________________________________

________________________________

Svečana premijera igranog filma '7seX7' Irene Škorić (p)
press / ,Monday 09 January 2012

'7seX7' Irene Škorić od 12. siječnja u hrvatskim kinima

Kontroverzni dugometražni debi uspješne mlade redateljice i scenaristice Irene Škorić, prva hrvatska erotska drama 7seX7 , od 12. će siječnja „grijati“ gledatelje u svim kinima diljem Lijepe naše, kada kreće u redovitu kino-distribuciju. Film je zbog vruće tematike, s redateljskim potpisom jedne žene koja sa svojih prelijepih protagonistica u suptilnoj igri erosa skida krpicu po krpicu - podigao dosta medijske prašine i osvojio simpatije mnogobrojne publike.

U filmu je okupila impresivnu plejadu hrvatskih glumaca mlađe generacije, pa su sedam parova i poneku tres kombinaciju (lepeza uzbudljivih odnosa seže od pet muško-ženska para, zatim muško-muškog, pa sve do nedoljivog žensko-ženskog s muškim pojačanjem) utjelovili Jelena Perčin, Csilla Barath Bastaić, Robert Kurbaša, Ana Majhenić, Ivan Glowatzky, Frano Mašković, Marinko Leš, Kristijan Ugrina, Asim Ugljen, Petra Težak, Mia Biondić, Ivan Đuričić, Sara Stanić, Jure Radnić, beogradska glumica Jelena Jokić, i kao guest star - Mario Kovač.

U uredu su potpuni stranci, a u prodavaonici starih ploča češka im 'besjeda' sprema iznenađenje. Muškarac kao rođendanski dar umjesto vibratora, pod svilenim plahtama ostavljen na milost i nemilost dviju žena u opsesivnoj vezi. Krpelj je kriv za sve - očekivala je doručak na travi, a pod kožu joj se uvukao jedan gljivar. Dok sniva svoj erotski san o Emmanuelle, na krovu ga na koljena baca femme fatale iz susjedstva. Tečaj 'Kako postati gay u pola sata' i upecati ulogu života. Sve za umjetnost; nekad su bili par, sada je ona glumica zvjezdanog sjaja, a on tek rob svoje požude - isprepletene su niti radnje prvog hrvatskog dugometražnog erotskog filma.

Sedam erotskih novela u jednom kadru, čvrsto su strukturirane priče, po Aristotelovom načelu jedinstva vremena, mjesta i radnje, s obratom na svršetku. Pet muško ženskih parova, i po jedan žensko - ženski i muško - muški, u svojevrsnom modernom filmskom "Decameronu". Govor erotskog je govor posrednog, stoga ni u jednoj priči nije riječ o seksu, već o krokijima zanimljivih ljudskih odnosa koji posreduju erotski naboj.

Te su filmske pripovijesti vragolaste, duhovite, i gorke u isti tren. One svojom strukturom, stilom i filmskim izrazom, ne čine mozaik, već jedinstvenu filmsku cjelinu, što skladno prati „one-take“ kamera snimatelja i direktora fotografije Darka Heriča, gosta iz susjedne Slovenije, a glazbene su dionice povjerene istaknutom hrvatskom skladatelju Berislavu Šipušu koji ih je prožeo pulsirajućom erotikom i mistikom.
Ovaj ''erotski filmski Decameron'' jedinstvena je filmska simfonija od 7 stavaka, film o obnavljanju života kroz ispunjenje žudnje, film stanovite renesansne radosti i razuzdanosti.

Film će se osim u hrvatskim kinima, od 12.1. prikazivati i u Sarajevu.

Kupnjom ulaznice dat ćete „pet“ novom hrvatskom filmu i provjeriti možete li, kad je erotika u zraku, u 87 minuta ni manje ni više nego - sedam puta.

