________________________________

________________________________

Dafnis Prieto 'Proverb Trio' u Vip Clubu 14. siječnja 2012. (p)
press / VIP CLUB,Monday 09 January 2012

Dafnis Prieto “Proverb Trio”
Dafnis Prieto bubnjevi / Kokayi vokal / Jason Lindner klavijature

Njujorški suvremeni jazz projekt pod nazivom Proverb Trio, predvođen bubnjarom kubanskog podrijetla Dafnisom Prietom, nastupit će u Vip clubu u subotu, 14. siječnja, s početkom u 21 sat. Ulaznice za koncert mogu se kupiti u klubu po cijeni od 70 kn.

Proverb Trio uspješno stapa afro-kubanske ritmove i suvremeni jazz, a rezultat tog spoja donosi pravi spektar stilskih raznolikosti i daje potpuno novu energiju latino jazzu. Ekstatična i inteligentna glazba, složene kompozicijske strukture, ritmički avanturističke skladbe i sjajne tehničke vještine samo su neki od razloga zašto ne biste trebali propustiti ovaj koncert.

Začeci Proverb Trija sežu osam godina unazad, u 2004. godinu, kada su na Saalfelden Jazz Festivalu u Austriji prvi put zajedno nastupili Dafnis Prieto - bubnjar i skladatelj kubanskog podrijetla i Kokayi - pjesnik i vokalni umjetnik iz Washingtona. Snažna glazbena povezanost koja se osjećala između ova dva umjetnika inspirirala ih je da kao duo nastave održavati koncerte po New Yorku i diljem Europe. Nakon što im se pridružuje klavirist Jason Lindner, počinju nastupati pod nazivom Proverb Trio. Svoj prvi koncert održali su 2009. u muzeju Whitney u New Yorku, nakon čega su uslijedili nastupi po njujorškim klubovima i turneja po zapadnoj obali.

Improvizirana interakcija Prietovog virtuoznog i dinamičnog bubnjanja, Kokayievog repanja i pjevanja te Lindnerove harmonične sofisticiranosti i smionog istraživanja zvuka uvijek daje zanimljive rezultate. Upravo zato jer ovaj sastav stvara uspješne kompozicijske strukture na samom mjestu izvođenja, glazba koju izvode puna je iznenađenja i svaki put preuzima novi, drugačiji oblik, ujedno zadržavajući prepoznatljiv karakter i duh Proverb Trija.

(Photo: Dafnis Prieto "Proverb Trio")

Dolazak Dafnisa Prieta u NYC New York Times je usporedio s udarcem asteroida u grad. I uistinu, u kratko vrijeme su Prietove revolucionarne bubnjarske tehnike ostavile snažan dojam te utjecale na lokalnu, ali i međunarodnu latino i jazz scenu. Školovao se na National School of Music u Havani, gdje je dobio klasično obrazovanje, dok se izvan akademije više bavio jazzom, world i afro-kubanskom glazbom. Sa 16 godina odlazi na svoju prvu turneju po Europi i Latinskoj Americi s Carlosom Mazom i Ramonom Valleom, a kasnije i s grupom Columna B. Godine 1999. preselio se u New York gdje nastavlja glazbenu karijeru svirajući u sastavima koje su vodili Henry Threadgill, Steve Coleman, Eddie Palmieri, Chico and Arturo O'Farrill, Dave Samuels & The Caribbean Jazz Project, Jane Bunnett, D.D. Jackson, Edward Simon, Michel Camilo, Chucho Valdez, Claudia Acuña, Roy Hargrove i drugi. Uz to, skladao je glazbu za film, ples, komorne ansamble, kao i za svoje sastave s kojima je dosad izdao ukupno četiri albuma: “About The Monks” (2005.), “Absolute Quintet” (2006.), “Taking The Soul for a Walk” (2008.) i “Si o Si Quartet Live at Jazz Standard” (2009.). Također je skladao naslovnu pjesmu za Grammyjem nagrađeni album Artura O'Farrilla & The Afro-Latin Jazz Orchestra - "Song for Chico". Dobitnik je mnogobojnih stipendija, priznanja i nagrada, uključujući i ovogodišnju MacArthur Foundation "Genius Grant" te nominaciju za Grammyja u kategoriji Best Latin Jazz Album i nominaciju za Latin Grammy nagradu u kategoriji Best New Artist.Također, aktivno djeluje i kao pedagog, predajući na njujorškom sveučilištu te održavajući master tečajeve i radionice.

Kokayi (Carl Walker) je pjevač, MC, kompozitor, producent i pedagog. Ime Kokayi uzima iz Svahilija, a znači “pozvati ljude”. Glazbeno je samodostatan i svestran, zna svirati više instrumenata, sam stvara svoju glazbu i piše tekstove pjesama… Radi paralelno na nekoliko projekata - Proverb Trio, electro-pop duo Dastardly (s DJ-em i producentom Sharkeyom) i afro-punk sastav The Caesarz. Njegov četvrti album Robots & Dinosaurs izašao je 2010.

Jasona Lindera je Chick Corea prozvao glazbenim svemirom. On je jedinstvena sila na današnjoj progresivnoj globalnoj glazbenoj sceni, a vodi čak tri različita sastava: elektro-groove bend Now Vs. Now, 11-eročlani žičani i puhački ansambl Breeding Ground te Jason Lindner Big Band. Radio je kao glazbeni direktor za Lauryn Hill i Claudiju Acuñu, a surađivao je s Meshell Ndegeocello. Jason je prepoznatljiv po načinu na koji razvija vlastiti glazbeni izričaj, zadržavajući čvrsta uvjerenja i ne ograničavajući se s određenim žanrovima.

Program Vip cluba

Nakon više od dvije godine trajanja radova, na atraktivnoj lokaciji u podrumu Gradske kavane na glavnom Trgu, otvoren je novi Vip club. Na samom početku kreće s dvije vrste programa - u večernjim satima, od 20 do 23 sata, na rasporedu je koncertni program, dok nakon 23 sata kreće noćni, klupski program. Pet dana u tjednu, od utorka do subote, na večernjem programu kluba naći će se koncerti različitih glazbenih stilova, od jazza, fada i klasične glazbe do rock, indie, alternativne i elektronske glazbe, a noć za noć redat će se klupski programi DJ-a i njihovih gostiju. Osmišljen kao mjesto održavanja različitih vrsta događanja, Vip club će kontinuirano predstavljanti široki spektar kulturnih i zabavnih programskih sadržaja. Iako mu se koncept prvenstveno bazira na koncertima i clubbingu, klub će se u budućnosti posvetiti i kulturnim događanjima kao što su promocije, predavanja i manje kazališne predstave te će zaživjeti i preko dana u formi caffe bara, čime zagrebačka društvena i kulturna scena dobiva novo mjesto, ne samo večernjeg i noćnog, već i dnevnog okupljanja.

Službena web stranica:http://www.dafnisonmusic.com
Službena myspace stranica:http://www.myspace.com/dafnisprieto
Službeni youtube kanal:http://www.youtube.com/user/dafnison