Robert Tabula,Thursday 04 August 2011

Bridesmaids, Universal, 2011.
Trajanje: 122 min.
Format: 2.35:1
Redatelj: Paul Feig
Glume: Kristen Wiig, Maya Rudolph, Rose Byrne, Melissa McCarthy, Chris O'Dowd, Wendi McLendon-Cove, Ellie Kamper, Jill Clayburgh, Jon Hamm, Rebel Wilson, Matt Lucas

Filmovi koji se vrte oko vjenčanja obično nude jedne te iste scene koje možemo vidjeti u svakom drugom reality showu koji se vrti oko obreda vjenčanja. Kod 'Djeveruša' situacija je drukčija, životnija, zanimljivija i daleko smješnija. Glavna protagonistica Annie (Wiig) se nalazi u lošem dijelu svojeg odraslog života. Stan dijeli sa čudnim parom, bratom i sestrom, majka ju nagovara da se vrati živjeti kod nje, njezina najbolja prijateljica Lillian (Rudolph) je u stabilnoj vezi, a ona se nalazi u površnom odnosu s Tedom koji joj ne dozvoljava da prespava kod njega jer on ujutro ima pametnijeg posla.

Njezini poslovni snovi su propali u financijskoj krizi, a posao u lokalnoj draguljarnici ovisi o tome koliko se široko može nasmiješiti potencijalnim klijentima, a da ne povrati u usta. Kada je Lillian obavijesti da se uskoro ženi i da želi nju kao kumu, sreća zbog prijateljice se miješa s općim nezadovoljstvom koje joj priređuje njezin život. Ono što je kod ovoga filma karakteristično i svježe je odnos između prijateljica i način na koji likovi otvoreno i bez previše uvijanja govore o svojim problemima i kompleksima. Nitko nije savršen, a glavna protagonistica je kompleksna, opterećena i upravo zbog toga malo više sebična. I kada upozna Lillianinu novu prijateljicu Helen (Byrne) spremna otići jako daleko zbog toga što osjeća ugroženost od strane nove suparnice koja odmah kreće u napad.

U tome leži još jedan scenaristički dragulj ovoga filma. Radi se o nečemu što se susreće u velikom broju filmova, ali ovdje je izvedeno uvjerljivo. Iako Helen i Annie samo žele učiniti Lillianin dan što ljepšim i pamtljivijim, one se u stvari bore za mjesto najbolje prijateljice jer iako to nije vidljivo na prvi pogled, to im je jedna od rijetkih funkcionalnih stvari u životu. Ostale djeveruše su podjednako zabavne i zanimljive, iako se među njima svakako ističe Megan (McCarthy), sestra od mladoženje, čije primjedbe, savjeti i opservacije o okolini sadrže podjednaku količinu humora, mudrosti i nevjerojatne usredotočenosti i apsolutno dižu svaku scenu u kojoj se nalazi glumica Melissa McCarthy.

Podjednaka pažnja se dala samoj priči, humoru koji samo u nekim sekvencama prelazi okvire normalnog i životnog, ali ni onda ne postaje sasvim pretjeran, likovima i događajima koji ih vode od trenutaka velike sreće do trenutaka pokvarenog raspoloženja i propalih planova. Za većinu propalih planova – sve što služi kao uvod u samo vjenčanje – je direktno ili indirektno kriva Annie. Ne zbog toga što ne voli svoju prijateljicu, nego zbog životne situacije, savršenih i pokvarenih smicalica koje Helen uspješno implementira, i niza nesretnih okolnosti koji pogoršavaju odnos između Annie i Lillian. To ujedno i nasmijava i producira neke od najsmješnijih scena u filmu.

I tu ne prestaje uspješnost s kojom je ovaj film zamišljen i izveden. Likovi nisu podvrgnuti poniženjima i nesretnim situacijama samo da bi se publika nasmijala, nego na kraju dovode priču do kraja koji ne pretjeruje u lošim stvarima, a da u isto vrijeme prirodno oslobađa sve nedoumice i pogreške glavnih likova. Između djeveruša koje se na momente odlično zabavljaju i Anieninog svijeta koji se polako ruši, u priču se polako i sigurno uvlači i jedan policajac koji s Annie započinje normalan i bogatiji odnos od onoga na što je ona naviknuta. I u ovom slučaju se radi o odličnom glumačkom ostvarenju kojeg je postigao Chris O'Dowd, a koji je važan za Annie i za sami film. Ljubavni dio filma je bez toga mogao pokvariti cjelinu filma, a srećom ovako je samo dodatno pojačana. Glavna glumica je odlična, ujedno dijeli i scenarističke dužnosti s Annie Mumulo, i svakako, bez obzira na kvalitetne i nadahnute doprinose ostalih glumaca, nosi ovaj film s lakoćom i sigurnošću. Ova svježa i uspješna komedija se već sada može smatrati najboljim žanrovskim ostvarenjem koje će se ove godine pojaviti u kinima, a svakako se može mjeriti i sa boljim uratcima izvan žanrovskih ograda. Činjenica da se radi o filmu s pretežno ženskim ansamblom – rijetkom pojavom u Hollywoodu, pogotovo u području komedije – dodatno ukazuje na kronični nedostatak takvih ostvarenja. Pogotovo ako se bude tražila ili dosezala ova razina kvalitete.

0%