FILM: U ZEMLJI KRVI I MEDA, ratna drama by Robert Jukić
Robert Jukić,Friday 17 February 2012

In the Land of Blood and Honey, GK Films, 2011.
Trajanje: 127 min.
Zvuk: Dolby Digital | DTS | SDDS
Redatelj: Angelina Jolie
Glume: Rade Serbedzija, Zana Marjanovic, Goran Kostic, Nikola Djuricko, Branko Djuric, Dzana Pinjo, Milos Timotijevic, Goran Jevtic, Dolya Gavanski, Fedja Stukan, Ermin Bravo, Irena Mulamuhic, Vanessa Glodjo, Jasna Beri, Jelena Jovanova
U zemlji krvi i meda - IMDb
"U zemlji krvi i meda": trivijalna pornografija nasilja by Dragan Rubeša
PULA 2011: KORAK PO KORAK, ratna drama by Robert Jukić

Ambasadorica mira i dobre volje (ovo nisam siguran) UN-a Angelina Jolie prihvatila se zadatka kako bi svijetu pokazala i objasnila što se dogodilo na jednom dijelu ex-Jugoslavije, odnosno na području Bosne i Hercegovine. Snimanje filma pratile su razne kontroverze, čak su se i žene koje su pretrpjele najgora poniženja u ratnim etničkim sukobima pobunile protiv snimanja filma. Bunili su se Srbi koji su izvodili etnička čišćenja, a specijalnost su im bila masovna silovanja, pogotovo kada je Angelinin film 'U zemlji krvi i meda' krenuo u svjetsku distribucija. Film s osjetljivom tematikom dočekan je na nož od kritičara, na IMDb-u je dobio mizernu ocjenu od 3,4, što je inače rezervirano za niskobudžetna trash ostvarenja. Međutim, na festivalima, i premijeri u regiji 'Zemlja krvi i meda' je daleko pozitivnije ocjenjena (što su opet iz konteksta izvučene pojedinačne ocjene). Razlog nisu kreativni dosezi filma već tematiku, a što je ustvari porazno za film.

'U zemlji krvi i meda' konačno dolazi u hrvatska kina. Dolazak hollywoodskih celebritija Angeline Jolie, Brada Pitta, njihove usvojene djece kao i gomile dadilja koje se brine za tu djecu, medijski je nabrijano kako bi se postigla užarena atmosfera među domaćim celebritijma i fanovima i publikom. Crveni tepih postavio se u 16 sati u Zagreb Areni IMAX& kako bi publika mogla početi okupljati. O novinarima i fotoreporterima medijskog žutila ne treba ni govoriti, kao i njihovoj zainteresiranosti za tematiku filma. Angelina Jolie doletjela je na brzinu sama bez familije iz Pariza, kratko se prošetala po crvenom tepihu, malo potapšala svoje fanove, dala par autograma i intervjua, poslikala se s ekipom filma ispred velikog platna i odmah nakon početka projekcije otišla na aerodrom i odletjela nazad u Francusku. Svo uzvanici na čelu s Predsjednikom, kao i domaći Celebritiji ostali su uskraćeni za druženje sa svjetskom Divom koja je svečano obećala kako će opet doći u Hrvatsku, a možda kupiti i neku nekretninu u Istri.

Film koji će konačno razotkriti zastrašujuću istinu o silovanim žrtvama srpskog zločina konačno je pred nama. I onda PAF! Razočaranje! Sve se raspalo kao mjehur od sapunice. Film koji je trebao efektno prikazati tragediju jednog naroda obični je neuvjerljivi lažnjak s lošom pričom, ispodprosječnom glumom, papirnatim dijalozima koji povremeno prelaze u floskule, i situacijama koje nemaju veze s logikom stvarnosti. Ljubavna priča između Žrtve i njezinog Krvnika, odnosno zarobljene Muslimanke i srpskog oficira kao da je inspiraciju pronašla u klasiku Liliane Cavani 'Noćni portir', obrađena je nemušto i neuvjerljivo. Već na početku filma nisu date jasne odrednice o čemu se ustvari radi, tako da onom gledatelju koji je ne zna suštinu čitavog sukoba, teško da će biti jasno o čemu se ustvari tu radi. Tko su i što su bili Srbi, a tko Muslimani u bosanskom ratu, nije jasno ni dobrom dijelu populaciju s ovih prostora. Pojedini dijelovi filma u prikazivanju nasilja jesu efektni, ali lošom upotrebom elipsa mnogo toga ostaje nejasno. Radnja koja se odigrava u vremenskom razmaku od gotovo četiri godine, komotno se mogla smjestiti u kraće vremensko razdoblje, što bilo daleko efektnije. Ovako gledamo privlačnu zatočenicu kako paradira u seksi spavačici, što je očigledno, barem prema redateljici, bila sasvim normalna stvar u ratnom okruženju. Nema smisla nabrajati detalje koji svojom površnošću iritiraju, svaki potencijalni gledatelj kako će ih uočiti. Kada bi trebalo usporediti ovaj film s nekim drugim, najjednostavnije ga se može po kreativnom dosegu usporediti sa standardnom poluamaterskom autorskom filmskom produkcijom s ovih prostora, jer 'Zemlja krvi i meda' i podsjeća na domaće i filmove s prostora ex-Jugoslavije, odnosno Hrvatske. Najbliži mu je film 'Korak po korak' Biljane Čakić Veselić prikazan na prošlogodišnjoj Puli. Ako se želimo podsjeti ne neki od punokrvnih naslova koji na pravi način pokazuje što se događalo u Bosni, onda je to 'Dobrodošli u Sarajevo' (Welcome to Sarajevo, 1997.) Michaela Winterbottoma.

Na kraju ipak treba reći kako je čitava parada oko svečane premijere jedno veliko 'Carevo novo ruho'. Zato je struka, mislim na filmske kritičare, i bila iskučena iz čitave ove priče. A koliko će hrvatske gledatelje zanimati bosanska ratna tragedija pokazat će gledanost 'Zemlje krvi i meda' u hrvatskim kinima. Angelina Jolie se nalazi samo iza kamere, nema je ispred, a to je ono što najviše zanima hrvatskog gledatelja.

0%

Glasova: 1637