________________________________

Program KINA U GOSTIMA u Rovinju od 26 - 29. lipnja 2011. (p)
press / Grad Rovinj,Thursday 23 June 2011

Grad Rovinj

KINO U GOSTIMA 2011.

1. UVODNI INFO

Projekt "Kino u gostima” osmišljen je kako bi se kinoprikazivalačka djelatnost približila stanovnicima Republike Hrvatske koji zbog nepostojanja redovite kinotečne djelatnosti u svojim gradovima nemaju mogućnost odlaska u kino. Ideja projekta rođena je u trenutku početka distribucije filma Jasmile Žbanić NA PUTU, te činjenice da u gradovima rođenja glavnih glumaca Leona Lučeva i Zrinke Cvitešić ne postoji (ili nije postojala) redovita kino distribucija. Iz te dosta sebične potrebe da film vidi publika u Šibeniku i Karlovcu, projekt se proširio na još pet gradova s ukupnim brojem od 5.050 gledatelja (Karlovac – Krapina – Trogir – Umag – Slavonski brod – Bjelovar – Hrvatska Kostajnica). S obzirom da je redovna kino distribucija filma NA PUTU imala 19.000 gledatelja, ovim projektom ista je povećana za 25%, što dokazuje želju manjih sredina da vide film na velikom platnu.

Ta, prva faza projekta realizirana je u periodu od ožujka do svibnja 2010. godine. Ono što je davalo čar "Kinu u gostima", bila je činjenica da je na svakoj projekciji bio prisutan dio autorske ekipe filma i na taj način u neposrednoj komunikaciji s publikom pobudio se interes kako za samu projekciju, tako i za filmsku umjetnost. Naime, publika iz manjih mjesta nema manifestacija na kojima može sresti autorske ekipe filma i ovo je bio za njih izniman događaj – ne samo u socijalnom, već i u edukativnom kontekstu. Teme razgovora bile su: razlozi snimanja filma, pripreme za snimanje, potreba za kino dvoranama i dr.

Također, u Krapini su organizirane i projekcije za srednjoškolce kako bi se potaknuo interes za kinom i kod mlađe populacije. Interesantna je činjenica da je na tim projekcijama bilo više posjetitelja, nego na onim regularnim. Isto tako u Karlovcu je u prostorima Kinokluba Karlovac (udruga koja se bavi filmskom edukacijom srednjoškolaca) napravljeno malo druženje između srednjoškolaca i ekipe filma.

Ponukani velikim interesom "Kina u gostima" 2010., te vapajem malih sredina za kvalitetnim i edukativnim sadržajima odlučili smo nastaviti sa projektom i u 2011. godini.

2. DRUGA FAZA PROJEKTA

Pozitivna iskustva s filmom "Na putu" pokazala su da prostora u Hrvatskoj za ovakav alternativni način distribucije filma u svakom slučaju ima. I to ne samo prostora, već i potrebe. No, ovaj put je ciljana skupina još više sužena. Naime, ideja je da se u mjesecima kada je ponuda kvalitetnih sadržaja za djecu u sredinama bez redovite kino distribucije na minimumu, organizira "Kino u gostima" namijenjen dječjem uzrastu od 8 do 14 godina. U periodu od četiri dana radile bi se projekcije dječjih filmova novije hrvatske, europske i svjetske produkcije, kao i jedna večer posvećena filmovima za odraslu populaciju, te dječje filmske radionice u svrhu poticanja kreativnog rada i imaginacije pod stručnim vodstvom Leona Lučeva i Petre Radin.

3. DRUGA POSTAJA: ROVINJ!

Nakon Umaga u travnju, drugi u nizu gradova koji će ovogodišnja „kino u gostima – karavana“ posjetiti je Rovinj. Tako će se od 26. do 29. lipnja u prostorima Pučkog otvorenog učilišta grada Rovinja odvijati početnička filmska radionica pod vodstvom Petre i Leona (svaki dan od 10 do 14 i od 16 do 19 sati), a u večernjem terminu od 20:30 sati na programu će biti projekcije filmova koje rovinjska publika zasigurno tako skoro neće moći vidjeti na velikom platnu – riječ je o recentnim kako hrvatskim, tako i svjetskim filmskim uspješnicama!

• 26. lipnja - Panika u selu, dugometražni animirani film (r: Stéphane Aubier, Vincent Patar; Belgija) 7+
Urnebesna i pomalo suluda, ova stop-motion ekstravagancija nudi beskonačno mnogo šarma i razuzdanog smijeha za sve u dobi od 7 do 77 godina. Temeljeni na kultnoj belgijskoj animiranoj TV seriji (u izdanju Aardman Studija u kojem je nastao i poznati Wallace & Gromit), glavni likovi u Panici u selu su tri plastične igračke po imenu Kauboj, Indijanac i Konj koji zajedno žive u oronuloj kući u gradiću u kojem nikada ne nedostaje najneobičnijih zgoda.

• 27. lipnja - Na more!, dugometražni dokumentarni film (r: Pedro González-Rubio; Španjolska / Meksiko), 8+
“To je film”, opisao je Rubi svoj dugometražni debi kad su ga upitali da li bi ga svrstao u kategoriju fikcije ili doksa. “I to kakav film!”, rekao bih. U zemlji koja slavi stotu obljetnicu revolucije uz tko zna koji po redu okršaj narko bandi, izgleda da je autor pronašao jedini spas od te otužne stvarnosti u bijegu u neo-flahertijevski i još uvijek netaknuti raj koraljnog grebena Banco Chincorro pretvoren u neku vrstu ultimativne Nigdjezemske upakirane u suptilni celofan majanske mistike gdje jedan dječak provodi određeno vrijeme s ocem ribarem. Dječak inače živi s majkom u Rimu i pruža mu se rijetka prilika da oca bolje upozna. Ovo je u isti mah čista poezija u pokretu, cinema verite kao obiteljska terapija i traktat o ribarenju, dakle, radu. Film o odnosima. Odnosima muškarca i žene, djece i roditelja, čovjeka i prirode. Čitav film pratimo, dakle, živote ljudi koji nam se čine posve nevjerojatnima, premda i među njima postoje oni koji razmišljaju o životima drugih. Zato “Na more” nije samo utopijska vizija odnosa oca i sina.

• 28. lipnja - večer za odrasle:
Popravilište za roditelje, kratki igrani film (r: Bruno Anković; Hrvatska)
Barbara je vrlo marljiva djevojka. Ima mlađu sestricu i vrlo ambiciozne roditelje. Tjeraju je da uči japanski, karate, balet, tenis i trombon. Jedne večeri ona na TV-u vidi nevjerojatnu reklamnu poruku. Samo jedan pritisak na crveno dugme na daljinskom upravljaču i njezini će roditelji biti teleportirani u popravilište... Pustolovina započinje. Ali kako će završiti?
Žuti mjesec, kratki igrani film (r: Zvonimir Jurić, Hrvatska)
Zvono na vratima najavljuje posjet. Lana, mlada trudnica, otvara vrata svojoj novoj susjedi Mariji. Marija se predstavlja. Nakon čavrljanja uz kavicu, Marija želi otići, no Lana je preklinje da ostane…
Mila traži Senidu, dokumentarni film (r: Rovert Tomić Zuber, Hrvatska)
Mila Janković je djevojčica nestala u svibnju 1992. godine, kada su u njeno mjesto Caparde, u Bosni i Hercegovini, ušle srpske vojne snage. Pedeset mještana, među njima i njezina majka i starija sestra nestalo je ili je ubijeno. Šesnaest se godina vjerovalo da je i tada devetomjesečna Senida doživjela istu sudbinu.
O tomu svjedoči i spomenik ubijenima i nestalima, a na kojemu je uklesano i njezino ime. Međutim, njena priča nastavlja se u domu Jankovića, u imućnoj beogradskoj porodici gdje usvojena Senida živi pod imenom Mila Janković. Sa 16 godina Mila započinje potragu za svojom biološkom obitelji. Potresan, emotivan i višeslojan film u kojemu ništa nije onako kako se čini….

• 29. lipnja - Djeca za djecu: Izbor filmova djece i mladeži iz arhiva Hrvatskog filmskog saveza + prikazivanje filma nastalog u sklopu četverodnevne radionice!

Program „Kino u gostima 2011“ organizira Živa Produkcija d.o.o. u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i produkcijskim kućama: Restart Label i Hulahop d.o.o.

Partner i glavni pokrovitelj projekta je Hypo Group – Alpe Adria.

CINEMA IN TRASFERTA 2011

1. INFORMAZIONI INTRODUTTIVE

Il progetto "Il cinema in trasferta” è nato per avvicinare l’arte filmica a tutti i cittadini della Repubblica di Croazia che per mancanza di cinematografi nei loro luoghi di residenza non hanno la possibilità di recarsi regolarmente al cinema. L'idea è nata all'inizio della distribuzione del film di Jasmila Žbanić NA PUTU („In viaggio“), quando gli attori principali Leon Lučev e Zrinka Cvitešić si sono resi conto che nei loro luoghi natii non c’era (o non c’è tuttora) una distribuzione cinematografica regolare. Dall’esigenza un po’ egoistica degli interpreti di far vedere il film al pubblico di Sebenico e di Karlovac, il progetto è stato ampliato ad altre cinque città e a un numero complessivo di cinquemilacinquanta spettatori (Karlovac – Krapina – Traù – Umago – Slavonski brod – Bjelovar – Hrvatska Kostajnica). Considerato che attraverso la rete di distribuzione regolare il film NA PUTU è stato visto da diciannovemila spettatori, grazie al presente progetto il loro numero è aumentato del venticinque per cento, il che ha messo in luce il desiderio delle località minori di guardare l’opera sul grande schermo.

La prima fase del progetto è stata realizzata dal marzo al maggio 2010 e quel che ha reso ancor più magica l'iniziativa „Il cinema in trasferta“ è stata la presenza alle proiezioni di parte dell'equipe degli autori, importante atto di comunicazione diretta con il pubblico, che ha risvegliato l'interesse di quest'ultimo per la proiezione dell’opera e in senso lato, per l'arte cinematografica nel suo complesso. Gli spettatori che vivono in piccole località, infatti, non hanno molte occasioni di partecipare ad appuntamenti con gli autori di film e la presente iniziativa si è trasformata in un evento eccezionale, non solo dal punto di vista sociale, ma pure per il suo contesto educativo. I temi trattati nell'incontro sono stati i seguenti: i motivi che spingono a girare un film, i preparativi per il set, l'esigenza di avere sale cinematografiche, ecc.

A Krapina sono state organizzate anche alcune proiezioni per alunni delle superiori, al fine di risvegliare nella popolazione più giovane l'interesse per il cinema. Degno d'attenzione è il fatto che alle proiezioni rivolte ai giovani il pubblico era più numeroso che a quelle regolari. A Karlovac, nei vani del „Kinoklub Karlovac“ (associazione che si dedica all'educazione filmica di alunni delle medie superiori), ha avuto luogo un incontro tra gli alunni e l'equipe del film.

Spinti dall'enorme interesse per „Il cinema in trasferta“ 2010 e dal desiderio delle comunità minori di partecipare a eventi di carattere educativo di qualità, si è deciso di dar seguito alle proiezioni anche nel 2011.

2. SECONDA FASE PROGETTUALE

L'esperienza positiva con il film "Na putu" ha messo in luce l'ampio spazio esistente in Croazia per questo tipo di distribuzione alternativa: e non solo lo spazio, ma pure l'esigenza. Questa volta però il gruppo a cui viene destinata l'iniziativa è un po' più ristretto. L'idea riguarda principalmente i ragazzi d'età compresa tra gli 8 e i 14 anni, durante i mesi dell'anno nei quali l'offerta di programmi qualitativi per l'infanzia è ridotta al minimo, in località che non hanno eventi cinematografici regolari. „Il cinema in trasferta“ prevede quattro giornate di proiezioni di film per i più giovani, di produzione nazionale, europea e mondiale, e una serata dedicata ad un pubblico adulto. Accanto alle proiezioni verranno organizzati laboratori filmici per bambini, aventi come scopo lo sviluppo della creatività e dell'immaginazione, e il tutto sotto la direzione professionale di Leon Lučev e Petra Radin.

3. SECONDA FERMATA: ROVIGNO!

Dopo Umago nel mese di aprile, la seconda località che la carovana del „Cinema in trasferta“ toccherà sarà Rovigno: dal 26 al 29 giugno presso la sede della locale Università popolare aperta ci sarà il laboratorio cinematografico per principianti diretto da Petra e da Leon (quotidianamente dalle 10 alle 14 e dalle 16 alle 19), seguito da proiezioni serali ( 20:30 h )di opere che il pubblico rovignese non avrà certamente modo di vedere prossimamente sul grande schermo. Si tratta di film recentissimi di grande successo, croati e stranieri.
• 26 giugno – Panico nel villaggio, film d'animazione (r: Stéphane Aubier, Vincent Patar; Belgio) 7+
Strepitosa e un po' pazza stravaganza „stop-motion“, il film si offre al pubblico con un fascino infinito, per far ridere a crepapelle tutti gli spettatori d'età compresa tra i 7 e i 77 anni. Prendendo spunto dal famosissimo telefilm d'animazione belga (dell'Aardman Studio, che ha creato pure il ben noto Wallace & Gromit), gli interpreti principali di Panico nel villaggio sono tre giocattoli di plastica: Cowboy, Indiano e Cavallo, che vivono assieme in una casa pericolante di una cittadina nella quale gli eventi strani sono quasi una regola.

• 27 giugno – Al mare!, film documentario (r: Pedro González-Rubio; Spagna / Messico), 8+
“È un film”, sono le parole con le quali Rubi ha descritto il suo primo documentario, rispondendo alla domanda se preferisse porlo nella categoria dei film di fantascienza o dei documentari. “E che film!” direi. In un paese che festeggia il centenario della rivoluzione, con l'ennesimo scontro tra narcotrafficanti sullo sfondo, sembra proprio che l'autore abbia identificato l'unica via di fuga dalla triste realtà: il paradiso neo-flahertiano tuttora intatto della barriera corallina Banco Chincorro, trasformato in ultima „Terra che non c'è“ e avvolto in un sottile cellofan di misticismo maya, nel quale un bambino trascorre un po’ di tempo con il padre pescatore. Il protagonista vive a Roma con la madre ed ha pochissime occasioni per conoscere meglio il padre. È un'opera questa che è al contempo pura poesia in movimento, cinema verità, terapia familiare e trattato di pesca, ovvero di lavoro. Un film sui rapporti. Sui rapporti tra uomo e donna, figli e genitori, uomo e natura. Guardando il film ci accorgiamo di osservare costantemente le vite di uomini per noi incredibili, pur essendoci tra di loro personaggi che pensano alla vita degli altri. “Al mare” perciò non è solamente una semplice visione utopistica del rapporto tra padre e figlio.

• 28 giugno – serata per adulti:
Riformatorio per genitori, cortometraggio (r: Bruno Anković; Croazia)
Barbara è una ragazza molto diligente. Ha una sorella minore e due genitori particolarmente ambiziosi che la spingono a studiare il giapponese, a dedicarsi al karate, al balletto, al gioco del tennis e al trombone. Una sera alla TV vede un incredibile spot pubblicitario: con un semplice clic sul bottone rosso del telecomando i genitori sarebbero stati teletrasportati al riformatorio….Inizia l'avventura. Ma come finirà?
Luna gialla, cortometraggio (r: Zvonimir Jurić, Croazia)
Il campanello alla porta annuncia una visita. Lana,giovane incinta apre la porta alla sua nuova vicina di casa Marija, che si presenta. Dopo una chiacchierata e una tazza di caffé, Marija vorrebbe andar via, ma Lana la prega di restare …
Mila cerca Senida, film documentario (r: Rovert Tomić Zuber, Croazia)
Mila Janković è una bambina scomparsa nel maggio 1992, con l'occupazione serba del suo paesino Caparde, in Bosnia ed Erzegovina. Sono scomparsi, o forse sono stati uccisi, cinquanta abitanti del luogo, tra i quali anche la mamma e la sorella maggiore della ragazza. Da allora e per ben sedici anni si è creduto che la piccola Senida di appena nove mesi avesse condiviso lo stesso destino. A testimoniarlo il monumento alle vittime sul quale c’è anche il suo nome. La storia però continua in casa Janković, ricca famiglia belgradese nella quale vive Senida, adottata, con il nome di Mila Janković. A sedici anni la ragazza si mette alla ricerca della sua famiglia biologica. È un film commovente e stratificato, nel quale nulla è come sembra…

• 29 giugno – I bambini per i bambini: scelta di film per bambini e giovani dall'archivio della Federazione cinematografica croata + proiezione deI film creato durante il laboratorio di quattro giornate.

Il programma dell’appuntamento „Il cinema in trasferta 2011“ è stato curato da Živa Produkcija S.r.l. in collaborazione con la Federazione cinematografica croata e con le case produttrici Restart Label e Hulahop S.r.l.

Partner e patrocinatore principale del progetto: Hypo Group – Alpe Adria.

0%