najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Izvađeni iz gomile: Neocekivani susreti II: Otvoreni seminar i promocija knjige (p)
press / ,Friday 18 November 2011



Izvađeni iz gomile: Neocekivani susreti II
Otvoreni seminar i promocija knjige
Subota, 19. studenog 2011., 12.00 – 15.30 

Galerija Miroslav Kraljevic, Subiceva 29, Zagreb
Seminar:
Komparativni konceptualizmi: istrazivacke metodologije i interpretacije

Sudionice:
Klara Kemp-Welch, Luiza Nader, Sarah Wilson 

Uredila: Klara Kemp-Welch
Organizator: DeLVe – Institut za trajanje, mjesto i varijable
Seminar Neočekivani susreti II kojega uredjuje Klara Kemp-Welch okuplja izbor komparativnih metodologija pristupanja internacionalnim konceptualizmima: teoriju afekta putem koje se razumijeva odgovor madjarskih i poljskih umjetnika na invaziju Cehoslovacke od strane vojnih snaga Varsavskog pakta 1968; istrazivanje paralelnih materijala kako bi se doveo u pitanje narativ o ekskluzivitetu Moskovskog konceptualizma i njegovih mitova o nastanku; pojam ‘prestrukturiranja drustvenog’ u istocno-europskoj umjetnosti prije 1989.



Luiza Nader
Subjekti afekta: Umjetnost, povijest i prijevod afekta nakon 1945.
Istraživanje Luize Nader ispituje odabrane povijesno-umjetničke fenomene nakon 1945. postavljajući u središte pojam afekta i poziciju umjetničkog subjekta kao promatrača političkih, socioloških i povijesnih događanja/graničnih iskustava. Nader nastoji konstruirati teoriju utemeljenu na empirijskim činjenicama kao što su umjetnička djela, tekstovi umjetnika, arhivski dokumenti, intervjui, itd, koji također služe kako bi se reartikulirala uloga, funkcija i mehanizmi afekta u umjetnosti i njenom društveno-političkom okviru. Interesiraju je radovi koji afekt promatraju kao sadržaj i temu, jednako kao i konstelacije afekata koje se generiraju i prenose kroz umjetničke radove. U fokusu su specifični afekti: krivnja, sram, tuga (melankolija i žalovanje), bijes, ljubav, empatija, ravnodušnost/otupjelost, te njihova historijska i politička dimenzija. Nader provodi komparativno istraživanje američke, centralno-europske i poljske umjetničke produkcije koja je nastala kao refleksija određenih graničnih iskustava kao što su mađarska revolucija 1956., socijalistički realizam u zemljama centralno-istočne Europe, antisemitističke propagande u Poljskoj 1968., okupacije Čehoslovačke 1968., pojave i represije pokreta Solidarnost u Poljskoj, kraha Komunizma 1989.
Kakvi su procesi prevođenja afekta kroz umjetnička djela? Kako umjetnost zgusnutu memoriju/historiju izvodi kroz afekt, i kakva je memorija/historija koja se izvodi? Koji se afekti mogu iščitati kao katalizatori za kritičko preispitivanje umjetnosti i povijesti?
Na predavanju će kao primjer ovakve analize biti sagledana veza političkih događanja 1968. i bala „Oproštaj s proljećem“, koji je održan u Zalesieju, a organizirao ga je krug poljskih avangardnih umjetnika i kritičara povezanih s djelovanjem Galerije Foksal u Varšavi (lipanj, 1968.) i rada mađarskog umjetnika Tamasa Szentjobyija „Čehoslovački radio 1968.“ (1969.). Interpretacija pritom uključuje refleksiju na odnos prema patnjama drugih koje ove umjetničke intervencije aktiviraju: empatiju i njenu fragilnost, sućut i ravnodušnost. (L.N.)
Dr. Luiza Nader (r. 1976) je povjesničarka umjetnosti, asistentica na Institutu za povijest umjetnosti Sveučilišta u Varšavi. Bavi se avangardnom i neoavangardnom umjetnošću (s posebnim fokusom na umjetnost središnje Europe), pitanjima sjećanja, traume, i odnosa između povijesnih narativa i iskustva psihoanalize. Njezina recentna istraživanja usredotočuju se na poziciju umjetničkog subjekta u središnjoj Europi nakon 1945. iz perspektive teorije afekta. Dobitnica Fulbrajtove stipendije (2005.), autorica je knjige Konceptualna umjetnost u Poljskoj (Varšava, 2009.). Živi u Varšavi.


Sarah Wilson
Izuzetni slučaj moskovskog konceptualizma: suspenzijanevjerice
Što ako sagledamo Roberta Morrisa u odnosu na Andreia Monastyrskog, Daniela Spoerrija u odnosu na Ilyu Kabakova, Lucia Fantia u odnosu na Erica Bulatova – ili konkretnu poeziju Carla Andrea u odnosu na Dimitrija Prigova? ‚Moskovski konceptualizam’ i dalje se tretira kao ‚izuzetan’: izvan je komparativnih praksi povijesti umjetnosti, izvan njujorških parametara umjetnosti nakon 1900., te općenito izvan kurikuluma povijesti umjetnosti, bez obzira radi li se o radovima stvorenim prije ili nakon emigracije.
Teoretski model koji koristim kao paralelu i koji svoje izvorište ima u Francuskoj, je model ‚kulturne iznimke’ (l’exception culturelle francaise) razvija se u dva smjera. Specifična kulturna ‚razlika’ se autonomno proglašava; međutim, ova je deklaracija simptom samo-definicije kao sekundarne u odnosu na dominantne diskurse/političke sisteme (u francuskom i sovjetskom slučaju to se odnosi na Ameriku i dominantne anglo-američke avangarde). ‚Kulturna iznimka’ pretpostavlja ekskluzivnost – strah od kontaminacije. Iz oslabljene pozicije onih ‚koji dolaze nakon’, tvrdim da tekstovi poput ‚Komunističkog postskripta’ Borisa Groysa (2009.) – koji se obraća današnjoj publici – stvaraju provokativnu filozofiju koja djeluje kao ‚sito povijesti’. Groys pretvara otpatke i svakodnevicu sovjetskog svijeta umjetnosti 70-ih i 80-ih u čisti konceptualni izazov: zastoj u snijegu. Klasičnoj opoziciji vina naspram Coca-Cole (koja je tako banalna i sugestivna), možemo dodati treći pojam: votku – žareću tekućinu koja zagrijava tijelo na snijegu, izaziva metafizičke vizije, uklanja bol.
Slijedeći Groysove tekstove, uključujući i filozofski okvir iza konceptualne umjetnosti, pojam engleskog romantičarskog pjesnika Samuela Taylora Coleridgea ‚svjesna suspenzija nevjerice’ ukazuje se kao relevantan. Groys naglašava ‚Sveto svjetlo’, ‚mistično iskustvo’, i ‚liričnu’ i ‚humanu’ kvalitetu ove umjetnosti u svom ključnom tekstu ‚Moskovski romantični konceptualizam’, A-YA, 1979.). Moramo se složiti s njim da nijedan čin empatije, nijedan imaginativni projekt, nije u stanju omogućiti gledatelju ili istraživaču danas da dijele tu izgubljenu, mističnu, sovjetsku/antisovjetsku viziju; štoviše, kontinuirano nas diskvalificira jezik. Sada, kada svijet prije perestrojke tone a dijalog zapadnjačkog komunizma s Moskvom je ukinut, modificirane povijesti moskovskog konceptualizma pišu se na engleskom ili njemačkom, a ne na ruskom. Čak i ruski suvremeni istraživači suočeni su s izazovom izgubljenog sovjetskog poimanja stvari – a pretpostavljam da njihove konstrukcije ‚zapada’ brišu zapadnjačku staljinističku umjetnost (ili razliku između pragmatičnog racionalizma američke konceptualne umjetnosti i europske prakse koja se može dovesti u vezu s katoličanstvom.) Možemo li vjerovati, retrospektivno, u sovjetsku ‚totalnu lingvistifikaciju društva’, supersilu koja proizvodi gradove, vojske, rakete bez ‚tržišta’ – ili umjetnost bez korijena? Naša je svjesna suspenzija nevjerice svakako u sjeni onoga što Groys naziva ‚tamnim prostorom paradoksa’.
Sarah Wilson je profesorica moderne i suvremene umjetnosti na Courtauld Institute of Art, University of London. U proljeće 2011. predavala je novi program‘Global Conceptualism’ sa Borisom Groysom, i ko-organiziralakonferenciju ‘Expanded Conceptualism’ u Tate Modern. Objavljivala je kriticke tekstove i studije o Lucio Fantiiju, Olegu Kuliku i Alexanderu Ponomarevu i trenutno zavrsava knjigu Picasso/Marx za Liverpool University Press. The Visual World of French Theory: Figurations objavio je Yale University Press 2010-e.Sarah Wilson radila je na izložbi ‘Paris-Paris, 1937-1957’ za Centar G.Pompidou, (1981), i ‘Aftermath: France 1945–54, New Images of Man’, Barbican Art Gallery in London (1982). Bila je glavna kustosica ‘Paris, Capital of the Arts, 1900- 1968’ na Royal Academy of Arts, London i Guggenheim Museum, Bilbao (2001-2) i izložbe ‘Pierre Klossowski and the Vicious Circle’, Whitechapel Art Gallery (2006. Cologne and Paris, 2007). Studirala je englesku knjizevnost na Oxfordu i doktorirala na Courtauld Institute of Arts 1982. s temom `Umjestnot i politika ljevice u Francuskoj, 1935- 1955’. Gostujuća je profesorica na Universities of the Sorbonne (Paris-IV) i na Ecole Normale Supérieure des Beaux-Arts, Paris.


