predstavlja

Perforacije New York
11.-21. oujka, 2011
Perforacije lete u New York!

Perforacije su festival koji zadnje dvije godine intenzivno djeluje na području promoviranja i osnaivanja nezavisne kulturne scene, i to na način i opsegom koji u regiji nema usporedbe.

Nakon 3 grada, 60 izvedbi, umrežavanja regije – sljedeći korak je spajanje kontinenata.

Posebnost ovog festivala proizlazi iz načina na koji provodi svoju misiju – decentralizacijom (festival se, što je rijetka praksa u Hrvatskoj, odvija u više gradova s jedinstvenim programima: Zagrebu, Rijeci i Dubrovniku), fokusom na domaću i regionalnu produkciju (koja se osnažuje umrežavanjem organizacija s područja Bugarske, Hrvatske, Srbije, Slovenije i Makedonije, čime festival ujedno predstavlja i najobuhvatniju inicijativu usmjerenu na nezavisne umjetnike iz središnje i istočne Europe) i opsežnim programom (u trajanju od tjedan do 10 dana, prikazuje se po 30-ak produkcija).

Međutim, ovog proljeća festival uvodi još jedan fenomen bez presedana na hrvatskoj kulturnoj sceni – čitav festival gostuje u SAD-u, gdje će predstaviti neke od vodećih suvremenih izvedbenih umjetnika i umjetničkih skupina iz Hrvatske i okolnih zemalja. Festivalski program broji 12 produkcija i više od pedeset umjetnika iz pet zemalja - Bugarske, Hrvatske, Srbije, Slovenije i Makedonije, koji će tijekom 10 dana predstaviti svoje radove u njujorškom kazalištu La MaMa, koje je partner ovog izdanja Perforacija. O ovoj suradnji je umjetnička direktorica La MaMe, Mia Yoo, rekla: "Kazalište La MaMa ima dugu povijest predstavljanja umjetnika s Balkana, dijela svijeta koje je imalo posebno mjesto u srcu naše osnivačice, Ellen Stewart. Uzbuđeni smo suradnjom s umjetničkim direktorom Perforacija, Zvonimirom Dobrovićem, i organizacijom njujorškog festivala. La MaMa s ponosom predstavlja ove umjetnika i nastavlja svoj dijalog s njihovim zemljama."

Promocija izvedbenih umjetnika s područja Balkana u New Yorku

Od 11. do 21. oujka prikazat će se mahom američke premijere, te će tako njujorška publika imati priliku upoznati novi rad skupine BADco, koja će Hrvatsku predstavljati i na Venecijanskom bijenalu, Sanje Mitrović, nedavne dobitnice prestižne nagrade BNG Nieuwe Theatre za režiju, slovensku predstavu Olivera Frljića 'Proklet bio izdajica svoje domovine', u kojoj se raskrinkavaju jugoslavenski politički, kazališni i povijesni stereotipi. Perforacije u New Yorku predstavljaju i rad slovenskih skupina Via Negativa i Mini Teatra s fascinantnim Senkom Bulić i Markom Mandićem u režiji Ivice Buljana), te instalacije Petre Kovačić, Željka Zorice i Igora Josifova. Festival se zatvara 21. ožujka uz diskusiju o stanju umjetnosti na području Balkana koja će se održati na prestižnoj The New School for Social Research.

Saznajte sve o izvedbama koje će prezentirati regionalnu izvedbenu scenu u New Yorku ovog ožujka ovdje: http://www.perforationsny.com/

Raspored izvedbi:

11. oujka u 22h
Ivo Dimchev
(Bugarska)
Lili HandelIvo Dimchev, koreograf i izvođač čiji je rad ekstremna i šarena mješavina performansa, plesa, kazališta, glazbe, crteža i fotografije. Poticaj na stvaranje Lili Handel bila je ideja ljudskog tijela kao subjekta fizičke i estetske konzumacije. Tragedija divine ljepote u zalasku i njena transformacija u bezličnog i bezrodnog stvora okosnica je djela u kojoj Dimčev spaja prastaru želju dive se podari publici uvidom u njene najintimnije životne trenutke sa strastvenim, iskrenim iskazom boli. Lili Handel doživjela je više od 70 izvedbi u Bugarskoj, Makedoniji, Francuskoj, Mađarskoj, Italiji, Turskoj, Rumunjskoj, Njemačkoj, Sloveniji, Češkoj Republici i Švedskoj.

12. oujka u 22h
BADco. (Hrvatska)
Polu-interpretacije ili kako objasniti suvremeni ples nemrtvom zecuOd svog osnutka skupina sistematično propituje protokole izvođenja, predstavljanja i gledanja, strukturirajući svoje projekte unutar različitih formalnih i percepcijskih odnosa i sklopova. Solo Poluinterpretacije ili kako objasniti suvremeni ples nemrtvom zecu, koji je osmislila i izvodi Nikolina Pristaš, dobitnica nagrade Hooge Huysen za najboljeg mladog koreografa 2002), rekonfigurira uspostavljene granice između izvođača i publike, a dijelom referira na djela Josepha Beuysa, Françoisa Delsatrea, Franza Kafke, Stevena Shaviora, Brune Latoura i Grahama Harmana.

13. oujka u 20h
Sanja Mitrović (Srbija)
Will You Ever Be Happy Again?Hoćemo li ikada više biti sretni? Pitanje je to koje su si Nijemci postavljali krajem Drugog svjetskog rata. Značajan se dio srpskog naroda zapitao isto na početku novog milenija. Idejna začetnica i redateljica Sanja Mitrović, dobitnica je nagrade BNG Nieuwe Theatre za reiju, razvila je ovu predstavu na temelju autobiografskih događaja samih izvođača, Srpkinje Sanje Mitrović i Nijemca, Jochena Stechmanna, te koristi dokumentarističke strategije ne bi li istraila na koji način nacionalna pripadnost utječe na osobni identitet.

14. oujka u 20h
(2 izvedbe)Dva performansa instalacije odrat će se tijekom večeri s početkom u 20 h

Petra Kovačić
(Hrvatska)
Djelo(vanje)
Petra Kovačić 2008 diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Sama je ideja njenog rada Djelo(vanje) proizašla iz elje da publici podari iskustvo i osjećaj stvaranja. Njen je rad - definiran kao izvedbena instalacija - simboličan pogled na stvaranje vizualnog umjetničkog djela razvijen tijekom same izvedbe.

Željko Zorica (Hrvatska)
Digitalizacija spomeničke baštine i njena komercijalna eksploatacijaŽeljko Zorica djeluje kao suautor kazališnih performansa, scenograf, lutkar, dramaturg, grafički dizajner, pisac i osnivač nekoliko kazališnih skupina. Rad Digitalizacija spomeničke baštine i njena komercijalna eksploatacija dio je veće cjeline čiji početak datira u 1983. godinu kada se eljko Zorica prvi puta poziva na radove i tekstove fikcionalnog doktora H.C. Zabludovskog, u kojima je ustanovljeno kako ljudi izrazito rijetko zastaju i čitaju što u stvari piše na spomen pločama. Pala mu je na um ideja, čiji je Zorica sljedbenik, da se u dogovoru s nositeljima prava dogovori najam spomen ploča. U tu svrhu ponuđena je varijanta zamjene nezgrapnih i teških kamenih ili metalnih ploča laganim monitorima koji će određeno vrijeme emitirati tekstove ili slikovni materijal koji se odnosi na osobu ili događaj radi kojega je ploča podignuta.

17. ožujka u 22h
Slovensko Mladinsko Gledališče (Slovenija)
Proklet bio izdajica svoje domovine!Slovensko Mladinsko Gledališče osnovano je 1955 godine poznato je po raznolikosti i inovativnosti repertoara kojeg čine djela mladih redatelja i energičnih trupa koji su odbacili uobičajenu hijerarhiju i isticanje zvijezda i okrenuli se istraivanju i laboratorijskom pristupu ne bi li stvorili kreativan ansambl. U Proklet bio izdajica svoje zemlje Oliver Frljić nizom improvizacija dovodi skupinu do stvaranja novog jezika i materijala za rad. Ovaj komad agresivnim tonom i pristupom raskrinkava jugoslavenske političke, kazališne i povijesne stereotipe.

18. ožujka
(performans / instalacija – vrijeme i mjesto će biti definirano naknadno)
Igor Josifov (Makedonija)
Predstaviti sjećanjaPresent memories je performans kojim Igora Josifova komentira proces različitih mentalih stanja kroz koje umjetnik prolazi za vrijeme svakog svog nastupa. Josifov će izvesti izabrana simbolična djela koja je izvodio u NYC za vrijeme Armory week u Tunnel spaceu. Riječ je o seriji radova kojima se Josifov označuje kao značenjsko tijelo na polju društvene semiotike i koristi medij performansa i vizualnu reprezentaciju ne bi li istraio psihoanalitičke teme poput identiteta, smrti, gubitka i statusa ega u suvremenom društvu.

18. ožujka u 22h
Via Negativa
(Slovenija)
OutVia Negativa djeluje na međi odnosa izvođač-publika-stvarni prostor-vrijeme. Taj je odnos definiran kao kompleksna izmjena perspektiva, očekivanja, sudova, zaključaka, priznanja, stereotipa, predrasuda, ne-tolerancije znanja ili manjka istoga. Projektom OUT, Via Negativa zaključuje sedmogodišnji ciklus (2002-2008) performativnih radova koji su se bavili nekim od smrtnih grijeha. Stav grupe jest da su bijes, škrtost, pohlepa, pouda, lijenost, zavist i oholost temeljni aspekti svačijeg identiteta. OUT je performans koji istrauje temeljne mehanizme ponosa u kazališnoj situaciji i propituje logiku oholosti kroz odnos promatrača i izvođača.

19. ožujka u 22h
Via Negativa
(Slovenija)
Igra s čačkalicama
Invalid
Tonight I CelebrateIgra s čačkalicama bazira se na preradi originalne igre s noževima, ali stavljena u novi kontekst - to više nije priča o zavisti, već priča koja otvara pitanja o mogućnosti odnosno nemogućnosti novoga u suvremenoj umjetnosti i o poziciji i smislu umjetnika u suvremenom društvu.
Invalid je priča o njegovoj ozljedi koljena s obilnom dijagnostičkom i terapijskom dokumentacijom. Do današnjeg dana priča nema kraj. Primo je aktivan plesač, glumac i izvođač s dijagnozom. Svaka proba i izvedba je opasnost da dislocira svoje koljeno, kao što se dogodilo mnogo puta prije. Na njegov zahtjev gledateljima pružiti mu nemoguće, sve dok on ostaje bez ruku i nogu. U invalidnom sustavu može napredovati samo invalid. Bez zgnječenih koljena i laktova ne može postojati ni uspjeti u sustavu.
Tonight I Celebrate Koncert za umjetnika i njegovu publiku. Naslovna pjesma "Večeras slavim svoju ljubav za tebe" (Michael Masser, Gerry Goffin, 1983) je uvod u 8 popularnih pjesama s kojima pjevač i izvođač Uroš Kaurin, u pratnji glazbenika Tomaža Groma na kontrabasu, izražava svoju ljubav za publiku. Samo jedno pitanje ostaje: Ako je publika danas spremna za sve, znači li to da izvođač od danas mora također biti spreman na sve?

20. ožujka u 20h
Ivica Buljan/Mini Teater (Hrvatska/Slovenija)
Ma and Al
Ivica Buljan jedan je od najproduktivnijih redatelja postdramskog teatra u Hrvatskoj, suosnivač je Mini Teater kazališta s Robertom Waltlom, a poznat je po radu na Pasolinijevim i Koltesovim tekstovima. 'Ma and Al' nastala korištenjem dijelova tekstova J. D. Salingera i djela Salinger Bernard-Marie Koltesa u kojima pasionirani čitatelj može prepoznati roditeljski par iz disfunkcionalne obitelji Glass. Teme razrađene u predstavi svakodnevne su: raspad obitelji, smrt djeteta, američka demokracija kao I odnos tradicionalnog i suvremenog kazališta, umjetnost, Vijetnamski rat.

Festival Perforacije u Hrvatskoj organizira udruga Domino, udruga koja godišnje producira dva velika festivala Perforacije i Queer Zagreb. Od svojih početaka, 2009. godine, misija je Perforacija okupljati, producirati i promovirati radove od međunarodnog značaja mladih i perspektivnih, ali i već etabliranih umjetnika s područja središnje i istočne Europe. Perforacije se svake jeseni odravaju u tri hrvatska grada: Rijeci, Dubrovniku i Zagrebu, a festival Queer Zagreb još od 2003 propituje heteronormativnost u tranzicijskim društvima u okviru umjetnosti, teorije i aktivizma. Zvonimir Dobrović je umjetnički direktor i producent oba festivala.

Festival Perforacije New York se odravaju uz financijsku podršku sljedećih fondacija i institucija: Trust for Mutual Understanding, Dance Theater Workshop’s Suitcase Fund, FACE Croatia, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Ministarstva vanjskih poslova Republike Hrvatske, Ministarstva kulture Republike Slovenije, Ureda za kulturu Ljubljane, Ureda za kulturu grada Zagreba, Turističke zajednica grada Zagreba, Grada Splita te uz dodatnu podršku CEC ArtsLink.

0%

Glasova: 1615