________________________________

________________________________

ZagrebDox 2012: Sigur Rós, Hole, hip-hop, džez i tradicionalna mongolska glazba (p)
press / ZagrebDox,Thursday 09 February 2012

Sigur Rós, Hole, hip-hop, džez i tradicionalna mongolska glazba u Glazbenom globusu ZagrebDoxa!

Program Glazbeni globus iz godine u godinu domaćoj publici predstavlja glazbene priče iz raznih dijelova svijeta. Ovaj put riječ je o osam glazbenih dokumentaraca koji pokrivaju širok raspon glazbenih žanrova i umjetnika: od pankerice Patty Schemel i talentiranih violončelistica Pusker preko priče o jednom od najutjecajnijih hip-hop bendova do putovanja kroz tradicionalnu glazbu u unutrašnjosti Mongolije.

Američki glumac, redatelj i komičar Michael Rapaport (TV-serije 'Boston Public', 'Zakon braće', 'Prijatelji') u svojem prvom dugometražnom dokumentarcu 'Beat, rime & život: A Tribe Called Quest' snimio je priču o jednom od najutjecajnijih i najrevolucionarnijih grupa u povijesti hip-hop glazbe. Izdavši pet zlatnih i platinastih albuma u osam godina, A Tribe Called Quest postao je jedan od komercijalno najuspješnijih i umjetnički najznačajnijih glazbenih bendova u novijoj povijesti. Deset godina nakon raspada, 2008. godine, ponovno su se okupili na turneji da bi svirali na rasprodanim koncertima po Americi. Film je nagrađen za najbolji strani dokumentarni film na međunarodnom filmskom festivalu u São Paulu, a na festivalu u Los Angelesu osvojio je nagradu publike.

Ljudi u unutrašnjoj Mongoliji stvaraju vrlo specifičnu glazbu koja potječe od mongolskih plemena koja je ujedinio Džingis kan. Anda Union suvremeni je sastav koji nastoji popularizirati tu tradicionalnu glazbu jer bi ona svijetu vrlo lako mogla ostati nepoznata. Film 'Anda Union – od stepa do grada' autora Marca Tileya upoznaje nas s članovima grupe i ujedno vodi kroz njihovo putovanje dugo deset tisuća kilometara, kroz stepe i planine Mongolije, na kojem posjećuju svoje obitelji, otkrivaju nove prijatelje i uživaju u tradicionalnom nomadskom stilu života koji je i poslužio kao inspiracija za njihovu glazbu.

'Udri jako: priča o životu i izbjegnutoj smrti Patty Schemel' američkog redatelja Petera Davida Ebersola film je o žestokoj bubnjarici značajne rock-grupe Hole pjevačice Courtney Love na vrhuncu njihove slave. Kao curica koja je oduvijek znala da je 'drukčija' od ostale djece u svome selu blizu Seattlea, Patty nije ni sanjala da će se njena slika jednog dana naći na naslovnici 'Rolling Stonea'. Kao tipična pripadnica buntovne generacije svojeg prijatelja Kurta Cobaina, i Patty je upoznala tamnu stranu. Film koji, uz dosad neviđene Pattyne amaterske snimke (mnoge uključuju i Cobaina), daje neustrašiv pogled na jednu od najvažnijih i najkontroverznijih rock-grupa 90-ih.

'Nevidljive strune: talentirane sestre Pusker' novi je film međunarodno priznate redateljice dokumentarnih filmova, snimateljice, scenaristice i producentice Ágnes Sós čije su glavne protagonistice talentirane mađarske sestre violinistice, tinejdžerke Júlia i Ágnes. Njih dvije od rođenja žive uz glazbu, no samo jedna od njih postiže spektakularan uspjeh. Gotovo neprirodno čvrst sestrinski odnos u velikoj mjeri određuju bolni događaji iz prošlosti s kojima se svaka od njih nosi na svoj način. Film je 2011. osvojio nagradu mađarskih filmskih kritičara.

Dokumentarni film 'Inni' redatelja Vinceta Morisseta prati Sigur Rós na kraju njihove posljednje turneje u studenom 2008. godine. Film je sniman u dvorani Alexandra Palace tijekom dvije večeri nastupa. Prvobitno snimljen u digitalnom HD-formatu, film je potom prebačen na 16-milimetarsku vrpcu, a zatim projiciran i još jednom snimljen, ponekad i kroz staklo i druge predmete, kako bi djelovao impresionistički. Taj je efekt postignut uz pomoć Karla Lemieuxa, koji je zaslužan za vizualne efekte kanadskog sastava Godspeed You! Black Emperor.

'Cigarete i pjesme' slovački je dokumentarac autorskog dvojca Mareka Šulíka i Jane Kovalcikove. Film prati skupinu Roma i Slovaka u evangeličkoj crkvi na istoku Slovačke koji su se udružili radi snimanja CD-a sa starom romskom glazbom u novom ruhu.

Američki kratkometražni dokumentarac 'Jedne noći u Kernersvilleu' aktualna je karakterna studija džez-basista Johna Browna koja otkriva njegova intimna razmišljanja i duševna stanja tijekom snimanja s big bandom u Kernersvilleu u Sjevernoj Karolini. Film redatelja Rodriga Dorfmana uvodi u note i ritmove umjetnika predanih ovoj glazbi. U komentarima i – što je najvažnije – svirci Browna i ekipe odražava se njihova radna etika. Film je nagrađen za najbolji kratki film na festivalu Full Frame 2011. godine.

Posljednji iz programa kratkometražni je poljski film 'Natjecanje' autora Jakoba Cumana. Riječ je o dokumentu o kvalifikacijama za Međunarodno klavirsko natjecanje Frédérica Chopina 2010. godine. Film prikazuje intimna razmišljanja i emocije natjecatelja, a ujedno preispituje smisao natjecanja u umjetnosti, gdje se odluke o pobjednicima donose kao u sportu, ne uzimajući pritom u obzir glavne aspekte umjetnosti: intimnost, nezavisnost i individualnost.

0%