Klara Kemp-Welch
Preslagivanje društvenog: Odnosi Istok-Istok na globalnom polju
Moje predavanje sagledava susrete između istočnoeuropskih umjetnika/ca u dekadama koje su prethodile 1989-oj u relaciji prema metodoloskim izazovima onoga sto Bruno Latour naziva preslagivanje društvenog (‘reassembling the social’). Međunarodna razmjena između nerežimskim umjetnicima između različitih zemalja bivšeg Istočnog bloka bilčo je zapostavljeno zbog dva osnovna razloga. Prvenstveno stoga što su se povjesničari umjetnosti nakon 1989. okrenuli pisanju nacionalnih povijesti umjestost. Potom i stoga što su se nastojali priključiti hegemonskim zapadnim povijesti umjetnosti i teorijom i zbog identifikacije s perifernom pozicijom u želji za povezivanjem, nakon perioda navodne separacije, s navodnim centrom. Posljedica ovih procesa bila je nestajanje regionalnih dijaloga. Bazirajući se na pionirskom radu grupe IRWIN (East Art Map) i Piotra Piotrowskog (Avant-Garda u sjeni Jalte), moj projekt Umrežavanje bloka. Repozicioniranje Isticnoeuropske umjetnosti u globalnom polju upucuje na potrebu za kompleksnijom i slojevitijem pristupu povijescu umjetnosti nego sto dozvoljavaju nacionalni i regionalni okvir. U knjizi Antipolitics. An Essay, George Konrád zauzima se da jedino ujedinjena Europa moze donijeti neku vrstu spiritualnog reda između Istoka i Zapada i zamjeniti binarnost s policentrizmom. Ključno je pitanje / kako možemo osnažiti horizontalne ljudske odnose civilnog drustvo naspram vertikalne organizacije vojnog drustva. Moje se predavanje preispituje mogucnost apropriacije horizontalnog pristupa povijesti eskperimentalne umjetnosti na bivšem Istoku i izvan njega.
Dr. Klara Kemp-Welch je Leverhulme Early Career Fellow na Courtauld Institute of Art, S doktoratom iz povijesti umjetnosti s University College London (2008). Predavala je na Odsjeku povijesti umjetnosti na University College London, the University of the Arts London, the University of York, i Birkbeck. Redovito objavljuje eseje i kritike između ostalog u Art Monthly i Third Text. Njena monografija Antipolitics in Action. Art and Theory in Late Socialist Central Europe, 2012. objavljuje I.B. Tauris & Co. Istovremeno radi na drugoj knjizi, Networking the Bloc: Repositioning East European Art in the Global Field.

..............................

Promocija knjige:
Removed from the Crowd: Unexpected Encounters I
(Izvadjeni iz gomile: Neocekivani susreti I)
Uredile: Ivana Bago & Antonia Majaca u suradnji s Vesnom Vukovic
Autori: Ivana Bago & Antonia Majaca, Lucian Gomoll & Lissette Olivares, Aleksandra Jach, Miguel A. Lopez, Natasa Petresin-Bachelez, Edit Sasvari, Alina Serban, Mara Traumane, Vesna Vukovic
Izdavaci: [BLOK] | Lokalna baza za osvjezavanje kulture&Institut za trajanje, mjesto i varijable (DeLVe)
Dizajn: Rafaela Drazic
Okupivši tekstove naručene pretežno od nadolazeće generacije istraživača/ica i autora/ica ovaj zbornik je usmjeren na konceptualne i eksperimentalne umjetničke, kustoske i institucionalne prakse koje se nisu nikad, ili su se rijetko, dovodile u vezu s paralelnim kretanjima izvan svog pojedinačnog konteksta. Namjera nije tek 'popuniti' postojeće povijesno-umjetničke narative onim što je iz njih izostavljeno (tj. opisati kanonsku proizvodnju centra njegovim odgovarajućim 'odjekom' na periferiji), već intervenirati u sam poredak diskurza koji oblikuju dominantne povijesti suvremene umjetnosti. U zborniku Removed from the Crowd: Unexpected Encounters I razmatraju se upravo takve prakse koje su i same tražile nove metodologije, propitujući međuprostore između individualnog i kolektivnog, privatnog i javnog, akcije i eskapizma, umjetnosti i neumjetnosti, umjetnika i kustosa, prirode i urbanog prostora, vidljivog i nevidljivog. Mnoge od njih su se odvijale u privatnim prostorima, u osami, u prirodi, ili se kamuflirale kao neumjetnost, kao dio svakodnevnog života, protest, prepuna ulica, radikalno redefinirajući ili ignorirajući ideju publike. Štoviše, prije su računale (svjesno ili ne) na 'publiku koja će tek doći' te se tako može reći da su mišljene za budućnost. Povjesničari umjetnosti pozvani da pridonesu ovoj knjizi su stoga danas njihova 'odgođena javnost', koja ovim fenomenima pristupa i iz historijske i iz suvremene perspektive, oblikovanih njihovim vlastitim preokupacijama i prilikama.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet Završena potpuna digitalizacija svih CineStar kina (p)
bullet RAF 2012: Održana press konferencija (p)
bullet Premijera lutkarske predstave 'Pekara Mišmaš' u ZKM-u (p)
bullet Kino Europa prikazuje canneskog slavodobitnika - film 'Turneja' Mathieua Amalrica (p)
bullet Kineski nacionalni cirkus 'Put svile', 25.4.2012. Dvorana Dražen Petrović (p)
bullet Knjiga 'Zločini u malom gradu' Marka Gimeneza za ljubitelje krimića (p)
bullet FILM: HARRISON, dokumentarni by Robert Jukić
bullet FILM: OPASNA METODA, biografska drama by Robert Jukić
bullet Knjiga 'Mrkli mrak, bez zvijezda' Stephena Kinga proglašena je najboljom knjigom mjeseca (p)
bullet FILM: JOHN CARTER, SF by Robert Jukić
bullet Roman 'Vožnja' James Sallisa za ljubitelje akcijskih krimića (p)
bullet FILM: KUPILI SMO ZOO, drama / komedija by Robert Jukić
bullet FILM: OPSTANAK, drama by Ada Jukić
bullet Roman 'Ubojice s razglednice' J. Pattersona i L. Marklund za ljubitelje napetih krimića (p)
bullet Roman 'Revolveraš : Kula tmine - knjiga prva' Stephena Kinga za fanove majstora fantastike (p)
bullet FILM: NOĆNI BRODOVI, drama by Ada Jukić
bullet Premijera predstave 'Lindarski kaban' u pulskom INK-u 9. ožujka 2012. (p)
bullet Edgar Degas – skulpture / 30. godina Galerije Klovićevi dvori (p)
bullet Snima se dokumentarni film o Dub Incorporationu koji dolaze u Zagreb 31. ožujka, 2012. (p)
bullet Premijera komedije 'Krletka' u Kerempuhu 10. ožujka 2012. (p)
bullet Redateljica Pouran Derakhshandeh i njenih sedam filmova u kinu Tuškanac (p)
bullet 'Video/Next' premijera u kino europa 12. ožujka 2012. (p)
bullet Filmovi S. Parajanova u zagrebačkom MM Centru (p)
bullet Film 'Slovenka' redatelja Damjana Kozolea u hrvatskim kinima (p)
bullet 'Krvna osveta' - novi film Joshue Marstona u hrvatskim kinima (p)
bullet Premijera filma 'Djeca su dobro' u Art kinu Grič (p)
bullet DOKUMENTARCI u MULTIPLEKSU: NA POČETKU BIJAŠE SVIJETLO & PROSVIJETLJENI by Ada Jukić
bullet 'Flekama' posebno priznanje 40. FEST- a (p)
bullet IZLOŽBA SOFIE THORSEN I MICHAELA KIENZERA, KUNSTHAUS GRAZ by Sonja Jeđud
bullet ZagrebDox 2012: Nagrada publike filmu 'Nije ti život pjesma Havaja' (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1642
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt