najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

FILM: NEMOGUĆA MISIJA – PROTOKOL DUH (IMAX), akcija by Tihoni Brčić
Tihoni Brčić,Wednesday 14 December 2011

Mission: Impossible - Ghost Protocol, Paramount Pictures, 2011.
Trajanje: 133 min.
Format: 1,44:1
Zvuk: Dolby Digital | SDDS | DTS (as Datasat Digital Sound)
Redatelj: Brad Bird
Glume: Tom Cruise, Paula Patton, Simon Pegg, Jeremy Renner, Michael Nyqvist, Vladimir Mashkov, Samuli Edelmann, Ivan Shvedoff, Anil Kapoor, Léa Seydoux, Josh Holloway, Miraj Grbic, Ilia Volok, Goran Navojec, Pavel Bezdek
Nemoguća misija: Protokol Duh - IMDb

Mission: Impossible - Ghost Protocol (IMAX) /Akcija by Tihoni Brčić



Svaki film u serijalu “Mission: Impossible” stilski je odraz redatelja koji ga je režirao (Brian DePalma, John Woo, J. J. Abrams), a sada je to slučaj i s nekonvencionalnim izborom Brad Birda. Radi se o dobitniku dva Oscara za izvrsne Pixarove animirane filmove “Ratatouille” i “The Incredibles”. “Mission: Impossible - Ghost Protocol” prvi mu je igrani film i po strukturi, tempu i režiji podsjeća na “The Incredibles”.

Najbitnija stvar za koju se Bird izborio svakako je snimanje filma visoko rezolucijskim IMAX kamerama. S time je ušao u povijest kao treći dugometražni igrani film koji je sniman u IMAX-u čija su rezolucija, razlučivost, kontrast i oštrina neusporediva s bilo kojim drugim filmskim formatom koji postoji. Naš IMAX u Zagrebu srednje je veličine, no još uvijek je impresivan u odnosu na bilo koje drugo kino u zemlji i šire. Svakako je IMAX jedino kino u kojem se “Mission: Impossible - Ghost Protocol” može i treba doživjeti. Inače, film se u SAD prvi tjedan ekskluzivno otvara samo u IMAX-u kako bi prvi gledatelji dobili najbolji dojam. Začudo, izvrstan dojam ostavio je na kritičare u SAD koji ga hvale kao najboljeg u seriji i zanimljivo bi bilo znati koliku ulogu je imao IMAX u tome.



I po četvrti put Tom Cruise se, kao agent IMF-a Ethan Hunt, upušta u nemoguće akcijske situacije, koje će jednim gledateljima oduzimati dah a drugima kolutanje očima. U svakom slučaju, nevjerojatne situacije i načini na koje se rješavaju čak s dozom ironije komentiraju sami likovi kroz film, baš kao i John McClane u “Die Hard 2”. Čak se zbijaju šale kroz cijeli film o famoznim maskama za lice koje su prva tri nastavka scenaristički iscrpili do kraja, no da li zaista i jesu? Uz autoreferencijalnost i dosljednost ikonografiji, film je i klasični hommage James Bondu (glavni negativac želi uništiti svijet). Iako je IMF raspušten pod implikacijom terorizma, agent Hunt na svoju ruku pokušava spasiti svijet uz pomoć inventivnih tehničkih pomagala i šačice kolega agenata. Jednog agenta glumi Jeremy Renner (briljirao je u “The Hurt Locker”), čiji lik je zamišljen da zamijeni Cruisea kao nositelja daljnjih nastavaka. Svih 133 minute filma konzistentno su nabijene akcijskim prizorima od kojih je najatraktivniji vrtoglava sekvenca penjanja po Burj Khalifi, najvećem neboderu na svijetu. Zahvaljujući snimkama u IMAX-u ta scena je kod nekih gledatelja čak izaziva pravu vrtoglavicu! Kako je zaista penjati se po skoro kilometar visokoj zgradi uz konstrukcijske radnike to još samo zna Cruise. Naime, na negodovanje osiguravajućeg društva, on je osobno kao i u prijašnjim nastavcima sam obavio po život opasne kaskaderske scene (mrtvi ste ako padnete sa 6 kata, pogotovo sa 160-og!).



Radnja filma se odvija na nizu šarolikih lokacija od Moskve do San Francisca, a što je nama izuzetno zanimljivo je spominjanje Hrvatske desetak puta u kontekstu bliske prošlosti glavnog lika agenta Hunta i njegove supruge u čemu leži motivacija likova. Ministarstvo turizma RH dakako nije iskoristilo ovu jedinstvenu priliku za globalnu promociju (što redovno čini niz drugih zemalja). Nadamo se da barem Gorana Navojeca, koji se nakratko pojavljuje na početku filma, očekuje globalna filmska karijera. Rade Šerbedžije koji je dao svoj danak u “Mission: Impossible II” pokazao je da to nije nemoguća misija.


NAPOMENA O IMAX-U I IGRANIM FILMOVIMA:


IMAX pruža najkvalitetniju tehničku razinu snimanja i prezentiranja filmova na svijetu. Za usporedbu, kopija 35mm filma koji se vrti u kinima ima rezoluciju od 2000 linija po vertikali (za omjer formata 1.85:1), no razlučivo je oko 850. IMAX-ov 70mm format ima oko 8700 linija po vertikali (za omjer formata 1.36:1), no razlučivo je oko 4500. Ta razlučivost se odnosi i na naš IMAX iako ne koristi jedan filmski već 2 digitalna projektora (radi boljeg kontrasta, svjetline i saturacije boja).

Nažalost, igrani filmovi ne snimaju se sa 70mm IMAX kamerama radi visoke cijene IMAX filma i nepraktičnosti teških i velikih IMAX kamera. Stoga je do sada djelomično snimljeno samo 3 filma: “The Dark Knight”, “Transformers: Revenge of the Fallen” i “Mission: Impossible - Ghost Protocol”, a uskoro dolaze još “The Dark Knight Rises” i “Flying Tigers”. Obično se snimi oko pola sata materijala, odnosno kompletne akcijske sekvence, te panoramske snimke gradova i sl. koje su kao individualni kadrovi izmiješani kroz film. Uz veliki skok u kontrastu i razlučivosti (primjerice, slika je toliko velika i oštra da se vidi svaka pora na ljudskom licu), skok u IMAX format vidljiv je i po promjeni omjera filmskog formata (IMAX ispunjava cijelo platno a ostatak filma ima crne rubove gore i dolje).

Većina dugometražnih filmova koji se puštaju u IMAX-u prošli su posebni tretman remasteriranja i poboljšanja slike (tzv. DMR), te izradu posebnog IMAX audio miksa za optimalno prikazivanje u 70mm i digitalnim IMAX kinima. Rezultat je neusporedivo kvalitetniji filmski doživljaj nego u običnim kinima. Rijedak je slučaj da se obični nižerezolucijski filmovi bez DMR tretmana puste u IMAX kinima radi efekta velikog platna i većeg financijskog učinka, što je kod nas bio slučaj sa “Twilight: Breaking Dawn, Part 1”.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt