________________________________

________________________________

Zagreb FF 2011: Austrijski 'Michael' pobjednik 9. ZFF-a! (p)
press / ZFF,Sunday 23 October 2011

Zagreb, 22. listopada - Deveto izdanje Zagreb Film Festivala zaključeno je večeras svečanom dodjelom nagrada u prepunom kinu Europa. Devedeset filmova na pet zagrebačkih lokacija tijekom proteklog su tjedna brojnim gledateljima ponudili uvid u aktualne, ali i kultne igrane i dokumentarne filmove iz cijeloga svijeta.

Ceremonija zatvaranja i dodjela nagrada prošla je u neformalnom ozračju: Hrvoje Laurenta, izvršni direktor ZFF-a otvorio ju je pozdravom svim gostima, filmskim autorima, žirijima i publici, a Boris T. Matić, direktor ZFF-a, izrazio je zadovoljstvo proteklim tjednom, brojnim formalnim i neformalnim sastancima, te naravno filmovima. Prva dodijeljena nagrada bila je ona scenarističke radionice Palunko na kojoj je ove godine sudjelovalo dvanaest mladih scenarista pod mentorstvom Dalibora Matanića, Danila Šerbedžije i Tomislava Zajeca. Posebnu pohvalu dobili su Sanja Đurić i Hrvoje Marin, a pobjednica sa scenarijem Staklenke je Lana Brčić.

Najavljujući nagradu iz programa Kockice, Boris T. Matić je naglasio ovogodišnje strože kriterije pri selekciji filmova; odmah potom na pozornici mu se pridružio Tin Žanić čiji je film Komba proglašen najboljim u spomenutoj konkurenciji. Nagradu je primio od člana žirija za Kockice Jukke-Pekke Laaksa uz sljedeće obrazloženje: 'Osvježavajući film o poteškoćama u komunikaciji i suvremenom životu. Kamera, montaža i dizajn zvuka savršeno su podesni za temu kojom se film bavi. Zahvaljujući svojoj otvorenoj strukturi, Komba je film o kojem razmišljate još dugo nakon što je on završio.' U zahvali je redatelj Tin Žanić istaknuo činjenicu kako bez svoje dobre filmske ekipe ne bi bilo ni filma, stoga je nagradu posvetio upravo njima. Nagrada za najbolji film iz Kockica pod pokroviteljstvom je časopisa Bug, a ista uključuje skuter.

Zlatna kolica za najbolji dokumentarni film te novčanu nagradu u iznosu od 1000 € dobio je film Michała Marczaka Na rubu Rusije, a članica žirija Amra Bakšić Čamo ponudila je i sljedeće obrazloženje: 'Nagradu za najbolji dokumentarni film dobiva film koji nas je uvukao u intimni, jednostavni i vrlo stari svijet petorice muškaraca koji izolirani žive u divljini. Zadivila nas je izdržljivost filmske ekipe koja je mjesecima boravila u tom pustom i surovom svijetu i ipak uspjela snimiti divan, intimistički film pun humora i emocija.' Redatelj Michał Marczak javio se video porukom: 'Budući da snimam novi film nažalost nisam mogao doći u Zagreb i u zadnji sam tren morao odustati od dolaska. Kad čovjek snima film na neki način gubi nadu, počinje sumnjati u svoj rad. Ova nagrada mi je došla u najboljem mogućem trenutku, baš kad mi je trebao poticaj za daljnji rad. Zagrebe, puno ti hvala i nadam se da ćemo se vidjeti već sljedeće godine.' Posebno priznanje u dokumentarnoj konkurenciji pripalo je Saši Banu za film Zemlja znanja uz obrazloženje žirija koje je prezentirao Chris McDonald: 'Dokumentarni žiri želio bi posebno pohvaliti film koji na vrlo dobar i socijalno angažiran način dokumentira strast mladih građana za izravnom demokracijom.' Ban je primajući priznanje, poput Žanića, posebnu zahvalu uputio vlastitoj filmskoj ekipi.

Zlatna kolica za najbolji kratkometražni igrani film i nagradu u iznosu od 1000 € osvojili su Ilker Çatak i Johannes Duncker za film Kad je Namibija bila grad, a redatelji su se putem video poruke obratili publici, koju su uostalom i upoznali u Zagrebu za premijere svoga filma. Johannes Duncker zahvalio je publici, žiriju, organizatorima i svim Zagrepčanima na lijepom iskustvu koje sa sobom nosi iz Zagreba, a Ilker Çatak posvetio je nagradu i uputio veliku zahvalu svojoj obitelji, posebno ocu . Član ocjenjivačkog suda Antonio Piazza pročitao je obrazloženje: 'Kad je Namibija bila grad... je film o umirovljeniku koji shvaća da mu pronalaženje smisla života ide teže nego što je očekivao. To je delikatan obiteljski portret blago zabavnog ugođaja i s precizno prikazanim likovima.' Nakon Piazze, pred mikrofon je došao i Christopher Goodwin koji je ponudio obrazloženje žirija za posebno priznanje dodijeljeno filmu Razmjena Erana Kolirina: 'Razmjena je hrabar i intrigantan pristup. Koristeći zaigrani ton, film propitkuje samu teksturu stvarnosti i značenje naših života pokazujući kako mjesta koja su nam vrlo poznata i u kojima se osjećamo ugodno – naš vlastiti dom, na primjer – mogu postati prostori otkrića i egzistencijalne opasnosti.' Eran Kolirin se također javio video porukom jer je već napustio Zagreb, a u svom je dekonstrukcijskom i pomaknutom stilu zahvalio festivalu, publici i žiriju.

Dobitnika glavne nagrade proglasio je Peter Suschitzky uz obrazloženje: 'Trudili smo se da nađemo pobjednika u ovoj selekciji, jer je bilo više vrlo snažnih i dirljivih filmova. Michael je težak i duboko uznemirujući film o ljudskom biću kojeg nitko ne može voljeti – pedofilu, čiji je, očito banalan život opisan s deprimirajućom ironijom, ali bez ikakvog umjetnog dramskog naglaska. Savršeno realiziran i duboko zastrašujući prikaz zla.' Redatelj filma Markus Schleinzer poslao je poruku koju je pročitao Boris T. Matić, a koja je glasila: 'Iako je bilo lako sakupiti novac za ovaj film, bilo ga je teško snimati jer kao redatelj-debitant trudio sam se biti beskompromisan i nisam želio raditi nikakve ustupke. Prvo poziv, a sada i ova nagrada dokazuju kako je vrijedilo tako se postaviti. Dijelim ovu nagradu s ekipom i posebice glumcima, ali i s kolegama redateljima iz zagrebačkog natjecateljskog programa. Nastavimo snimati!' Nagradu Zlatna kolica i novčanu nagradu u iznosu od 4000 €, prihvatio je Michael Fuith, glavni glumac filma Michael. Fuith se primajući nagradu zahvalio riječima: 'Još ne mogu shvatiti sve skupa... Ovo je velika čast. Sada konačno znam kako smo napravili dobar posao.'
Na samom kraju ceremonije organizatori su zahvalili organizacijskom timu, zatim Gradu Zagrebu, Hrvatskom audiovizualnom centru, MEDIA programu, partneru T-Comu i drugim sponzorima, te posebice publici.

Dodjelom nagrada, a potom i projekcijom recentnog filma Davida Cronenberga Opasna metoda formalno je zaključen ovogodišnji, deveti po redu Zagreb Film Festival. Filmski program traje i tijekom nedjelje u kinima Europa i Tuškanac te u Muzeju suvremene umjetnosti, a uključuje izbor filmova iz svih programa ZFF-a.

0%