________________________________

________________________________

Posljednje minute Ganz novog festivala: NIGEL CHARNOCK: TOTALNI TEATAR (p)
press / Kultura promjene,Sunday 18 September 2011

Posljednje minute Ganz novog festivala: NIGEL CHARNOCK: TOTALNI TEATAR - prezentacija radionice

Nakon 10 dana Ganz novih predstava i performansa, Ganz novih koncerata i Ganz nove publike, festival razvojnog kazališta: Ganz novi festival uspješno privodi kraju svoje prvo izdanje. Ostalo nam je još samo nekoliko ganz novih minuta.Točnije trideset.

Edukultura SC u sklopu prvog izdanja Ganz novog festivala, a u partnerstvu s British Council Hrvatska dovela je u Zagreb britanskog performera, autora i suosnivača kultne trupe DV8, Nigela Charnocka, koji je održao radionicu/ master class pod nazivom Totalni teatar, od 15. do 18. rujna u Teatru&TD. Prezentacija naučenog na rasporedu je sutra, posljednjeg dana radionice, 18. rujna s početkom u 19 sati, u velikoj dvorani Teatra&TD. Ulaz je slobodan.

OPŠIRNIJE

Ganz će zatvoriti festival (ganznovi) u nedjelju, 18.9. u 19 sati u Teatru &TD s prezentacijom rada polaznika radionice Totalnog teatra pod vodstvom, ni manje ni više, nego strašno energičnog, ganz zanimljivog, ultra kreativnog i jednako toliko duhovitog Nigela Charnocka. Zašto se sve u njegovom radu vrti oko Ljubav-Seks-Smrt narativa? Kako možete jednostavno dobiti strašno zanimljiv pokret i odličan angažman izvođača? Saznajte zašto u radu koristi povez za oči, ali i zašto u oči ne voli intenzivno gledati ili radije što o tome misli te po čemu su hrvati i finci slični? Tko zna, možda sve navedeno, možda i još ponešto, a sigurno i nešto što mi ne možemo niti predvidjeti, mogao bi, tj. sigurno će, brzinski ispaliti on, a pohvatati vi. Uz genijalan izbor glazbe i 20-ak polaznika (Adriana Josipović, Adrian Pezdirc, Anđela Ramljak, Dado Čosić, Emina Dabo, Ivan Bošnjak, Ivan Magud, Josipa Bubaš, Jure Radnić, Marta Cerovečki, Martina Granić, Matea Bronić, Mia Anočić Valentić, Nika Burđelez, Nikolina Majdak, Romano Nikolić, Tjaša Kalkan, Zrinka Antičević) ponesite sebe, nekog do sebe, smisao za humor i totalno se oslobodite teatralnoga u Teatru Itakodalje.

Radionicu smo organizirali u suradnji s British Councilom Hrvatska te uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

O radionici: Nigel Charnock vodi radionice za plesače, koreografe, performere i glumce, koje su kombinacija dvadesetogodišnjeg učiteljskog iskustva i nevjerojatnog osjećaja za “sada”. On stvara otvoren, slobodan, a ipak izazovan prostor u kojem su ljudi potaknuti i nadahnuti na oslobađanje svog tijela i svog glasa. Bilo što i sve se može dogoditi. Prvi je sat zabavno, energično zagrijavanje – vrlo fizičko, uz glasnu glazbu. Nakon toga obično slijede jednostavni “zadaci” kretanja koji izazivaju fizičko i emocionalno otpuštanje. Kada su tijelo i glas otvoreni i oslobođeni koristi se strukturirana improvizacija za razvijanje osjećaja slobode i neustrašivog napuštanja. Nigel neprestano reagira na jedinstvene situacije koje svaka od radionica predstavlja. Iako je proces važniji od rezultata na kraju radionice će biti organiziran i neformalan performans/ prezentacija.

O Nigelu: Nigel Charnock (UK) slavljena je zvjezda performansa u cijeloj Europi – nacionalno blago prema riječima Umjetničkog vijeća Engleske. London Metro opisao ga je kao nepomirenog zločestog dečka fizičkog kazališta. Nakon uspješne suradnje s Lloydom Newsonom na DV8, Nigel je 1995. osnovao svoju vlastitu kompaniju s ciljem stvaranja niza projekata u različitim medijima. Stalno istražuje svoj vlastiti, beznadno transgresivni pokušaj grijeha i seksualnosti – i sav njegov rad rađa Ljubav-Seks-Smrt narative koji se agresivno suprostavljaju konformizmu i eksplodiraju morbidnim humorom. Tijekom posljednjeg desetljeća Nigel Charnock napravio je i izveo kvintet samostalnih izvedbi/predstava?: Human Being, Hell Bent, Original Sin, Resurrection i najrecentniji Frank. Ova jedinstvena iskustva performansa u kojima Nigelova izvanredna scenska prisutnost i kombinacija talenata plesača, pjevača, glumca i komičara slamaju granice performansa, postala su međunarodno poznata, osiguravajući posvuda žestoke reakcije publike i hvalu međunarodnih medija. Godine 2003. Nigel je imenovan umjetničkim ravnateljem Helsinki Dance Company, uloga koju je ispunjavao do studenog 2005. Nigel stalno istražuje i razvija formu i sadržaj i radi u različitim medijima. Bio je koreograf plesnih djela – u Velikoj Britaniji, Portugalu, Finskoj, Njemačkoj i drugdje – radio plesove posebno za film, režirao kazališne komade, stvarao performanse u obliku instalacija, bio je koreograf za Pet Shop Boyse i njihovo pojavljivanje na britanskoj televiziji i na međunarodnim turnejama, režirao je i napisao Asylum, promuklo i uznemirujuće srednje budžetno djelo s pjesmama. Nigelova produkcija je i Stupid Men; improvizirani rad za Nigela i 3 druga muška performera, Itaya Yatuva, Mikea Wintera i Adriana Howellsa. Djelo naručeno za Venecijansko bijenale gdje je i premijerno prikazano u lipnju 2007., također je predstavljeno u Milanu, Newcastleu i Londonu. 2008. godine Nigel je kreirao novi rad za CandoCo Dance Company i za Diversions – Plesno društvo Walesa. 2009. stvorio je novi duet – Children – za Louise LeCavalier koji je premijerno izveden rujnu 2009. na festivalu Oriente Occidente u Roveretu u Italiji. Uz ove vanjske narudžbe Nigel nastavlja turneju s djelom Fever, te svojim solo izvedbama Frank i Nothing.

0%