________________________________

________________________________

Zagreb FF 2011: Cijenjeni snimatelj Cronenbergovih filmova Peter Suschitzky u žiriju 9. ZFF-a! (p)
press / ZFF,Friday 30 September 2011

Zagreb Film Festival

Cijenjeni snimatelj Cronenbergovih filmova Peter Suschitzky u žiriju 9. ZFF-a!

Kao i prethodnih godina, o najboljim naslovima Zagreb Film Festivala odlučuje tri tročlana žirija: za najbolji dugometražni i kratkometražni film, za najbolji dokumentarni, kao i za najbolji film u programu Kockice. Zanimljivost je da ove godine nastavljamo praksu započetu prošle godine - da o najboljem hrvatskom kratkometražnom filmu iz potonjeg programa odlučuje međunarodni žiri!

O najboljim igranim filmovima iz glavnog programa odlučit će britanski snimatelj Peter Suschitzky, talijanski redatelj Antonio Piazza te novinar i filmski kritičar Christopher Goodwin. Peter Suschitzky veliko je ime u svijetu filmske fotografije. U svojoj izuzetno plodnoj karijeri koja traje gotovo pola stoljeća snimio je preko 50 dugometražnih igranih filmova. Radio je s mnogo cijenjenih svjetskih redatelja poput Kena Russella, Tima Burtona, Johna Boormana i Davida Cronenberga. Među najpoznatijim filmovima na kojima je radio kao direktor fotografije su i 'Ratovi zvijezda, 5. epizoda: Imperij uzvraća udarac', a posljednjih dvadeset godina stalni je Cronenbergov suradnik; od kraja 80-ih snimili su zajedno desetak filmova. Za svoj rad dobio je brojna priznanja, među ostalima četiri nagrade Genie (Kanadska akademija filma i televizije) za najbolja ostvarenja na području fotografije i to za četiri Cronenbergova filma: Ruska obećanja (Eastern promises), Sudar (Crash), Goli ručak (Naked Lunch) te Smrtonosni blizanci (Dead Ringers).

Talijanski redatelj i scenarist Antonio Piazza suredatelj je kratkometražnog filma Rita koji je nagrađen Zlatnim kolicima za najbolji kratki film na prošlogodišnjem Zagreb Film Festivalu (režirao ga je zajedno s Fabiom Grassadoniom). Piazza radi kao scenarist i konzultant za velike talijanske produkcijske kuće kao što su Fandango i Filmauro Aurelia de Laurentiisa. Rita je njegov debitantski film, sniman u problematičnoj palermskoj četvrti Arenella u kojoj trenutno snima svoj prvi dugometražni igrani film Salvo.

Christopher Goodwin o filmu aktivno piše više od dva desetljeća. Karijeru je započeo kao međunarodni urednik Hollywood Reportera i urednik Screen Internationala. Od 1994. piše o Hollywoodu i filmskoj industriji iz Los Angelesa, a surađuje i s The Sunday Times of London, The Guardianom, Esquireom i drugim britanskim i međunarodnim tiskovinama.

Festivalski žiri za dokumentarni film čine sljedeći članovi: Chris McDonald, izvršni direktor Kanadskog međunarodnog festivala dokumentarnog filma Hot Docs, Amra Bakšić Čamo, producentica i voditeljica CineLinka u sklopu Sarajevo Film Festivala te britanski redatelj i producent Tim Pritchard. Chris McDonald na funkciji je izvršnog direktora Hot Docsa od 1998. Prije nego što je preuzeo Hot Docs, Chris je pet godina bio direktor razvoja u prestižnom Kanadskom filmskom centru. Aktivan je u nekoliko savjetodavnih odbora u filmskoj industriji, a bio je i član žirija na vodećim svjetskim festivalima.

Amra Bakšić Čamo jedna je od pokretača SCCA / Pro.ba, film, video i TV produkcije Centra za savremenu umjetnost Sarajevo. Producirala je brojne kratke filmove, video-radove, dokumentarne filmove i nekoliko dugometražnih filmova. Od samog početka 2003. Amra vodi CineLink, regionalni koprodukcijski market i radionice za razvoj projekata Sarajevo Film Festivala. Predaje produkciju na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu i predsjednica je Udruženja filmskih radnika Bosne i Hercegovine.

Britanski autor Tim Pritchard režirao je i producirao niz dokumentarnih filmova koji su prikazivani širom svijeta. Između ostalih, radio ih je za Channel 4, BBC, PBS i Discovery Channel. Autor je dviju knjiga: AMBUSH Alley je svjedočanstvo o najneobičnijoj bitci rata u Iraku, dok Street Boys donosi priču o uličnoj bandi u Londonu. Među dokumentarcima koje je snimio nalaze se nagrađivane serije Hostage, Ross Kemp On Gangs, The Force, Planet Islam te When Black Became Beautiful. Njegov posljednji dokumentarac Street Kids United bit će prikazan na ovogodišnjem ZFF-u.

Žiri koji će donijeti odluku o najboljem hrvatskom kratkom filmu iz programa Kockice čine prošlogodišnji pobjednik spomenutog programa, redatelj Juraj Lerotić, producent Danijel Hočevar te direktor Tampere Film Festivala Jukka-Pekka Laakso. Juraj Lerotić aspolvent je na Akademiji dramske umjetnosti, a dosad je režirao kratkometražne filmove (12, Stup) te surađivao na emisijama Mjenjačnica i Koledžicom po svijetu. Njegov posljednji film Onda vidim Tanju, osim ZFF-ovim Zlatnim kolicima, nagrađen je na nizu festivala. Danijel Hočevar direktor je uvažene slovenske produkcijske kuće Vertigo/Emotionfilm u sklopu koje je dosad producirao više od 30 cjelovečernjih filmova. Prema prestižnom američkom filmskom tjedniku Variety, Hočevar je 2001. uvršten među deset najperspektivnijih filmskih producenata. Jukka-Pekka Laakso direktor je jednog od najvećih svjetskih festivala kratkometražnog filma, Tampere Film Festivala. Pored toga, ujedno je i izvršni direktor Filmskog centra Pirkanmaa koji se bavi produkcijom nezavisnih filmova kao i edukacijom na polju medija. Radio je kao filmski kritičar za brojne radio stanice i tiskovine. 2004. imenovan je predsjednikom finskog Nacionalnog vijeća za film.

0%