________________________________

________________________________

Smotra novog talijanskog filma u Rijeci (p)
press / Art-Kino Croatia,Saturday 12 November 2011

Art-Kino Croatia

Smotra novog talijanskog filma u Rijeci održava se od 14. do 20. studenog 2011. u Art-kinu Croatia. Ovogodišnja Smotra broji osam filmskih naslova, od kojih šest komedija te dvije drame.

Smotra će se svečano otvoriti 14. studenog u 20 sati filmom 'Od struka na niže' Gianfrancesca Lazottija - koji je i poseban gost otvorenja. 'Od struka na niže' zatvorska romantična komedija, prati priču zatvorenika Danila i prijateljice njegove bivše djevojke od zaljubljivanja preko pisama, bijega iz zatvora do nemogućnosti života bez zajedništva.

Ljetna romansa 'Na moru' priča je o mladom Salvatoreu, njegovom životu u malom gradu, ali i prvoj pravoj ljubavi i svoj boli koju ona donosi. Otpuštenim, ali dobroćudnim te pomalo smotanim radnicima u borbi za pravdom bave se čak dvije komedije, 'Bez alata i zanata' te 'Sinovi sudbine'. Ovi junaci modernog doba, bilo da se bave krivotvorenjem umjetnina ili otmicom političara – pravdu uzimaju u svoje ruke.

Film 'Dragulj' koji također prati propast jednog obiteljskog poduzeća, promatra motivaciju vlasničke strukture vezanu uz špekulacije kapitalom koje povlače za sobom radnike, ali i remete cjelokupnu ekonomiju. 'Boris' je neobična komedija o redatelju i njegovoj ekipi koji žele prijeći s televizijskog programa na režiranje filmova. Taj je prijelaz omogućen redatelju čiji je posao postao stvarati filmove koji mu se ne sviđaju s ljudima koji nisu nimalo dragi, a koje publika obožava. 'Izgubljeni poljupci' šarmantna je komedija o trinaestogodišnjoj Manueli i njezinim čudotvornim moćima. 'Tatanka' u kojem jednu od glavnih uloga igra Rade Šerbeždija, sportska je priča o avanturi jednog mladića koji uspijeva izbjeći unaprijed zacrtanu sudbinu zahvaljujući boksačkim interesima.

Program provode Federazione Italiana dei Circoli del Cinema, Talijanski institut za kulturu u Zagrebu, Univerista per stranieri Dante Alighieri, Hrvatski filmski savez i Grad Rijeka.

Filmski kritičar Dragan Rubeša o Smotri novog talijanskog filma u Rijeci piše sljedeće:

Rastrgan između zakona tržišta i odvažnih sineasta koji ne pristaju na kompromise (Marcello, Frammartino, Rohrwacher), talijanski film nanovo se vraća u Art-kino bolji nego ikad. S dvije izvrsne komedije – «Boris» i «Figli delle stelle» («Sinovi sudbine»), čiji originalni naziv možda aludira na popularni hit Alana Sorrentija, ali je senzibilitetom bliži Luigiju Tencu. Dok prva igra na tsunami gegova koji se oslanjaju na TV imaginarij (riječ je o popularnoj seriji u produkciji Foxa kojoj se dogodio transfer na veliko platno), potonja priziva najbolju tradiciju starih talijanskih komedija. Suluda Roberta Torre, jedna od ikona napuljskog Novog vala («Izgubljeni poljupci»), angažirala je kompletnu žensku ekipu da bi nam pokazala kako talijanska provincija više vjeruje Gospi nego mirakulima koje im obećava Država. Iza Gagliardijeve priče o mafijaškoj karijeri mladog boksača olimpijca («Tatanka») stoji autor «Gomore», provjereni Roberto Saviano. Genijalni minimalist Alessandro D'Alatri («Na moru») promatra zimu i ljeto jednog mladića rastrganog između turizma i tvornice, geografske i egzistencijalne usamljenosti. A Andrei Molaioliju («Dragulji») vraća se njegov glumac fetiš Toni Serivllo, sada u priči koja aludira na famoznu aferu Parmalat, prizivajući političke komade Francesca Rosija. (Dragan Rubeša)

Raspored projekcija

14.11. u 20h
Od struka na niže
(Dalla vita in poi, režija: Gianfrancesco Lazotti, uloge: Cristiana Capotondi, Filippo Nigro, Nicoletta Romanoff; 2010., 85’)

15.11. u 20h
Bez alata i zanata
(Senza arte né parte; režija: Giovanni Albanese, uloge: Giuseppe Battiston, Giulio Beranek, Sonia Bergamasco; 2011., 90’)

16.11. u 20h
Dragulj
(Il gioiellino; režija: Andrea Molaioli, uloge: Toni Servillo, Remo Girone, Sarah Felberbaum; 2011., 110’)

17.11. u 20h
Na moru
(Sul mare; režija: Alessandro D’Alatri, uloge: Alberto Angrisano, Dario Castillo, Martina Codecasa; 2010., 100’)

18.11. u 20h
Izgubljeni poljupci
(I baci mai dati; režija: Roberta Torre, uloge: Donatella Finocchiaro, Pino Micol, Beppe Fiorello; 2010., 80’)

19.11. u 18h
Sinovi sudbine
(Figli delle stelle; režija: Lucio Pellegrini, uloge. Pierfrancesco Favino, Lidia Biondi, Edoardo Gabbriellini; 2010., 102’)

19.11. u 20h
Boris
(režija: Giacomo Ciarrapico, Mattia Torre, Luca Vendruscolo, uloge: Luca Amorosino, Valerio Aprea, Antonino Bruschetta; 2011., 108’)

20.11. u 20h
Tatanka
(režija: Giuseppe Gagliardi, uloge: Rade Šerbedžija, Susanne Wolff, Alexander Yassin; 2011., 100’)

Smotra novog talijanskog filma u Rijeci (14. – 20.11.)

14.11. u 20h
Od struka na niže
Osim naslova Od struka na niže film ima i alternativni naslov Sitničava pisma i ljubavni zločini, a upravo je o tome i riječ. Rosalba, čiji je dečko osuđen na 30 godina zatvora, nije vješta s riječima te mu ne može pisati pisma, za razliku od njezine prijateljice Katie koja počinje pisati pisma u Rosalbino ime. Nakon što Rosalba i Danilo prekinu ovu zatvorsku romansu, Katie odluči posjetiti Danila u zatvor što vodi do nove ljubavi, braka, a čak i bijega iz zatvora. Ipak, za Danila biti bjegunac ujedno znači i biti bez Katie bez koje više ne može živjeti...

15.11. u 20h
Bez alata i zanata
16.11. u 20h
Tammaro, tvornica tjestenina u Salentu, kreće u modernizaciju. Stara se tvornica zatvara, dok nova, potpuno automatizirana kreće u pogon. Gotovo su svi radnici otpušteni čak bez obavijesti, među njima je i Enzo koji uzdržava ženu i dvoje djece, Carmine sa ostarjelom i nemoćnom majkom te indijski emigrant koji ostaju bez posla i bez ikakvih prihoda. U isto vrijeme, žena vlasnika tvornice nasljeđuje bizarnu zbirku suvremene umjetnosti koju skladišti u tvornici. Enzo i njegovi prijatelji pronalaze tu zbirku te saznavši vrijednost tih umjetnina shvaća da sa tim novcem Tammaro može ponovno zaposliti sve svoje radnike. Junaci filma počinju kovati plan - napraviti krivotvorine te ih zamijeniti originalima koje će prodati. Prijevara kreće u velikom stilu, a novokovani 'prevaranti' kreću u avanturu života.

16.11. u 20h
Dragulj
LEDA (akronim za Mlijeko i mliječne proizvode - Latte e Derivati Alimentari) je ono što bi se moglo definirati kao jedno solidno obiteljsko poduzeće, razgranato u inozemstvu i nositelj zdravih vrijednosti 'made in Italy'. Nažalost, poduzeće je stalno na rubu propasti zbog zastarjelog upravljanja gazde Amanzija Rastellija. Umjesto da spriječi bankrot, računovođa Ernesto Botta je prisiljen 'izmisliti' kapital, spekulirajući na burzi i povlačeći za sobom LEDA-u, svoje radnike i male štediše. Unatoč velikim sličnostima, Dragulj Andree Molaiolija nije film o slučaju 'Parmalat. Financijski krah emilijanskog poljoprivredno-prehrambenog poduzeća tek je početna točka za ispitivanje paradigmatskog fenomena međunarodnih financija, strukturiranih na sistemima neshvatljivih u tolikoj mjeri da remete stvarnu ekonomiju, a s njom i svoje potrošače. Iako počinje kao triler, Dragulj ne kreće u smjeru otkrivanja krivaca za počinjeno nedjelo, već u smjeru otkrivanja njihove motivacije i shizofrenije, a sve to u kontekstu jedne male i mirne talijanske provincije.