Prvijenac 7 seX 7 doista pokazuje ono što od debitanta očekujemo – duh, žar, entuzijazam, energiju, iskričavost, hrabrost, pa čak i drskost mladog čovjeka koji želi pokazati što zna i može. Irena Škorić pokazala je hvalevrijednu maštovitost i razigranost u efektnom i neusiljenom variranju osnovnog modela, vrsno je ovladala nimalo jednostavnom vještinom (smislenog) dugog kadra (snimatelj Darko Herič), predstavila se kao vješta scenaristica, osobito u osmišljavanju ironijski humorističnih dijaloga i situacija koje intrigantno spajaju vedrinu i crnohumornost te kao redateljica sposobna odgovarajućim omjerom stilizacije i uvjerljivosti odrediti pravu intonaciju.
(Janko Heidl, FILMOVI.hr)

Irena Škorić je četvrti debitant(ica) u Puli, a iza sebe ima titulu najnagrađivanijeg hrvatskog autora u svijetu. Ispekla je zanat na kratkom, a onda je oprobala dugi metar. Nije ovo seksizam, ali traži uvod u njen zanimljiv seks u jednom kadru. “7seX7” varira od humorne drame do erotske fantastike. Najvažnije je to što je jedna mlada i lijepa žena uzela stvar u svoje ruke (scenarij, režija, produkcija, scenografija, kostimografija) i bez kompleksa razodjenula hrvatski, čak i malo srbijanski puritanizam i tako otvorila vrata toliko poželjnoj suptilnoj erotici koja oplemenjuje, a ne stvara i prikazuje parove kao podbuhle spodobe koji vide samo “u se, na se i poda se”.
(Mate Ćurić, Novi list , Glas Istre)

Perspektivnost Irene Škorić, i kao scenaristice i kao redateljice, i više je nego jasna. Treba joj pritom odati i posebno priznanje što se uopće uhvatila ukoštac s erotskim pričama u zemlji u kojoj je to još tema rezervirana za muškarce i u kojoj (unatoč časnim iznimkama) žensko tijelo najčešće služi kako bi muškarac njime pomeo pod ili postelju. Upravo u tom dijelu priče film donosi kopernikanski obrat, jer to je ženska priča (unatoč tome što je jedna od njih posvećena muškoj gay ljubavi) u kojoj su žene zapravo seksualni predatori. Druga velika prednost načina na koji radi Irena Škorić njezino je pisanje. Nakon potpuno neživih rečenica koje izgovaraju junaci domaćih filmova, dobili smo scenaristicu koja ne komplicira već piše onako kako njezina generacija živi.
Ipak, osim scenaristici i redateljici filma, bitan iskorak treba priznati i mladim glumcima (pogotovu glumicama) koji se pojavljuju u filmu. Na njihovim leđima (ili bolje rečeno golim tijelima) počiva film koji o erotici u današnjem svijetu mladih progovara na način kakav u našem filmu još nije viđen. Lako je predvidjeti i to da će mlade glumačke zvijezde u erotskom klinču publiku privući u kina.
(Bojana Radović, Večernji list)

Svakako najkontroverznijim naslovom u konkurenciji predstavila se Irena Škorić, autorica niza nagrađivanih kratkih filmova i dokumentaraca. Njezin '7 seX 7' svojevrsni je omnibus od sedam erotičnih priča što u sjećanje neizbježno priziva slavni 'Decameron'. Svi su filmovi snimljeni u jednom kadru, stilski su na tragu 'cinema veritea' i 'Dogme', a Škorić ih je osim erotikom nakrcala i brojnim filozofskim, filmskim, glazbenim i društvenim referencama.
(Ivan Žaknić, Hrvatski Radio, t-portal)

Prilično efektno uobličene priče (svaka u jednom kadru), s naglaskom na izražajnom dizajnu. Erotizam se kreće u rasponu od suptilnog do raznih varijanti humornog i za hrvatske konzervativne prilike prilično je smion, o čemu svjedoči i scena gej ljubljenja koja je u Areni izazvala negodovanje publike. Činjenica je da nikad prije u hrvatskom filmu nije bilo muško-muškog ljubljenja s jezicima, a teško bi se prisjetili i biseksualne orgije u troje koja u središtu ima lezbijski odnos.
(Damir Radić, Novosti, samostalni srpski tjednik)

7seX7 – službena stranica: http://www.7sex7film.com/
Irena Škorić - službena stranica: http://www.irenaskoric.com/