________________________________

________________________________

ZagrebDox 2012: Novi vizualni identitet i više od 150 dokumentaraca (p)
press / ZagrebDox,Friday 27 January 2012

Osmo izdanje ZagrebDoxa uz novi vizualni identitet i više od 150 dokumentaraca!

Zagreb, 26. siječnja - Ovogodišnje izdanje ZagrebDoxa, najvećeg međunarodnog festivala dokumentarnog filma u regiji, održat će se od 26. veljače do 4. ožujka u Movieplexu u Centru Kaptol. Osmu godinu zaredom domaća će publika u osam festivalskih dana imati priliku pogledati više od 150 dokumentiranih priča iz raznih krajeva svijeta.

Ovogodišnji natjecateljski program ZagrebDoxa uključuje 50 dokumentaraca koji se natječu za glavne festivalske nagrade, Velike pečate; od toga 30 filmova u međunarodnoj, a 20 u regionalnoj konkurenciji. Mali pečat dodjeljuje se autoru/ici do 35 godina starosti, a nagrada Movies That Matter filmu koji na najbolji način promiče ljudska prava. Nagradu za najbolji film po ocjeni publike petu godinu zaredom dodjeljuje generalni sponzor Hrvatski Telekom.

Uz konkurenciju, ZagrebDox prikazuje još šest službenih filmskih programa: Glazbeni globus, Happy Dox, Kontroverzni Dox, Stanje stvari te prošle godine pokrenute Majstore Doxa i Teen Dox. Popratni programi pak uključuju niz retrospektiva: Baltičke dokumentarce u selekciji danskog filmskog stručnjaka Tuea Steena Müllera, retrospektivu Danske filmske škole (Den Danske Filmskole) po izboru Arnea Broa, voditelja dokumentarističkog studija na DDF-u i retrospektivu eksploatacijskih, često i pseudo dokumentarca s naglaskom na senzacionalističke teme koje nazivamo Mondo a koji su obilježili šezdesete godine prošlog stoljeća. U autorskoj retrospektivi ove godine predstavljamo međunarodno priznatog i višestruko nagrađivanog američkog neovisnog filmaša Jaya Rosenblatta, čiji filmski opus broji više od 25 naslova te stotinjak nagrada. Domaće retrospektive uključuju prezentaciju filmova Fade Ina, a autorska večer posvećena je redatelju Tomislavu Radiću.

Ovogodišnji se ZagrebDox održava u vremenu bremenitom problemima, ratovima, ustancima, krizama... jednom riječju u vremenu u kojem je znatni dio svjetskog stanovništva izgubio vjeru (ili možda iluziju) u smisao, boljitak, budućnost. Dokumentaristi naravno prate ta zbivanja. Svatko na svoj način, svatko u okviru svoje estetike i – etike. ZagrebDox je od samih početaka bio mjesto susreta sjajne zagrebačke publike i filmaša najrazličitijih dokumentarističkih rukopisa. Jedno im je uvijek bilo zajedničko – želja da se opiše, razumije i možda samo malo poboljša svijet u kome živimo. I zato mi je drago da će se ove godine naša publika susresti s fascinantnom intimističkom dramom 'Ljudi koji sam mogao biti, a možda i jesam' ('People I Could Have Been and Maybe Am') Borisa Gerretsa, animiranim ljudskopravaškim dokumentarcem 'Zeleni val' ('Green Wave') Alija Samadija Ahadija ili prekrasno snimljenim i angažiranim filmom 'Mjesto moje malo' ('The Tiniest Place') Tatiane Huezo. Publika će moći pogledati i svjetske premijere filmova naših iskusnih dokumentarista, Dane Budisavljević, Silvestra Kolbasa i Branka Ištvančića, ali i novih dokumentarca mladih autora, Đure Gavrana i Morane Komljenović, najavio je direktor ZagrebDoxa Nenad Puhovski.

Hrvatske premijere doživjet će filmovi svjetskih majstora poput Wernera Herzoga i Nicka Broomfielda; na svoje će doći i ljubitelji glazbenog doxa, bit će puno (o)smijeha na Happy doxu, a i tinejdžerima smo pripremili sjajne filmove. 'Kontroverzno stanje stvari' (da spojim nazive dvaju programa) pomoći će nam da bolje razumijemo grčku dužničku krizu, zavjeru zbog koje današnje žarulje traju kraće nego one od prije stotinu godina, način na koji možemo od svog kamioneta napraviti pokretnu farmu, otkrit će nam tajne suvremenog liberalnog kapitalizma i lažnih diplomata, zavjere velikih proizvođača hrane i suvremenih ekoterorista, ali i podsjetiti nas na sve ratne sastanke Tuđmana i Miloševića. I na kraju – u filmu 'Srce neba - srce Zemlje' ('Heart of Sky - Heart of Earth') autora Erica Blacka koji govori o svijetu Maja saznat ćemo da 2012. neće biti kraj svijeta, već samo kraj jednog vremenskog ciklusa. Barem malo svjetla na kraju tunela!, zaključio je Nenad Puhovski.

ZagrebDox se ove godine po treći put održava u kinima Movieplex i Centru Kaptol. Protekle godine festival su posjetile 22 tisuće gledatelja, što pokazuje da Zagreb ima sjajnu publiku za dokumentarni film, izjavila je Sanja Borčić, zamjenica direktora ZagrebDoxa.

A uz niz novih dokumentarnih radova, ovogodišnji festivalski noviteti uključuju redizajn vizualnog identiteta i nove festivalske internetske stranice. Nakon četiri godine odlučili smo se na određene promjene te smo proteklog ljeta objavili natječaj za redizajn vizualnog identiteta. Na natječaj je pristiglo 50-ak rješenja, a kvalitetom pristiglih radova bili smo izuzetno zadovoljni. Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali. Odlučili smo se za rješenje koje po našem mišljenju najbolje reinterpretira dosadašnji vizualni identitet, unosi svježinu u izraz i postavlja novi put kojim će se ZagrebDox predstavljati javnosti. Rad je djelo dizajnerica Lidije Novosel i Mie Vučić. Ovom prilikom želimo predstaviti i nove internetske stranice koje su proizišle iz potrebe za strukturalnim i vizualnim izmjenama. I stranice su osmislile spomenute dizajnerice, a izradila ih je programerska tvrtka Effectiva studio, pojasnila je Sanja Borčić.

I ove će se godine projekcije održavati u svih pet kinodvorana Movieplexa, od čega će dvorana broj 2 besplatno prikazivati sve filmove službene konkurencije bez hrvatskih podnaslova. Interes za te projekcije tradicionalno je velik te zbog toga za njih neće biti moguća prethodna rezervacija. Za ostale projekcije cijena ulaznica već godinama je ista i iznosi 20 kuna za dnevne i 25 kuna za večernje projekcije. Također, u nedjelju 4. ožujka pripremamo program The Best of Fest za koji će ulaznica stajati 35 kuna, izjavila je Sanja Borčić. Šestu godinu zaredom naš je generalni sponzor Hrvatski Telekom, a podržavaju nas Grad Zagreb, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, HAVC, europski fond MEDIA za potporu filmskim festivalima, Media desk Hrvatske, DHL, Američko veleposlanstvo, Austrijski kulturni forum, Rezolucija, AVC Zagreb Sony, Press Clipping, Stella Artois, Hotel Astoria i mnogi drugi, s time da su nam se ove godine pridružili Croatia Airlines i Kutjevo. Posebno bismo htjeli zahvaliti i našem domaćinu, Centru Kaptol i Movieplexu, jer naša je suradnja sve bolja i kvalitetnija iz godine u godinu, dodala je Sanja Borčić.

0%