najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

FILM: MUŠKARCI KOJI MRZE ŽENE, drama by Robert Tabula
Robert Tabula,Wednesday 04 January 2012

The girl with the dragon tatoo, Columbia, 2011.
Trajanje: 158 min.
Format:2.35:1 Color: Color
Zvuk:Dolby Digital | DTS | SDDS
Redatelj: David Fincher
Glume: Daniel Craig, Rooney Mara, Christopher Plummer, Stellan Skarsgard, Robin Wright, Steven Berkoff, Goran Višnjić
Muškarci koji mrze žene - IMDb

Prema popularnoj knjizi Stiega Larssona, prvom dijelu internacionalno popularne trilogije Millenium, snimljen je američki film, i to samo dvije godine nakon švedskog originala. Obzirom da je u hrvatskim kinima švedski film prošao gotovo neprimjećeno, ova verzija bi mogla doprijeti do šire publike koja vjerojatno nije bila toliko upoznata sa knjigom kada je stigao originalni film, a da ne spominjemo da je oglašavanje o samome filmu bilo nepostojeće. Što u biti i nije toliko važno za gledanje ovoga ostvarenja. Nisam pogledao švedski original, ali ne vjerujem da sam zbog toga ostao zakinut jer se američke verzije prihvatio David Fincher koji na području tmurnih i teških trilera cvjeta kao redatelj. Kao i kod svih drugih krimi trilera, ono što najviše drži vodu i što uostalom i vodi sve slične priče je glavni lik/likovi koji istražuju ubojstva ili zadane misterije. Što je kod ove knjige i filma odlično odrađeno. Radi se o intrigantnom partnerstvu između dvoje ljudi koji nemaju nikakve veze sa policijom ili bilo kakvim inačicama sličnih tjeratelja pravde.



Kada osramoćeni novinar Mikael Blomkvist (Craig) izgubi svu svoju ušteđevinu i novinarski integritet zbog objavljivanja priče o tajkunu sa sumnjivim zaleđem, povlači se iz novinarstva. U isto vrijeme ga istražuje stari industrijalac Henrik Vanger (Plummer) koji ga odlučuje angažirati za posljednji pokušaj da razriješi obiteljsku tajnu staru 40 godina. Tada je nestala njegova nećakinja Harriet, djevojka koju je obožavao i koja se u obitelji punoj izopačenih i blaziranih likova isticala sa pameću i dobrotom. Vanger je uvjeren da ju je ubio netko iz obitelji koju ocrtava sa najgorim mogućim epitetima, nesvjestan do koje razine izopačenosti su stigli neki od njih. Paralelno sa Mikaelovim istragom pratimo i Lisbeth Salander (Mara) koja se kao književni i filmski lik ističe u svakom pogledu. Njezina pojava se lako mogla pretvoriti u jednodimenzionalni alat, ali zapravo uspijeva kao najživotniji i najrealiziraniji lik. Iznimne hackerske sposobnosti joj omogućuju posao u istražiteljskoj firmi za koju obavlja posao kada njoj to odgovara i kada ju zaintigrira subjekt. Puna piercinga, malo zanimljivije frizure i odjeće, gledana kroz prizmu drugih likova daleko je najpodcijenjenija osoba u cijeloj priči, bez obzira što se radi o najpametnijoj osobi u gotovo bilo kojem društvu. Veliko klupko kompleksa i rana iz djetinjstva otuđuju ju od dubljeg ljudskog kontakta, a svoj oprez i asocijalnost nosi poput određenog štita i osiguranja od dodatnih problema. Iz nekog razloga Lisbeth nadilazi sklop svojih čudnih spojeva te uspijeva i funkcionira kao jedan od pamtljivijih književnih/filmskih likova u recentijoj prošlosti.



Njezina putanja do otoka na kojem Mikael istražuje Hariettinu sudbinu ima puno teže posljedice za njezino fizičko i psihičko zdravlje. Zbog teške bolesti svojeg skrbnika vraća se u birokratski žrvanj švedskog socijalnog aparata u kojem ju bolesni socijalni radnik brutalno siluje. Lisbeth ne ostaje dužna i izvršava svoju osvetu sa posebnom silinom i uvjerljivošću koja slama izrazito odurnog i ljigavog nasilnika. Mikael je s druge strane zapravo puno zatvorenije osoba od Lisbeth. Od interakcije sa vlastitom kćerkom, preko interakcije sa ljubavnicom, sve što bi trebalo pokazivati o kakvoj osobi se zapravo radi ostaje zaključano iza njegove stvarne strasti, istraživačkog posla. Craig je dovoljno ranjiv da bi ga učinio stvarnim, ali malo toga se otkriva kod njegovog lika. Kada se konačno spoje Mikael i Lisbeth, istraga o Harriet postaje sve zanimljivija i konkretnija. Novi tragovi, koliko god bili beznačajni i naizgled neupotrebljivi, postaju pokretači radnje. Lisbeth i Mikael uspješno rade kao tim, ne postavljajući se u bilo kakav oblik sukoba koji je prečesto spona koja povezuje naizgled nepovezive likove. Indicije o potencijalnom serijskom ubojici, mračnim obiteljskim tajnama, i izopačenom vrhu švedske elite nude pogled u društvo koje se može preslikati u svaki djelić ovoga svijeta. Ono što je ponekad iritantno i prenaglašeno u Larssonovom romanu je sveopća prisutnost sadizma i pokvarenosti. Izuzev rijetkih iznimki, muškarci doista mrze žene u Švedskoj. S druge strane upravo ta koncetracija zla i kriminala ističe probleme koji se skrivaju i iza najispoliranije površine. I u društvu koje se inače ističe kao primjer idile i gotovo savršene ustrojenosti.



Fincher je na svojem terenu u Larssonovom svijetu, a radnja, unatoč propustima književnog predloška (Blomkvist je nedorečen i gotovo u potpunosti pasivan u odnosima sa ljudima s kojima dijeli svoju intimu, određeni podzapleti nisu pretjerano uvjerljivi i potrebni, itd.) uspijeva osvježiti krim/triler žanr baš zato što se radi o rukopisu koji ne sadrži uvriježene leit motive i klišeje. Fincherov (uspješno obavljeni) posao je važniji upravo zbog toga što se on nalazi na poznatom području, a film nije u ni u kojem slučaju dosadno napravljena priča sa lakim i jednostavnim rješenjima. Vizualno impresivno djelo, tehnički gotovo savršeno, uz pratnju odličnog soundtracka i nekih nepotrebnih dijelova koji na momente usporuju radnju, nudi izvrsne segmente ispunjene napetošću koja nikada ne pada na neplodno tlo (iako sam pročitao knjigu). Fincher uspijeva nadograditi priču kroz vizualne bravure, interakcije među likovima, te izglađivanja nekih neravnina samoga romana. Narativno jasno i uzbudljivo djelo ima svojih nesavršenosti, ali to savršeno pristaje tematici priče.

Neke nezgrapnosti, poput posljednjih 15-ak minuta, djeluju antiklimaktično, a dok se u knjizi takve tranzicije lakše podnose, ovdje ipak odnose dio oštrine. Pravi užitak u cijelom ostvarenju pruža Rooney Mara koja je Lisbeth Salander pretočila u divno sročeni filmski lik koji bruji sa potencijalom. U njezinom slučaju, filmska ekranizacija i druga dva romana iz trilogije bi bila puni pogodak i vjerojatno bi ju učvrstila u kanone najzanimljivijih filmskih likova. Nakon tri knjige i tri švedska filma, američka verzija ne djeluje nepotrebno niti izvan elementa. U ovome slučaju holivudska reciklaža nije podbacila niti bi se uopće to trebalo tako nazivati. Filmske ekranizacije knjiga gotovo nikada ne ostaju na samo jednoj verziji, što samo potvrđuje (i u ovome slučaju nagrađuje) zanimljivost književnog predloška.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt