najF.I.L.M.F.I.L.M.


DVD
........................ najave
........................ VHS najave
........................ recenzije
........................ kultni film
kino
........................ najave
........................ recenzije
........................ festivali
........................ premijere
........................ kino raspored
TV
........................ kolumna
........................ recenzije
kazalište
........................ predstave
........................ festivali
........................ raspored
glazba
........................ CD/DVD
........................ koncerti
literatura
........................ knjige
........................ časopisi
........................ stvaralaštvo
izložbe
........................ osvrti

________________________________
Interview
Moram vam reći
Arheološki kutak

________________________________
forum
........................ oglasnik
newsletter
linkovi
Novosti - Home



Internet tjednik
F.I.L.M.
Izdavac Udruga Artikul

KAZALIŠTE: MUŠKI - ŽENSKI/ ŽENSKE - MUŠKE (Treći dio trilogije "O zajedništvu") by Julija Vuljanko
Julija Vuljanko,Wednesday 02 March 2011

ŽENSKA ZA ŽENSKE Teatar ITD
25.2.2011.
Koncept, režija, dramaturgija: Katarina Pejović i Boris Bakal
Su-autorice / izvođačice: Irma Alimanović, Maja Izetbegović, Jelena Miholjević, Mona Muratović Zečević, Petra Težak
Dramaturzi: Stanko Juzbašić; Vedrana Klepica; Dražen Novak Prostor i svjetlo: Boris Bakal i Katarina Pejović
Fotograf: Damir Žižić

Predstava projekta Bacača Sjenki, nastalog u koprodukciji s Kulturom promjene, Teatrom &TD i sarajevskim međunarodnim teatarskim festivalom MESS, samim svojim nazivom i isključivošću moguće publike odlučila je ponuditi nešto novo o onome već starome. Međuljudski, u ovome slučaju među-ženski odnosi, tema je kojoj je ovaj projekt naumio pristupiti potpuno otvoreno i u to uključiti svoju publiku. Vodeći publiku kroz identitete, živote i najintimnije misli svojih glumica/izvođačica/su-autorica ovaj projekt ima namjeru izbrisati liniju između predstave i publike. Koliko su u tome uspjeli, potpuno je druga priča. Već u samom foajeu ITD-a pojavile su se neobično obučene djevojke s ticalima na glavi.



Uz ono što se danas može vidjeti po Zagrebu, to i nije bilo toliko čudno. Počele su pozdravljati ili slati pusice i sve je to bilo poprilično slatko. Na samom početku izvedbe mogli su se čuti tako česti "whatever" i "koka", poznati svakome tko je bar jedno sunčano popodne proveo na terasi zagrebačkih kafića. Inače bi me to izbacilo iz takta, ali zanimljiv koncept predstave (iako nisam inače tome previše sklona) potaknuo me da se opustim i potpuno otvorenog uma pristupim predstavi. To nije bilo lako. Iako je predstava ogolila svoje akterice, a kasnije ih je ogolila i doslovno, čini mi se da nije ogolila publiku niti je nestalo magične granice, što mi se čini namjerom ovog projekta. Dotične "ženske" pozabavile su se pitanjima prvih ljubavi, prve mjesečnice, shoppinga i krađe mačke u kontrastu s doticanjem posljedica rata na ovim prostorima, obiteljskim odnosima i ženskim rivalstvom. Sigurna sam da se svaka žena u publici prepoznala u barem nekoj stvari. Njihovi različiti pogledi na život, razlika u godinama i životnim iskustvima odlučili su o tijeku predstave, koji je bio uvjetovan samo s nekoliko natuknica tj. određenih dijelova predstave napisanih kredom na crnoj ploči.



Unatoč toplini kojom su glumice zračile, vrlo dobrom glumom i situacijama s kojima smo se svi susreli, bilo mi je teško potpuno se uživiti u ulogu. Tako mi se u pojedinim trenucima činilo da je ono što govore protagonistice stvarno istina i bila sam sretna, tužna i zabrinuta skupa s njima, ali s druge strane je čučala misao da je sve predstava. Pri tome ne mislim na ono što se događalo u sredini Teatra ITD (jer scenografija je jedan stol u sredini kazališta i sjedala poredana u kaotični krug uokolo), nego na reakcije "interaktivne" publike u kojoj sam se našla. Publike u kojoj su sjedile same žene i koje su se živo uključile u raspravu o pitanjima koje predstava povlači. Tako je predstava otišla u specifičnom, jedinstvenom smjeru, moderirana od strane svojih glumica/su-autoricama i svoje ženske publike.

Zanimljivo bi bilo pogledati nekoliko puta ovu predstavu i vidjeti u kojim se sve smjerovima može razvijati. Također obavezno mi se čini pogledati mušku predstavu, tako da vidimo jesmo li uistinu toliko različiti, kao što su akterice i dio publike u više navrata naglašavale. Najbolje bi bilo kad bismo mogli prisustvovati i predstavama koje nisu namijenjene našem spolu, dakle muški za muške. Možda bi onda sva ta interakcija i model predstave koja to nije ostavili malo jači dojam istraživanja zajedništva od ovoga čemu smo imali priliku svjedočiti na premijeri.

Julija Vuljanko, 28.02.2011.
email to someone printer friendly

Ocjena:
0%


bullet R.E.M.
bullet Žedno uho u Tvornici od 13. svibnja do 4. lipnja 2012. (p)
bullet Saša Božić u Teatru &TD priprema Marinkovićevu 'Gloriju' (p)
bullet 'How To Make – Ideen, Notationen, Materialisierungen' at Kunsthaus Dresden (p)
bullet Plavi ciklus: Pogorelić i Kitajenko u Lisinskom 23. ožujka 2012. (p)
bullet Zagrebačka filharmonija sezona 2012/2013: Press konferencija (p)
bullet Animafest 2012: Press konferencija (p)
bullet 36.Smotra kazališnih amatera Zagreba - SKAZ - 23.03/04.04.2012. (p)
bullet Festival hrvatskog animiranog filma po treći put u Zagrebu (p)
bullet Četiri hrvatska filma u natjecateljskom programu Annecyja (p)
bullet Poziv na radionicu 'Osnove tehnika rada s filmom'! (p)
bullet Cineplexx East - Vodeći kino prikazivač u ovom dijelu Europe dolazi u Zagreb (p)
bullet Dani hrvatskog filma 2012: Kritični dani na 21. Danima hrvatskog filma (p)
bullet The Unschool Art School MFA/PhD (p)
bullet T.A.L.K. A.B.O.U.T. P.O.R.N. (p)
bullet Izložba '...Crteži iii' u Galeriji Anex (p)
bullet FILM: ŽENSKA PRAVA HOĆU, drama by Ada Jukić
bullet In memoriam IVICA PERCL 16.3.2007.-16.3.2012. (p)
bullet Jonathan Franzen u Zagrebu (p)
bullet Poziv umjetnicima za IETM Zagreb (p)
bullet Na 100.00 volta - Zagrebačka filharmonija, maestro Schiffman i pijanist Boyde (p)
bullet Worldwide deadline reminder: jobs, scholarships, competitions, residencies, exhibitions (p)
bullet Potpora fonda Eurimages filmskim projektima 'Svećenikova djeca' Vinka Brešana i 'Cure' Andreje Štake
bullet Kultura promjene SC poziva na radionicu Glas kao tijelo, tekst kao glazba! (p)
bullet Svečano otvoren Zgraf 11 (p)
bullet otvaranje josip kaniza (p)
bullet Sale of contemporary Arab, Turkish and Iranian photography at CMOOA's (p)
bullet Exhibition of Hervé Fischer at the Gallery Parisienne (p)
bullet Stephan Balkenhol at DEWEER gallery (p)
bullet Graduate Course in Art Practise in Cyprus (p)
bullet Nakon tri godine Rebel Star ponovno u Teatru &TD (p)
bullet Sunnysiders - Licence to Blues - Koncertna promocija (p)
bullet Picksiebner koncert u Hard Placeu (p)
bullet NICO DOCKX at PREMIERE OPENING of ESTHER DONATZ GALLERY. 17 MARCH 2012 (p)
bullet Prezentacija Vodiča HMNU (p)
bullet Geenger Records traži suradnike! (p)
bullet ALASKA vas poziva na rokkanje_najava (p)
bullet RockLive Festival - promjena termina i prijave bendova (p)
bullet 'TRAŽI SE PRIJATELJ' - glazbom protiv nasilja (p)
bullet 'Uskršnja jaja' na Filmskom festivalu Tribeca (p)

Ime:

Lozinka:


Zapamti me



Koji igrani filmski žanr odgovara recesijskoj stvarnosti:

Komedija

Drama

Horor

Krimi film



Glasova: 1640
Stare ankete

All rights reserved. F.I.L.M © 2011. Since 22.01.2003.
Naše tekstove je moguće pratiti preko RSS i TXT servisa.
news.xml - news.txt