulturnih spomenika grada Zagreba (1961), a godine 1962. Općinska skupština donosi zakone za očuvanje gradske jezgre. Ti zakoni, uz razne propise, onemogućuju rušenje svega što postoji na području centra grada. Paradoksalno, donošenje tih mjera na kraju utječe na daljnju sudbinu zgrade koja ih je na neki način uzrokovala.

Krajem devedesetih godina Ferimport prodaje zgradu gradu, pa otada ona nekoliko godina ostaje netaknuta, ali posve prazna. Godine 2003. raspisuje se natječaj za novo sjedište Muzičke akademije, prestižne gradske institucije, koje će se podići baš na tome mjestu. No zakoni iz 1962. zabranjuju potpuno rušenje Fabrisove zgrade. Projekt za novu Muzičku akademiju mora stoga obvezno uključiti cjelokupni volumen i strukturu od armiranog betona iz šezdesetih godina. Na natječaju pobjeđuje arhitekt Milan Šosterić; radovi započinju 2009. i još traju.

Danas (početkom 2012), nakon što je odstranjena fasada i srušene ispune, izvorna konstrukcija zgrade od armiranog betona pokazuje se u svoj svojoj golotinji i sirovosti.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt