najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

FILM: KRUH NAŠ SVAGDAŠNJI, dokumentarni by Robert Tabula
Robert Tabula,Sunday 19 February 2012

Unser täglich Brot, Nikolaus Geyrhalter Filmproduktion, 2005.
Format: 1.85:1
Trajanje: 92 min.
Zvuk: Dolby
Color: Color
Redatelj: Nikolaus Geyrhalte
Kruh naš svagdašnji - IMDb

Industrijska proizvodnja hrane je omogućila stvaranje velikih količina robe koja može dugo stajati, koja ne ovisi o vremenskim uvjetima ili godišnjim dobima, i koja je otežala pod izrazitom upotrebom kemijskih supstanci, neadekvatnih načina zbrinjavanja životinja i sveobuhvatnog i sustavnog zlostavljanja radnika te robe koja se prerađuje i 'štanca' nemilosrdno i svesrdno. Namjerno koristim riječ roba jer se u slučaju pogleda iznutra na ove industrijske pogone ne može zaključiti da se radi o živim bićima, i drugim prehrambenim proizvodima, koji u beskonačnom ciklusu prerade i obrade, dobivaju bilo kakvu veću važnost od one u datome trenutku. Redatelj ovoga filma ne pokreće nikakvu auditivnu poruku koja bi pratila scene, nema konvencionalne naracije, ovdje slike pričaju cijelu priču. Cijeli film se sastoji od kadrova u kojima nema nametnute priče, a sve što se odvijapred kamerom tiče se rada unutar velikih industrijkih postrojenja u kojima se prerađuje i obrađuje hrana, tj. roba.



Gledamo krave koje se vidno tresu zbog pogleda na druge lešine svoje vrste, dok isščekuju isti sudbinu, pa krave koje stoje u metalnim odjeljcima i čekaju dok aparati isisavaju mlijeko iz njih. Pored prizora u kojima se bikovi namještavaju na ženke samo kako bi im radnici spermu spretno i brzinski uhvatili, i spremili u posebne boce za analizu, svjedočimo prizoru carskog reza krave – to je jedna od šokantnijih scena u filmu, a ujedno i jedna od manje jasnijih i pročitanijih – najlogičniji zaključak jest da krave jednostavno ne mogu pororditi prirodnih putem ili da je njihova trudnoća jednostavno prespora za zahtjeve tvorničkih pokretnih traka. Redateljska odluka da film bude 'nijem' pogađa u samu srž otkrivanja onoga što nam je skriveno kao konačnim konzumentima, bez prodika i moraliziranja. Mi smo promatrači te ovisno o kompromisima i mogućnostima konzumacije prihvaćamo stanje takvo kakvo jest. Utjecati na takvu glomaznu industriju se jednostavno čini apstraktnim činom bezuspješnog bacanja u prazninu očaja i ludosti. S druge strane uvijek postoje načini i pristupi koji omogućuju konzumaciju hrane koja nije izmučena i kemijski pretučena – organski uzgoj postoji, ali za takvu promjenu na globalnom planu treba pomaknuti i podići zatvorene sisteme okovane novcem i političkom moći. No film se treba promatrati unutar onoga što prikazuje. Ni ljudski dronovi koji rade u tvornicama ne dobivaju puno bolji tretman od životinja i drugih prehrambenih proizvoda. Izmučena lica, rijetke promjene u raspoloženju, robotizirana radnja tokom cijeloga dana, potpuno isti okoliš koji prati i jadne životinje. Jedan od rijetkih dijelova filma koji djeluje nestvarno i sa nekog posve drugog svijeta je segment u kojemu gledamo dvojicu radnika u rudniku soli. Prekrasne, visoke dvorane nakratko nas vode iz svijeta horora i užasa, u neko drugo, fantastično područje. Kako je došlo, tako i brzo nestaje. Film završava, a misli se tek počinju formirati.

Kruh naš svagdašnji je snimljen 2005. godine i tek je ove godine stigao u naša kina, ali uspješno se nadovezuje na Hranu, d.d. koji je igrao nekoliko tjedana prije i zajedno čine dokumentarce koji na drastično drugačiji način pričaju o istoj temi, a da u isto vrijeme ne oduzimaju ništa drugome ostvarenju. Ovakve filmove bi trebalo uvesti u školski kurikulum.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1630
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt