najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Predstava 'Profesionalac' 24. siječnja 2012. u pulskom INK-u (p)
press / INK,Monday 23 January 2012

Istarsko narodno kazalište

KAZALIŠNA DRUŽINA GLUMCI U ZAGVOZDU I SATIRIČKO KAZALIŠTE KEREMPUH
PROFESIONALAC
Bogdan Diklić
24. siječnja 2012. u 20.00 sati
u
Istarskom narodnom kazalištu



KAZALIŠNA DRUŽINA “GLUMCI U ZAGVOZDU”/
SATIRIČKO KAZALIŠTE “KEREMPUH”

Dušan Kovačević: PROFESIONALAC ili Tužna komedija po Luki

Redatelj: Bogdan Diklić
Prilagodba teksta: Danko Ljuština
Scenograf: Vedran Mlikota
Kostimografkinja: Đurđa Janeš
Skladatelj: Arsen Dedić
Tonska kulisa: Mario Mirković
Asistentica produkcija: Nina Križan

Uloge:
Luka Laban, profesionalac – Danko Ljuština
Ja – Teodor Teja Kraj -Vedran Mlikota
Marta, sekretarica – Anica Kovačević
I jedan, sasvim normalan, Luđak – Goran Navojec/Siniša Ružić




Profesionalac

O predstavi
Autorski tim i ansambl


PROFESIONALAC – nesvakidašnja priča iz svakodnevnog života
Jednog dana, krajem sedamdesetih godina prošlog veka, nazvao me je jedan „zabrinuti čovek“ iz inostranstva, savetujući me šta bi trebalo da se radi u „novonastaloj političkoj situaciji“. Pričao je sat vremena, sve do trenutka kad mi je naš razgovor počeo da liči na razgovor u policijskoj stanici; on je nešto „savetovao“, a ja sam ga ubedjivao da to što priča nema nikakvog smisla, i da su mu „saveti“ nerealni, jer živi daleko, ne zna šta se stvarno događa …
Razgovor je završen mojim iznerviranim „povišenim tonom“; na kraju sam mu rekao, ako radi za nekoga, ako je razgovor snimljen, da mi ga pošalje u vidu stenograma, jer bi to bila „dobra drama“: greh bi bio da takav razgovor nestane u vazduhu.
Kad sam spustio slušalicu, poprilično iznerviran savetima „patriote“ iz daljine, pomislio sam : možda ova svađa nije bila uzalud, možda je ovo negde stvarno „pribeleženo“, i možda će mi taj snimak jednog dana poslužiti kao „gotov materijal“ za jednu „kamernu dramu“.
I, tako je taj neprijatan razgovor imao „prijatan“ kraj u vidu tragikomedije, „ Profesionalac“.
„Nikad se ne zna zašto je nešto dobro“.
Od premijere u Beogradu, u Zvezdara teatru, sa maestralnim Batom Stojkovićem i Bogdanom Diklićem, ova priča je izvedena u mnogim pozorištima širom sveta, od San Franciska, preko Njujorka do Moskve, od Londona do Teherana, od gradova na „kraju“, do gradova u „centru sveta“.
Priča o „profesionalcima“ i „amaterima“, o lovcu i vuku, ili, o vuku i ovci, večita je priča o lovu i lovini.
Tako je bilo, tako je danas, i tako će biti, jer ljudi vole da se love.
Kada me je moj viševekovni prijatelj, Bogdan Diklić, nazvao telefonom i rekao mi da su Vedran Mlikota i Danko Ljuština „zainteresovani da postave „Profesionalca“ u Zagrebu, u privatnoj produkciji, i, da bi on - sa iskustvom 420 predstava u ringu sa Batom Stojkovićem, „nešto malo, pripomogao“ - reč, reditelj, nikad nije izgovorio, bio sam prvo, naravno, obradovan činjenicom da ta priča i dalje živi i putuje, a, zatim, i sasvim siguran da bi buduća predstava mogla biti dobra, posle dva susreta i razgovora sa Vedranom i Dankom u Zvezdara teatru, u kafani, u tom mitskom prostoru pozorišnog sveta.
Što se tiče „teorije“, to smo brzo i lako savladali. A što se tiče „prakse“ - izvodjenja naše „teorije“ za stolom, to ćemo videti krajem ovog meseca.
Verujem da će predstava biti dobra, tačna i „žestoka“ onoliko koliko današnje vreme to „zaslužuje“.
A, zaslužujemo je poprilično.

Dušan Kovačević

Sabrana djela i nedjela
18 godina policajac Luka Laban bio je na slučaju profesora Teodora Kraja. S promjenom vlasti bačen je na ulicu jer se prerevno bavio gospodarskim kriminalom. I počeo je biti smetnja, kamen u cipelama.
Ova velika drama prožeta je preispitivanjem biti osnovnog ljudskog dostojanstva, a njezin je dijalog snažan u svojoj ogoljenosti i sveden na najbitnije (jer kad se spašava glava, ne rasipaju se riječi).
U razračunavanju Luke Labana osjeća se ritual, gotovo obredni proces koji nevjerojatno podsjeća na onaj starogrčkih tragedija. I dok su protagonisti na sceni, negdje u pozadini objesio se Martin muž, jedan luđak upravo sprema svoj napad, a pijanci prijeteći urlaju pjesme. Laban je žrtva vlastite sudbine. Njegova tragička krivnja rezultat je zablude, a tragički završetak konačna cijena koju mora platiti za vlastitu dosljednost. A plaća uvijek onim najvrednijim – svojim vlastitim životom.
Čvrsto se osjećaju aristotelovska jedinstva, no ipak je tretman vremena specifičan. Osim realnog vremena, autor otvara prostor onom emotivnom – vremenu naših sjećanja. U “profesionalcu” je upisana i jaka mitološka dimenzija. Još otkako je Kron svrgnuo Urana, svi sinovi svijeta rade isti posao. Postajući pred našim očima otac i sin, Luka i Tejo sukobljavaju se i razilaze. Odlaze jedan od drugog, od jednog vremena, od života. Sve se stapa u najintimnije i osobno, pretrpan kufer odzvanja u tišini koju probija jedino tipkanje. Kao kucanje sata, kao bilježenje nas.
Bilo bi pomalo pojednostavljeno reći da je ovaj komad kritika komunizma ili kapitalizma. On je mnogo širi i univerzalniji. Njega zanima čovjek, a tek onda čovjek kao kotačić mehanizma. U kojem i nema pravog sukoba jer mehanizam nije ugrožen ni u jednom trenutku pa se bitka seli u čovjeka, a često i krv u ruke.
Svi smo tako nekad samo odbačeni ljudi. Jer psećoj smjeni ni najvjerniji ne izmiču.
Dora Delbianco



DUŠAN KOVAČEVIĆ je rođen 12.srpnja 1948. godine u Mrđenovcu pored Šapca. Osnovnu školu je završio u Šapcu, a gimnaziju u Novom Sadu 1968.godine. Akademiju za pozorište, film, radio i televiziju je studirao u Beogradu; diplomirao je na odsjeku Dramaturgije 1973.godine. Od 1973.do 1978. godine radi kao dramaturg za Dramski program TV Beograd.
Između 1986.-1988. godine radi kao docent na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Od 1998.je direktor Zvezdara teatra u Beogradu. Listopada 2000. godine izabran je za dopisnog člana, a 2009. za redovnog člana SANU. U periodu 2005. i 2006. bio je ambasador Srbije i Crne gore, odnosno Srbije, u Portugalu. Oženjen je i ima sina i kćerku. Živi i radi kao profesionalni pisac u Beogradu.
Autor je drama: Maratonci trče počasni krug (1973), Radovan Treći ( 1973)., Sabirni centar(1982.), Balkanski špijun(1983.),Profesionalac (1990.) i mnogih drugih, a sve su igrane u teatrima diljem sveta i prevedene na brojne jezike.
Pisac je mnogobrojnih filmskih scenarija (izdvojimo tek neke) – Ko to tamo peva (1980., režija S. Šijan), Maratonci trče počasni krug( 1981., režija S.Šijan), Balkanski špijun (1984., režija D. Kovačević i B. Nikolić), Profesionalac (2003., režija D. Kovačević)…
Nagrađen je mnogim najprestižnijim nagradama i priznanjima u zemlji i inozemstvu (četiri Sterijine nagrade, Sterijina nagrada grada Vršca za najbolju komediju, dvije Nagrade Branko Ćopić, Nagrada Miloš Crnjanski, Nagrada Marin Držić, dvije Zlatne arene, dva Grand Prixa za scenarije filmova Balkanski špijun i Profesionalac na Filmskom festivalu u Montrealu; nominaciju za Profesionalca među 6 najboljih europskih scenarija za 2003. od strane Europske Filmske Akademije u Berlinu, Chaplinova nagrade za film Ko to tamo peva, Prva nagrade na TV festivalu u Cannesu, Zlatne palme na canneskom festivalu za Podzemlje-Underground, proglašenje filma Ko to tamo peva za najbolji film jugoslovenske kinematografije od 1945 do 1995. i brojne druge).
Profesionalac je izveden u 40 inozemnih kazališta pa i u prestižnom pariškom Theatre de la Villeu u siječnju 2004., u Nacionalnom Teatru Katalonije u Barceloni 2005. Preveden je na perzijski te doživio premijeru u Teheranu; igran je i u Argentini,Montrealu u Varšavi, u Bragi, u Portugalu, u Švicarskoj, u Istanbulu…


BOGDAN DIKLIĆ rođen je 1.8.1953. godine u Bjelovaru, gde završava osnovnu školu i gimnaziju. 1972. godine upisuje glumu na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu u klasi Ognjenke Milićević.
Od 1975. do 1995. godine bio je stalni član Narodnog pozorišta u Beogradu i igrao je u predstavama: Kaligula (Scipion), Rat i mir (Pjer Bezuhov), Kako vam drago (Oliver), Nevolje zbog pameti (Molčaljin), Gospođa ministarka (Pera Kalenić), Orestija (Egist), Tartif (Tartif, k.g), Pokondirena tikva (Ružičić)…
Od 1995. godine, član je JDP-a u Beogradu, gde igra u predstavama Beogradska trilogija (Dušan), Molijer, još jedan život (Buton), Italijanska noć (Alfons), Hamlet (Polonije), Brod za lutke (Tata meda), Na dnu (Glumac), Kandid (Panglos), a u Beogradskom dramskom pozorištu igrao u predstavi Pandorina kutija (Andrija).
U pozorištu Kult u Beogradu igrao je u predstavi Oximoron (Bayer).
U Zvezdara teatru ostvario je uloge u predstavama Profesionalac (Teodor Kraj), Poljubac žene pauk (Molina), Smešna strana muzike (Bubnjolog).
Bogdan Diklić kultno je ime regionalne kinematografije te je ostvario cijeli
niz značajnih uloga u…
FILMOVIMA:
Vojnikova ljubav (´76.), Miris poljskog cveća (´77.), Nacionalna klasa (´79.), Majstori, majstori (´80.), Maratonci trče počasni krug (´82.), Balkan ekspres (´83.), Čudo neviđeno (´84.), Kraj rata (´84.), O pokojniku sve najlepše (´84.), U raljama života (´84.), I to će proći (´85.), Jagode u grlu (´85.), Tajvanska kanasta (´85.), Za sreću je potrebno troje (´85.), Već viđeno (´87.), Braća po materi (´88.), Kako je propao rokenrol (´89.), Sabirni centar (´89.), Mi nismo anđeli (´92.), Tri karte za Holivud (´93.), Urnebesna tragedija (´95.), Bure Baruta (´98.), Lajanje na zvezde (´98.), Belo odelo (´99.), Točkovi (´99.), Apsolutnih sto (´01.), Ničija zemlja (´01.)…
TV SERIJAMA:
Grlom u jagode, Svetozar Marković, Brisani prostor , Otvorena vrata, Specijalna redakcija…
TV DRAMAMA I TV FILMOVIMA:
Pod istragom, Smrt pukovnika Kuzmanovića, Nevjeste dolaze, Bife Titanik…
Dobitnik je mnogobrojnih nagrada i priznanja za pozorišne i filmske uloge.
Živi i radi u Beogradu. Profesionalac je njegova prva kazališna režija.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt