najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

Queer Zagreb 2011: LUCA GIACOMO SCHULTE: JOSEPH by Ada Jukić (predstava)
Ada Jukić,Monday 02 May 2011

Queer Hr

Izvođač: Joseph P. Coocksey
Izvedeno: 26. travnja 2011, GDK Gavella Zagreb

U osvrtu na predstavu 'Remember me' talijanske Sineglossae http://film-mag.net/content.php?review.11332
izvedenu u okviru kazališnog dijela Festivala Queer Zagreb 2011, pisala sam o odnosu predstave prema glazbi koja ju je inspirirala. Razmišljajući o odnosu interpretacije prema vlastitim (osobito glazbenim) poticajima i predlošcima, spomenut ću primjer 'Josepha' L.G. Schultea koji je 'otvorio' ovogodišnji Queer festival 26. travnja u Gavelli (po mojem mišljenju pozicioniranje ovog djela na početak kazališnog Queera umanjilo je entuzijazam publike za sljedeće naslove).



Dakle, radi se o koreografiji na tako monumentalne glazbene teme koje podrazumijevaju razinu plesne izvedbe koju je apsolutno teško doseći i koje očekivanja publike podižu na krajnje zahtjevnu razinu. Sam izbor ovakovih djela (Siegfridov Posmrtni marš, krvava Lady Macbeth itd.) ne ide u prilog, već zapravo opterećuje izvođača (Joseph P. Coocksey) koji, uz minimalistička koreografska i scenaristička rješenja, sav teret izvedbe preuzima na sebe, izložen glazbi kao David pred Golijatom. Nema drugog scenskog materijala koji bi bar privremeno zaokupio pažnju gledatelja i rasteretio protagonista kao jedinog subjekta interpretacije divovskih 'glazbenih spomenika'. Da stvar bude gora, ova uzvišena operna kompilacija nije dosljedno žanrovski provedena, već se u nju miješaju i drugi glazbeni 'jezici' i izričaji, primjerice šansona (La chancon d'Helene Romy Schneider iz filma Claudea Sautea?), a učinilo mi se (prije nego sam se uspavala), da čujem i Bacha...

Ali, kako god bila koncipirana glazbena kompilacija jednog glazbeno-plesnog djela i kako god bila nova i autorska, ako se ne izvodi kao nijemi film, uz naslov i ime izvođača u koreografiji bilo bi potrebno navesti imena autora i naslove glazbenih djela 'na koja se pleše'. I to ne, implicitno, u popratnom komentaru ili 'predstavljanju predstave', već među ključnim podacima, 'impressumu' djela. To je najmanje čime nadahnuti autor odaje priznanje autorima koji su ga nadahnuli.

Što se tiče drugih aspekata ove koreografije, Joseph koji, i pored odricanja od bogatijeg kostimografskog i scenografskog instrumentarija, koristi znakovitost i simboliku boja i kostima, pojavljuje se (i ostaje) u smeđim konvencionalnim hlačama i crnoj majici (kasnije će se presvući u crvenu). U međuvremenu se preodjene i u crni haljetak, ali sve to dugo traje i sporo se izmjenjuje na goloj tamnoj sceni po kojoj povremeno prođe drugi protagonist (manje aktivan, ali zanimljivije odjeven u crni ogrtač s kapuljačom) i povremeno na pozornicu postavlja u pravokutnik uobličene listove papira.

Dugo i naporno za gledateljsku koncentraciju, pretenciozno u odnosu na glazbene predloške koje je teško slijediti. Ali, ako je to samostalni koreografski početak, možemo očekivati razvoj i u izboru predloška i načina na koji se interpretira. Do tada, treba samostalno slušati Wagnera i Verdija!
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt