________________________________

________________________________

Perforacije 2011: Završen Showcase Perforacija! (p)
press / Perforacije,Sunday 23 October 2011

Perforacije

Završen je Showcase hrvatskih izvedbenih umjetnosti koji se odvijao unutar festivala Perforacije, a festival se nastavlja do 29. listopada.

Drugi dan zagrebačkog djela Perforacija bio je više nego bogat: od Indoševog performansa, otvorenja spomen ploče Željka Zorice do produkcijski raskošnih Samica Matije Ferlina (sve 3 navedene izvedbe bile su dio Showcasea) i zanimljivog site-specific komada u Gliptoteci.

Naime, u produkcijski raskošnoj predstavi 'Samice' jučer odigranoj u Jedinstvu radi se o svojevrsnoj koreografiji jezika, odnosno eksperimentu u kojem Matija Ferlin zajedno s Csillom Barath Bastajić, Ladom Bonacci, Jadrankom Đokić, Lanom Goljak, Ivanom Krizmanić, Dijanom Vidušin, Anom Vilenicom, Rominom Vitasović, Silvijem Vovkom i Vedranom Živolićem želi svoje koreografsko znanje i iskustvo pretočiti na područje scenskog govora, jezika i glumačke izvedbe općenito. Projekt je počeo prošlo ljeto u Svetvinčentu. Desetak glumica i glumaca odabranih putem javnog poziva, među pedeset prijavljenih, proveli su četiri dana na intenzivnoj radionici koju su, osim redatelja, vodili dramaturzi Sandro Siljan i Jasna Žmak te kanadska koreografkinja Claudia Francello. Radionica je predstavljala prvu fazu u radu na projektu koji se bavi istraživanjem dramskih konvencija, s fokusom na odnosu prema tekstu i dijaloškim strukturama.

Još jedan od stalnih gostiju Perforacija, zagrebački multimedijalni umjetnik i "društveni patolog" Željko Zorica u popodnevnim je satima pak otkrio još jednu spomen- ploču (uz najbolji tulum na svijetu)- pod motom "Prvo dolazi žderanje, a onda moral". Mjesto radnje bili su Oporovečki vinogradi br.16, a povod- šezdeset godina začetka boćanja u Oporovcu. Upravo tim činom umjetnik je odao priznanje dr. H.C. Zabludovskom kao prvom bacaču bulina te na taj način evocirao memorijalna slavlja svih nekih godina koja su se odvijala pod raznim krilaticama tipa: "Sreća pojedinca- Uspjeh kolektiva". Jelovnik je bio spravljen po uputama "glavnog kuhara" Bertolta Brechta.

Damir Bartol Indoš kao živa legenda hrvatske alternativne kazališne scene u svojoj je novoj produkciji Kriegspiel igranoj sinoć u ITD-u (a igrat će i danas, u nedjelju, u 20 sati) posudio ime Debordovog izuma te s Tanjom Vrvilo ponovio 55 poteza u autorovoj poznatoj igri iz 1977. te tim činom odao priznanje /posvetu ocu društva spektakla koju je doveo do antispektakla u svojemu već prepoznatljivom stilu. Uz neobuzdanu elektroničku glazbu Helgea Hintereggera izvođači u ovom performansu ratuju kako maketama tako riječima, izgovarajući latinske i sansktrske palindrome.

SLJEDEĆE NA PERFORACIJAMA: SLOVENSKI SEGMENT I ZAGREBAČKA PREMIJERA NAFTE:

Sutra je također na rasporedu i spomenuta premijera predstave Nafta ili matrica znanja, brazilsko-hrvatske plesne koprodukcije brazilskog koreografskog para s 5 hrvatskih plesača. Ana Catarina Vieria i Angelo Maduriera brazilski su plesačko-koreografski par čija suradnja traje više od desetljeća. O njenoj uspješnosti i učinkovitosti svjedoči trinaest produkcija, od kojih su brojne ovjenčane i nagradama, kako latino-američkim tako i europskim. Jamac kvalitete ovog izuzetnog dua leži i u isprepletenosti klasičnog baleta i suvremenih tehnika, što upotpunjuje njihov autorski i pedagoški profil. Zagrebačka premijera na rsaporedu je u ponedjeljak u 21.30 u Zagrebačkom plesnom centru.

Sutra nikako ne bi trebalo propustiti niti dio slovenskog segmenta Perforacija, koji se nastavlja i u utorak, te se nastavlja u Dubrovniku:

//// Branko Potočan – Kroz oči dodira ////
24.10. u 20h @ MSU, dvorana Gorgona, Avenija Dubrovnik 17, Zagreb

Ako bi ples, po nekim tvrdnjama, trebao ukinuti svoju glazbu kako bi pokret ostao u fokusu a upravo njegov ritam i onaj primarni, možda bi trebalo razmisliti i o vizualnosti plesa. Gledajući oko sebe, slovenski koreograf Branko Potočan zaključio je kako je ples, kao i suvremena zbilja, previše opterećena pogledom i izgledom. Od svih ljudskih osjetila pogled je postao primarno, ponekad i jedino, ali sigurno odlučujuće oruđe za 'usvajanje' izvanjskog svijeta. Stoga je u projektu 'Kroz oči dodira' Potočan svoju pažnju usmjerava na dodir kao osjet koji na početku života otvara i, najvjerojatnije, na kraju i zatvara naša vrata percepcije. Za humanu interakciju potreban je Drugi, i osnovno pitanje ove koreografije je kako tog Drugoga vidjeti i osjetiti, te kako se signali pritom miješaju, poništavaju ili pojačavaju, te koliko se pritom 'slika' mijenja. Jer, nažalost, nešto možemo gledati ali ne smijemo dotaknuti dok s druge strane, mnogošto toga što dotičemo – ne želimo (ni) vidjeti.

//// Via Negativa
25.10. u 20h @ Teatar &TD, Studentski centar, Zagreb
27.10. u 20h @ Art radionica Lazareti, Frana Supila 8, Dubrovnik

– MandićMachine
MandićMachine predstavlja Marka Mandića, jednog od najperspektivnijih slovenskih glumaca donekle još uvijek mlađe generacije, koji boluje od tipične glumačke kletve. Od toliko odigranih uloga ostali su mi fragmenti i njegovoo je unutarnje zrcalo slomljeno kao i on sam. Via Negativa mu je spas u kojem može sve što i kako želi, prvenstveno ponovno sklopiti i rasklopiti samoga sebe. Nakon što je u ranijim solo izvedbama sebe stavio u fokus dozirajući svoju prisutnost na najveću moguću mjeru kao 'MandićMachine' se vraća ishodištu – svim svojim ulogama. Njih 37 ponavlja, ne u kronološkom slijedu, kako bi i na taj način ponovno pokazao tko je zapravo Marko Mandić.

– Tonight I Celebrate
„Draga publiko, volim vas!“, lako je čuti na koncertu, ali ne i u teatru. Kazališni akteri to rade suptilnije, točnije radili su dok mladi glumac Slovenskog mladinskog gledališća Uroš Kaurin nije odlučio svoj performans posvetiti upravo publici. Njegov angažman u platformi Via Negativa tako dodaje onom njezinom manje negativnom aspektu, dok Kaurinu samom daje priliku da svoj glazbeni ukus i svoju narciosidnost, igru sa zadanim i željenim, žuđenim identitetima, izvede iz vlastite kupaonice.

0%