17.11. u 20h
Na moru
Na moru, komedija o ljetnoj ljubavi i životu u malome gradu, prati mladog Salvatorea i njegovu prvu pravu ljubav, ali i bol. Tijekom ljetne špice zgodan devetnaestogodišnji Salvatore vodi turiste brodicom po svojem rodnom otoku Ventotene i uživa u lagodnom životu. Niz zgodnih djevojaka, majka koja se brine za njega i neprekidan sjaj sunca je sve što on želi. Izvan sezone radi na kopnu, kao i većina otočana, na opasnim građevinskim poslovima za koje mu plaćaju 'ispod stola'. Sam za sebe kaže da je kao madrac, 's ljetnom i zimskom stranom'. Tada Salvatore upoznaje problematičnu Martinu koja dolazi u Ventotene radi ronjenja. Njih dvoje provode romantičnu zajedničku noć i samoprozvani 'Don Giovanni' se zaljubljuje, a ubrzo iskusi i ljubavnu bol kada se ona vrati u Genovu i ne odgovara više na njegove pozive. Više ne izlazi iz kreveta, ne jede, čak zaboravi i hodati. Njegovo emocionalno stanje je toliko oslabljeno da ga roditelji pošalju psihologu, ali je on previše ponosan da bi priznao stvarni razlog svoje patnje. Njegove muke umalo završavaju kad se Martina vrati kako bi bila s njim, iako priznaje da ima dečka kod kuće. Oni provode par intenzivnih tjedana zajedno i po prvi put Salvatore počinje zamišljati bolju budućnost od one koja čeka svakoga koga on poznaje.

18.11. u 20h
Izgubljeni poljupci
Izgubljeni poljupci šarmantna je komedija o trinaestogodišnjoj Manueli i njezinim čudotvornim moćima. Manuela, nakon 13 godina proživljenih u Librinu, perifernom modelskom naselju u blizini Catanije, jednoga se dana probudi i umisli da može činiti čuda. Ljudi joj ne vjeruju, odnosno ne žele joj vjerovati do trenutka kada u njen život naglo ulazi čudotvornost koja ju zahvaća odasvud: od radnog mjesta kojeg je izgubila do pobjede na Totocalciu. Dok njena majka Rita vidi mogućnost da sve to komercijalizira, Manuela se prestraši i poželi da je prestanu smatrati sveticom, ali to više nije tako lako jer se, nažalost, jedno njeno čudo uistinu dogodi.

19.11. u 18h
Sinovi sudbine
Tko su djeca sudbine? 'Kronično' otpušten radnik iz sjeverne Italije, tridesetogodišnji učitelj bez posla, nostalgični marksist, čovjek upravo pušten iz zatvora te predivna tv-novinarka. Svi ovi likovi, razočarani svojim životom i strastveno protiv politike, odluče oteti političara kako bi uzeli pravdu u svoje ruke te upotrijebili otkupninu da pomognu siromašnoj obitelji žrtve nesreće na radu. Međutim, šeprtljava skupina je u potpunosti nesposobna te od samog početka ugrožava cijelu misiju otimajući krivu osobu, nepoznatog tajnika koji je tek jedan od rijetkih poštenih političara. Okruženi sa svih strana, svjesni da su oteli dobrog čovjeka, skupina 'osloboditelja' se nađe u srcu teške misije koja će se pokazati gotovo nemogućom...

19.11. u 20h
Boris
U filmu Boris, redatelj Rene Ferretti oslobađa se televizijske fikcije koju je radio godinama i iskušava veliki skok: autorski film, kino-film. Međutim, umjetnička sloboda poslije odslužene karijere u 'konzervativnoj televizičnosti' i nije tako privlačna kako se činila na prvi pogled. Snobovski svijet filma i filmske proizvodnje može biti značajno gori od onoga na TV-u, posebice za Ferrettijevu trupu, pomalo udaljenu od Umjetnosti s velikim 'U'. Između kinematografskih snobova, neurotičnih glumica, scenarista 'u modi', narkomana, 'morskih pasa' i raznih improvizatora, ogoljava se svijet talijanske kinematografije koja teži novoj mladosti te vječno živi u neprestanoj nezrelosti.

20.11. u 20h
Tatanka
Na posjedima Camorre, u zemlji rastrganoj krvavim ratom, pratimo čudesnu avanturu jednog mladića koji uspijeva izbjeći predodređenu sudbinu. Zahvaljujući susretu s boksačkim rukavicama uspijeva se emancipirati, na putu koji će ga dovesti do otkrića samog sebe, s ponora periferije Caserte do pakla tajnih ringova Berlina. Ova je priča o mučeničkom putu prema teškom i neočekivanom otkupljenju.

0%